[IM] 5 jaar en 4 maanden en nog steeds doet het pijn...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

5 jaar en 4 maanden en nog steeds doet het pijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 11:18

Ze zeggen dat de tijd alle wonden heelt, en ik geloof daar ook wel in.
Maar soms zie je ineens weer iets, dat al die wonden weer openrukt.
Zag net een topic over een paard dat op een auto lag, zag gelijk mijn merrie daar weer liggen.
Had ik maar zus, of had ik maar zo, nog steeds spookt het door mijn hoofd ;(
Omdat het verhaal te lang is, hier mijn toenmalige topic:
Babel @ [PP] De K*tste dag van mn leven. Vaarwel Vicky

Denk nog veel aan mijn knappe meisje, mijn eerste paard, mijn onbezorgde Penny periode :)

Een foto kan ik volgens mij nergens meer online vinden :(

chocobroodje

Re: 5 jaar en 4 maanden en nog steeds doet het pijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:27

Ja meid ik ken het gevoel. Ik heb nadat mijn drachtige merrie haar been brak de keuze moeten maken haar in te laten slapen. Dat is gebeurd op 4-12-2003. Ik denk nu nog steeds elke dag aan haar. Maar zo blijft ze ook altijd een beetje bij me. Sterkte

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 11:30

Ja je hoort wel vaak dat mensen na een jaar of twee jaar nog veel moeite ermee hebben, maar als het lang geleden is, dan hoor je mensen er misschien niet meer over.
Ergens is het wel een soort van " fijn " om te weten dat ik niet de enige ben die nog veel eraan denkt.
Meestal kan ik gelukkig ook aan de goede momenten denken, maar soms komt het ongeluk weer naar boven en dan zit ik weer helemaal stuk.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:26

Ik heb mijn paard 1 1/2 jaar geleden in laten slapen nadat ze haar been brak. Ik heb er ook nog steeds heel veel moeite mee en denk elke dag aan haar. Ik had bijvoorbeeld een stuk staart afgeknipt wat ik laatst weer tegenkwam. Dan komt alles weer boven en besef ik dat ik er nog altijd moeite mee heb. Ik denk dat dat ook altijd wel zal blijven.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:37

Jeetje meis, al weer zo lang geleden?
Ik herinner het me nog zo goed...

Heel veel sterkte!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:11

Mijn Daaf is 7 december 2005 overleden, hij had kanker en we hebben hem moeten laten inslapen. Natuurlijk komt 'ongeluk' nooit alleen, het was in een periode van sh*t. Ouders gingen scheiden, we moesten verhuizen en was net met examens bezig, in mijn laatste jaar. Ik had Daaf nog zo nodig... Maar houden van is helaas ook kunnen laten gaan.
Ik klink nou misschien heel geobsedeerd, maar elke dag wordt ik wakker met Daafje in mijn hoofd en elke dag ga ik slapen met Daafje in mijn hoofd. Hij was eigenlijk nog lang niet klaar hier op aarde. Na zijn overlijden heb ik een zware periode meegemaakt, maar toch kon ik wel altijd met een glimlach aan hem terugdenken, mijn gekke witje :) Het verlies slijt echt niet.
Ik zou er veel voor over hebben om hem weer bij me te hebben, heel veel...

Sommige mensen verklaren mij voor gek, maar ze laat maar denken. 'Gewoon een paard' heeft mij wel gemaakt tot wie ik nu ben.

Jij/jullie ook nog heel veel sterkte...

Dit gedicht heb ik ook in deze tijd gevonden en het is een waarheid als een koe:
Echt Oh ja, ik kan weer meedoen ik kan weer vrolijk zijn de buitenkant die gaat wel van binnen zit de pijn.
Oh ja, het gaat weer beter kijk hoe ik weer geniet de buitenkant die wil wel van binnen huist verdriet.
Oh ja, ik wil wel leven ik doe al aardig mee de buitenkant moet verder de binnenkant zegt nee.
Maar af en toe geniet ik echt met hen die naast me staan die weten en ook voelen dat het
echt nooit meer, echt zal gaan
Laatst bijgewerkt door daaf4ever op 17-08-09 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:12

Ja, heel herkenbaar.
Mijn merrie overleed op 4 september 1999 om vijf minuten over 1 in de middag.
Dit jaar is het alweer 10 jaar geleden maar nog iedere dag doet het pijn. Ik denk niet dat ik er ooit nog overheen ga komen, al probeer ik er wel vrede mee te hebben.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:49

Mijn vorige merrie is op 14 November 2005 ingeslapen door hevige Koliek, ik mis haar nog steeds ontzettend...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:54

Tranen in m'n ogen van je verhaal. Wat vreselijk om je paard zo plotseling te moeten verliezen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het nog steeds moeilijk is.

Mijn Tinkermerrie Vasthi is afgelopen mei ingeslapen. Het was goed, want ze had ernstige artrose, maar het gemis wordt eigenlijk groter in plaats van minder.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:52

Ik ben mijn lieverdje verloren aan een open beenbreuk op 16 december 2008. hoewel ik een nieuw paard heb en het een schatje is mis ik mijn Wanto nog elke dag!

Ik was in tranen na je verhaal te lezen! Dat moet vreselijk geweest zijn.

Ik wens je nog heel veel sterkte toe! Leef met je mee!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:19

Wat herkenbaar dit....
Inmiddels is het 27 september alweer 8 jaar terug dat ik mijn paard heb in moeten laten slapen na een gebroken been. En tja, ik moet zeggen, hij is nog steeds zeer regelmatig in gedachten...

Maar jeetje wat een vreselijk verhaal zeg, heb het met de tranen in mijn ogen gelezen...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:24

ik ken het wel, ik denk nog dagelijks aan mijn merrie is ook 5 jaar geleden, ook al heb ik nu mn andere paardjes, ik denk nog regelmatig aan haar, heb er wel vrede mee hoor dat ze gegaan is, want ik weet niet hoe ze zou moeten leven als ze de ziekte overwonnen zou hebben. Ik heb t n plaatsje kunnen geven, maar ik denk iedere dag nog aan haar!

Sterkte!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:57

IM is alleen bedoeld voor paarden die korter dan 3 maanden geleden zijn overleden. In het welkomstopic van IM staat een link naar het verzameltopic. Daar kun je na zoveel tijd alsnog iets posten over je overleden paard.

[IM] [Verzameltopic] Overleden paarden/pony's