Pearle,
Pearle, was een paard van de manege, wegens hoefbevangen kon ie niet goed lopen, we zijn er toen erg mee aan de slag gegaan! Lekker poetsen ( ze was ook altijd vies ) en wassen, laatste tijd zat ze ook aan de diaree waardoor ze haar helemaal zelf onder poepte, dat wij er dus af wasten hihi, en ja hoor toen ging ik haar achter beentje wassen en diareerde ze mijn arm vol diaree! Leuke herinnering ! Maar goed toen liep ze dus na dat wij veel met pearle deden wandelen, en wasten en poetsen en verwenden. Toen na een tijdje begon ze ook zelf te draven, en na de korste keren liep ze Pico Bello! Ze begon zelfs te galopperen! Toen gingen we wandelen, Kayleigh, Lisa, Chamira en ik. We wouden een mooie foto maken en ik hield pearle vast, en ineens zo heel snyky rende ze uit mijn handen, haha Kayleigh en Ik erachter aan en Lisa en Chamira stonden toe te kijken haha. Uiteindelijk hadden we haar en hebben we haar even goed uitgestapt en ging ze weer na stal. Na heel vaak weer wandelen toen het nog beter ging mocht ze op de wei met haar vriendinnetjes Linda, Joost, Janea en Rebecca! Lekker weer was het, Pearle was zo blij! Ik had Pearle vast en ze was dravend aan de hand, ze liep zo snel ik kon haar bijna niet inhouden! Toen stonden we in de wei maar ik moest wachten met loslaten, wat nogal moeilijk was maar toch lukte!!
Toen we ze mochte los laten begon pearle heel veel te galoperen wat de benen nog niet aan konden, een beetje wel maar hoe ze toen tekeer ging! Ze maakte een scherpe bocht en gleed uit.
Meteen was de pret over! Janneke de eigenaarresse liep er meteen heen, Pearle lag nog steeds toen ie met moeite over eind kwam. . . . kon ze niet goed lopen ze liep duidelijk kreupel! We hadden Pearle op stal gezet en hem een alleen gelaten, na een tijdje gingen we kijken en ze zag er nog niet beter uit! Janneke had de dierenarts gebeld die meteen kwam, hij zei ik zal mijn camera pakken voor scan foto's na een uur kwam hij terug ! Het duurde verschrikkelijk lang! Maar ja, toen had hij foto's gemaakt samen met Janneke ging hij de foto's op de laptop zetten. Het duurde heel lang! Met 5 mensen stonden we met spanning te wachten bij Pearle tot Janneke met rode ogen aan kwam, ja hoor we wisten het al! Ze moest worden ingeslapen! Het bot was verbrijzeld! : in kleine stukjes gebroken. Net als splinters en dan heel veel! Iedereen moest huilen. Het afscheid was gelukkig mooi, ze werd verwend met Appels, Wortels en kusjes. Zelf had ze niks door dat ze werd ingeslapen omdat ze pijnstillers had gekregen! Toen was het zo ver na een dik uur werd ze opgehaald door de dierenarts, met moeite kreeg hij preale erin(want ze wou niet weg, het ging net zo goed enzo!) Toen ze weg reden zag je pearle heel hard hinneken met een open mond, Ze wou niet weg! En wij wouden dat ook niet! Het is beter zo, maar kon het anders dan had ik er alles voor over! Helaas zat er ook nog een veulen in de buik, die wel te jong was om nu eruit worden gehaald. Dus 2 Overleden. . . Helaas moet het zo. Het kan niet anders.
Lieve Pearle, je bent voor altijd in mijn hart! Ik zal je nooit vergeten, Je was de beste!
Ik hou van je voor altijd! Er zal een kaarsje voor je branden! We houden van je en zullen je missen! Vaarwel lieve Pearle, de mooie parel!