23 mei 2009: Met mijn andere pony, Barrie, had ik een wedstrijd. Deze wedstrijd was mijn laatste wedstrijd, dus dat was al best zwaar. Tijdens het afzadelen krijgen we een telefoontje: Het is helemaal mis met Tanja. Ze ging in het weiland steeds rondjes rennen, ze was dan helemaal in paniek. De dierenarts werd gebeld, en die constateerde dat Tanja een hersentumor had.. Mijn lieve Tanja.. De tumor drukte op een orgaan die een stof produceert zodat het paard in paniek raakt. Dit zou steeds erger worden en er kon niets meer aan gedaan worden..
Op 28 mei 2009 is mijn lieve Tanja afgemaakt op 30-jarige leeftijd..

Tanja kreeg ik op 1 april 2003, een echte teddybeer. Ze was al 24, maar super braaf. En dat zochten we! We hebben 2 grote bikszakken haar eruit geplukt, en ze werd steeds mooier en mooier! Ik heb bixiewedstrijden met haar gereden, en dat ging super!! Maar ik werd toch te groot op een gegeven moment. We hadden een kennis en die zocht nog een pony voor lessen met kleine kinderen. Op 30 oktober 2006 reed ik Tanja naar haar nieuwe plekje toe, onze kennis mocht haar gebruiken in ruil voor onderhoud. We zagen haar elke keer als we naar de paarden reden, dan stond ze in haar enorme weiland met allerlei andere paarden. Ze was dol op de veulentijd, ze ontfermde zich altijd helemaal over de veulens.

Bedankt meisje voor alle leerzame en geweldige momenten, je hebt het super gedaan. Ik heb van je genoten!!