Ook dit is wel een beetje laat, maar ik wilde het nog even kwijt..
Op 2 mei 2009, is mijn maatje omgekomen,
Ik woon in egypte, en rijd daar voornamelijk renpaarden. Dan rijd ik er zo'n 7 a 10 op een ochtend, maar er waren 2 volbloeds en 1 arabier die een speciaal plekje hadden. Volbloed nr 1. was al haar vertrouwen kwijt, en die heb ik stap voor stap weer op weg geholpen, zij ging naar cairo, voor de koersen en kwam vorige zomer terug op rust. Jammergenoeg is ze verkocht en komt ze niet meer.
De arabier, staat er als het goed is nog steeds, maar word verwaarloosd als ik er niet ben.(gedrags problemen)
De laatste volbloed, afandina was mijn maatje, een zwarte hengst, machtig paard, met een gouden karakter. Ik was helemaal gek met hem, onwijs sterk, maar daar wende ik aan. Ik moest hem trainen voor een koers in Cairo, waar hij 10 dagen heen zou gaan. Het ging super, ik was altijd onwijs voorzichtig met hem, omdat hij altijd snel wat had, voornamelijk zijn rug, dan ging hij weer slecht bewegen en moest ik weer ns wat anders proberen. Hij ging met 2 van mn andere hengsten naar cairo, donderdag avond 7 mei, belde ik de persoon op die mee was gegaan en thuis de verantwoording heeft, om te vragen hoe alles ging en wanneer ze terug zouden komen. Een heel verhaal in het arabisch, wat ik wel aardig begrijp, kwam hard aan. Een moment van onzekerheid en angst, had ik het goed begrepen?? ik belde een vriendin uit cairo op, en we gingen het samen uitzoeken.. Starterslijst. 10 gestart, 9 gefinished. We zochten de herhaling van de koers op.. ik bekijk in spanning de opname.. harde koers, hoog tempo.. ik zie alle paarden de laatste bocht uitkomen, en dan opeens zie ik mijn paard onderuit gaan. ik blijf kijken, terugspoelen, en kijken of hij nog op staat.. Ik probeer terug te kijken ook al is hij al uit het beeld, dat was dus mijn maatje.. tranen stromen over mijn wangen, ik blijf vragen waarom nou net hij, die ene ren,, die ene keer..waarom moet het meteen afgelopen zijn..? de volgende dag kwamen de andere paarden terug, nog een opname, voor zijn dood, een been gebroken op meerdere plaatsen, maar ontstaan door de val.. Alsof alles in elkaar stort..geen zin meer om te rijden, geen zin meer om mijn best te doen,. Ik kijk steeds naar de lucht en hoop dat er een paardenweide is daarboven.. Het was veel te snel, ik heb hem dit niet gegund, You'll always be my winner and my pride , I'll never forget you buddy..
Laatst bijgewerkt door play_coy op 25-06-09 06:39, in het totaal 1 keer bewerkt
heel veel sterkte, wat een verhaal zeg. Ik hoop dat je weer energie krijgt om weer met de paarden verder te gaan, de arabier heeft jou ook nodig! door niets meer met paarden te doen, krijg je hem niet terug helaas.
ik hoop dat je straks met een glimlach terug denkt aan hem!
Je hebt niet eens afscheid van hem kunnen nemen! Zo zie je hoe oneerlijk het leven soms kan zijn. Zomaar kunnen dierbaren van ons worden weggenomen, zonder enige waarschuwing van te voren. Heel veel sterkte met het verlies!
dankje, het was wel heel gek, in het begin nam ik het mezelf zo kwalijk als ik lachte of lol had..nu gaat het wel beter, het slijt een beetje met de tijd, en moet het een plekje geven
goh wat een ernstig verhaal!! ik vind het vreselijk voor je om het zo mee te maken heel veel sterkte en nog veel plezier aan de rest van de paarden! maakt er wat moois van!
inderdaad dit was echt niet gegund, en je blijft denken over ''wie is er schuldig aan etc'' maar ik denk dat hij voor zijn ren gewoon niet in orde was, en de trainer moest en zou lopen. Zelf denk ik, als ik er zo over nadenk dat hij beginnende artrose had, en dan is zon ren veel te hard!!!! Jammer.. Het was echt een kanjer, ik was altijd heel trots op hem, als ik erop zat, voelde zo machtig dat ik zon gevoel had van : '' Wij kunnen de hele wereld aan'' Genoeg mooie herinneringen, en daar zal ik het mee moeten doen..
Ik heb enkele berichten verwijderd. Een discussie over paardenrennen is in dit topic niet relevant. Die mag dan ook achterwege gelaten worden. Bedankt.
ja heb ik.. even opzoeken..maar zal ik nog plaatsen.. heel raar eerst stond t erbij.. maar heb een post verwijderd omdat hij 2x was geplaatst.. :S daar zaten fotos bij dan..
ja ik heb dus fotos.. maar alleen van zn hoofd, en die staan niet op deze computer.. ik en namelijk ''op vakantie'' in NL, want woon sinds 2 jr in egypte.. en alles staat daar op mn computer.. dus kan even niets plaatsen.. op een foto ziet hij er niet zo machtig uit hoor, was juist wel een slank beestje, meer qua gedrag en bewegen..