[IM] Dág mijn allerliefste maatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jUstkiimmiej

Dág mijn allerliefste maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:19

het begon vanmorgen om kwart voor negen.... kwam op stal.. klaar maken voor de reis naar kliniek in Nijkerk voor controle van zijn rug... eenmaal daar aangekomen paard uitgeladen en hup naar binnen.. We vertelde hoe het was gegaan... ik vertelde dat ie bij mij wel eens kreupel liep en ging dat nakijken... dit is pas het begin van het hele verhaal... eerst ging die maar even draven in de bak.. daar zag Jos al dat het niet helemaal goed zat wat ik hem dus vertelde, toen aan de longe op het harde.. daar liep die al helemaal beroerd.. ik zag het al helemaal niet meer zitten en mijn positieve instelling ging van minder naar niks.. toen maar een buigoefening gedaan en monsteren.. ik vertelde dat ie met de bijzet beter aangeeft hoe en wat.. dus hup paard met bijzet de bak in en ja hoor meneer gaf aan wat ik dus bedoelde.. toen werd Zhivago verdoofd in zijn been... hij liep nog steeds het zelfde, toen hoger in het been en toen liep ie nóg beroerder...gelukkig was mijn positieve instelling er al niet meer in dus had op mijn vingers na kunnen tellen wat er vandaag nog ging gebeuren.. uiteindelijk zijn we bij de rug geland waar we dus voor kwamen... Jos spuitje gegeven en paard was stoned.. echo gemaakt... en toen kwam het nieuw : HIJ IS NIET VERBETERD! oh my god mijn gedachte wordt een bevestiging! dat was een klap in het gezicht.. uiteindelijk kregen we 3 dingen die we konden doen..omdat hij eigenlijk niet meer te redden was...1. 20 jaar weide gang wat dus eigenlijk veel geld kost en maak je je paard er blij mee? 2. Een spuitje en 3. de slacht.... maroes en ik barste in tranen uit en waren niet meer te stoppen... dus paard naar de trailer gebracht even naar binnen om na te praten en toen in de auto... weer naar huis... dacht ik... maar toen stopte André met rijden en ging buiten bellen... toen hij weer in de auto kwam reden we richting huis dacht ik.... maar toen zag ik bij een bedrijf : SLACHTHUIS..... staan en toen zag ik Jan staan die ik herkende van TV... daar gestopt en André zegt hij mag er uit...ik kan het bijna niet geloven en zeg NEEE Echt niet.... NIET NU..NIET VANDAAG!! barste alweer in tranen uit en heb toen in mijn aller grootste verdriet Annet gebeld en die stelde me weer gerust.. njaa gerust kon weer redelijk normaal adem halen en praten.... paard vond het allemaal wel prima, er was eten dus vind ie alles best... maroes en ik zijn de heletijd bij hem in stal gebleven en jawel zitten huilen... ik aan de ene kant en maroes aan de andere kant... En toen.... het verschrikkelijkste moment.. we moesten afscheid nemen.. pff wat een K*T moment is dat... een paard waar je je zó voor heb in gezet.. moet je achter laten.. voor altijd en je ziet hem nooit meer terug... ben zo weg gelopen en heb niet meer achter me gekeken ik kon het niet... en hup weer in de auto en toen echt naar huis... en weer de hele weg naar huis zitten huilen.. onder tussen smsen en een beetje afleiden...

Pff... dit echt zoo een poedersuiker had zo gehoopt dat dit anders was afgelopen... en dat ik (we) nog een paar dagen hadden kunnen genieten van elkaar en nog een paar plaatjes hadden kunnen schieten.. maar goed.. Maatje ik ga je missen...

Afscheid nemen is niet leuk
Afscheid nemen is niet fijn
Maar het zal toch moeten
Ook al doet dat heel erg pijn.

Nu ben je uit mijn leven verdwenen
En dat doet heel erg zeer
Niet meer met je praten over van alles en nog wat
Dat kan nu niet meer.

Ik zal je nooit vergeten
Ik zal je altijd blijven herinneren zoals je was
Nu wil ik nog één ding tegen je zeggen:
Rust maar zacht, lieve Zhivago.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:22

Jeetje, wat onverwachts dan..
Sterkte :(:) Zo te horen heb je veel voor hem gedaan.

Liefde is loslaten..

