25 September J.L is na precies een MAAND overdragen te zijn, mijn merrie veulen Heaven geboren.
Heaven was een Per ongelukkie van mijn merrie Thessa en mijn jonge haflinger wervelwind.
Thessa stond al ruim van de voren in de kliniek omdat ze wat koliekerig was op dit veulen en al wat keren wat bloed uit de vulva had en de uier zo nu en dan opspeelde, dus uit voorzorg stond ze dus 2 MAANDEN in de kliniek.
25 September 's avonds om kwart over 8 werd ik gebeld dat ik een merrie veulen had..... SUPER gaaf natuurlijk!!! en wat was ze mooi, roomwit van kleur net als dr moeder, lichte aalstreep en heel zacht elven haar..... en zo ontzettend lief en kalm.....
zaterdag ochtend KRAAMVISITE, heaven stond met haar mama in een klein weitje inde zon, Thess begroette mij en tikte het veulen aan met haar neus
alsof ze wilde zeggen "Kijk eens MaM ik heb een kind"
ik was ZO trots op mijn merrie!!!
afspraak gemaakt dindsdag avond zou ze naar huis mogen, Helaas een uur voor dat ik zou weg rijden telefoon, de ademhaling van Heaven was niet goed, ze ademde snel en oppervlakkig. en wilde niet meer drinken althans de merrie wilde haar ook niet toe laten.
wij snel er naar toe, het zag er heel akelig uit. woensdag werden we weer gebeld, "jongens kom maar afscheid nemen want het gaat niet goed" dus wij weer in volle vaart naar achthuizen.
afscheid genomen, de merrie zag me keek me strak aan en stapte doelbewust achter uit. en toen wist ik het..... Heaven gaat het niet redden.
toch nog tot de volgende ochtend hoop gehad, Heaven leefde om 9 uur ' s ochtends nog, dus ik dacht nog toch een vechtertje, en ook de DA had het idee dat de antibiotica ging aanslaan.
maar helaas om 1 uur smiddags telefoon (donderdags) Heaven was Comateus, en zou niet meer wakker worden. Thess stond er over te waken en te treuren.
mijn man direct van zijn werk, gelijk weer naar achthuizen, maar terwijl op de N57 kregen wij telefoon om 14;19...... Heaven was vredig ingeslapen.
MAN IK GA KAPOT!!!! NIET MIJN HEAVEN.... NIET MIJN KIND....... WAAROM WAAROM WAAROM???????
op dit moment zie ik even het licht niet meer, ik ben helemaal overmand door emoties..... degene die mij kennen weten wat Thess voor mij betekend, en wat ik met haar heb meegemaakt en dat dit veulen zo welkom was....
Rust zacht mijn kleine Heaven.... you're in Heaven now......... Kiss Yvanda for me.... and say Hello to Bailey.... speel groei geniet en tot ooit weer, daar waar ik alsnog van je kan genieten..... je was mijn Heaven on earth...... dag meissie.......