[IM] R.I.P Bianca en Digger!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

R.I.P Bianca en Digger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:55

Al een tijdje (ruim een jaar geleden)
had ik een absolute lievelings pony, bianca ze ston op manege ten bosch, in Westervoort.
Ze was al een hele tijd (aantal maanden) kreupel. Ze stond er toen maar, alleen in de stallen. Elke keer als ik kwam poetste ik haar maar, omdat ik haar zo zielig vond, ze had ook een vaste verzorger, die ging afentoe met haar stappen aan de hand. telkens als het leek beter te gaan ging ze weer achteruit.
Toen heb ik te horen gekregen dat ze te gelijk met een ander paard van die manege naar de slacht is gegaan.
Ik miste haar heel erg, maar toen kwam er een andere pony mr gold digger, Ik was ook helemaal gek op hem, het was toen zomer, en omdat hij er nog niet zo lang stond, mochht hij niet mee naar de wei, toen heb ik hem ook extra verwend.
Ik heb ook gehoord dat hij een paar keer de les in was gegaan en dat hij toen stijgerde enzo.
Toen was ik samen met mijn vriendin even naar de andere pony's gegaan.
toen ik terug ging zag ik dat er een aantal mensen om digger stonden, en hoorde dat hij weg ging, even later kwam er nog een instructrice aanlopen en die vroeg wat er was, (ze had de hele dag al les gegeven dus had het niet mee gekregen) ze zeiden dat Digger weg ging omdat hij ''ongehoorzaam'' was..die instructrice vond het jammer, omdat hij in haar les wel geluisterd had, maar dat hat nu geen zin meer. Digger moest weg, ik ben megelopen toen ze hem de trailer inlaadde, 1 luide hinnik en digger was weg.
Ze hebben iedereen wijs gemaakt dat hij terug zou zijn gegaan naar zijn vorige eigenaar, of naar een boederij, maar als een manege pony in een grote trailer wordt op gehaald weet je wel beter..
Tegen beter weten in heb ik een tijdje willen geloven dat hij echt nog terug was, maar nu ik alles terug bekijk lijkt die kans me zeer klein...
Het lastigst vond ik dat er meteen die dag een nieuw paard kwam, in plaats van digger, hij is niet eens braaf, die nieuwe kan ook alleen in de gevorderde lessen rijden, en dan snap ik niet dat digger weg moest en Spetter(dat nieuwe paard) mag blijven.

Dit was Bianca:
Afbeelding
(met de 2 oranje lintjes boven haar hoofd en de bles)

En dit was mr gold digger:
Afbeelding

Digger en Bianca, ik zal jullie NOOOOOOIT meer vergeten!

abbycootje

Re: R.I.P Bianca en Digger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 15:04

Begrijp me niet verkeerd over dat nieuwe paard hoor, maar ik vind het gewoon oneerlijk..
volgens mij is het omdat spetter er zo mooi uit ziet, niemand keek om naar digger, maar de hyves van de nijgraaf staat vol foto's van spetter, en slechts maar 1 foto van digger!
(ookal heeft hij er maar 1 week gestaan, maar toch ) er zijn zelfs een paar foto's verwijdert van digger omdat hij weg is

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:06

Heeft Digger maar 1 week op de manege gestaan?

Ik denk niet dat hij dan geslacht is hoor..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:15

Lijkt mij ook sterk, en wat heeft de grote van een trailer ermee te maken? Ik heb wel eens een vrachtwagen gehuurd voor 1 jaarling, was ook veels te groot en die ging zeker niet naar de slacht

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:57

Op IM mogen alleen topics gestart worden door de EIGENAAR van een paard en het moet ook korter dan drie maanden geleden zijn dat het dier is overleden.

Daarom op dit topic een slotje.