Wietsje92

Re: Dág mijn allerliefste maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:25

Heel veel sterkte! Je hebt denk ik de beste keus voor hem gemaakt! Wat had ie precies met zn rug als ik het vragen mag?

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:27

TiaraBungy schreef:
Jeetje, wat onverwachts dan..
Sterkte :(:) Zo te horen heb je veel voor hem gedaan.

Liefde is loslaten..

Dank je... begin het nu ook los te laten en begrijpen dat, dat het beste voor hem is... denk dat te klap vrijdag komt als ik zeker weet dat ie gaat..

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 17:28

Wietsje92 schreef:
Heel veel sterkte! Je hebt denk ik de beste keus voor hem gemaakt! Wat had ie precies met zn rug als ik het vragen mag?

Hij had drie zwaarbeschadigde ruggenwervels door een val in de longeercirkel... helaas is hem deze fataal geworden..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:32

Oke balen! Nogmaals heel veel sterkte bij dit verlies!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:34

Heel veel sterkte met het verlies!!
Jammer dat je geen laatste foto's meer hebt gemaakt !

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 17:35

ik had in een ander topic gelezen dat je voor controle ging met je paardje, echt heel erg rot voor je dat het zo heeft moeten aflopen, heel veel sterkte gewenst!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:34

wat verdrietig dat je niet goed afscheid hebt kunnen nemen. sterkte

KarinT82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 20:21

Vreselijk, hij was nog veel te jong...
Heel veel sterkte...

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 21:46

hallo dank jullie wel allemaal... voordat ik vanmorgen weg ging zat ik nog zo te twijfelen of ik hem alvast mee zal neem want snel je voor.... en dan dit... maar als je alles wist in het leven...

Calypso2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:12

Heel veel sterkte met het verlies van je paardje... Wat anderen als zeiden, liefde is ook laten gaan, maar dat zijn woorden die je nu helemaal nog niet wilt horen... toch hoop ik dat je het mtt een plekje kunt geven... nogmaals sterkte

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:25

jeetje, wat heftig, vooral ook omdat alles zo snel ging.
ik hoop dat je het je troost dat langer lijden hem bespaard is gebleven.

heel veel sterkte

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 10:12

bedankt voor jullie medeleven...

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:52

Veel sterkte met dit verlies, wat moet dit moeilijk voor je zijn geweest..
Ik hoop dat je het op een gegeven moment een goed plekje kan geven!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:24

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik kan me voorstellen dat dit wel heel hard aankomt. Zo snel en onverwacht.... Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven maar bedenk wel dat dit het beste voor het paard is. :(:)

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:30

sterkte ik weet hoe het is je maatje te verliezen!

Erg veel sterkte..

ILOVEVIVIAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:45

Heel veel sterkte!!
Het is zo vreselijk om je paardje te verliezen..

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:56

het is echt vreselijk... en dan is het alleen nog ´´maar´´ je ´´verzorg´´ paard... had nooit gedacht dat ik zoveel verdriet van hem zou hebben....

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 00:46

hey kim
ik zie hier je topic staan en ik weet dat ik op hyves en msn ook al met je gepraat hebt. maar ik wil nog even mijn medeleven hier tonen. je hebt hard gevochten lieverd en je bent heel moedig en sterk geweest. het is allemaal heel raar en oneerlijk gegaan en al je harde werk.. het mocht niet zo zijn.. ik wil je sterkte wensen met het verwerken van dit grote verlies en ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven.. en vergeet nooit dat ik er altijd voor je ben (L)

houfanblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 14:19

hee heel veel sterkte!!!!!

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 16:40

dank jullie wel nogmaals...

Yasminaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:44

Sterkte!
Volgens mij ben jij heel goed voor je paardje geweest.

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:41

Omg.. Dat is echt k*t. Ik bedoel, ik heb wel eens meegemaakt dat een lieve manegepony stierf, maar een eigen paard.... Sterkte.. Als ik dit zo lees denk dat je in ieder geval een hele goede band met hem had en dus een goede tijd om op terug te kijken.

jUstkiimmiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 21:26

Ik heb een hele mooie tijd om terug op te kijken... hij heeft mij zo veel geleerd.... hij is/was mijn alles... en ook al was het iets meer dan een half jaar dat ik van hem heb mogen genieten... het was zeker de moeite waard!