27 mei 2009 is moppie heen gegaan.
Op 5 oktober 2007 hebben we moppie gekocht. Daarvoor was het mijn verzorgpaard. Hij was graatmager toen we hem kochten, en had hele erge mok.
Hij heeft mij door moeilijke tijden gesleept. Hij was waardoor ik verder ging met mijn leven, mijn pijn overwon en weer naar school ging.
hij zorgde ervoor dat ik weer plezier kreeg, vrolijk werd. En juist hij moest van ons heen gaan.
Ergens eind maart 2009 ging ik zonder zadel rijden want zijn zadel paste niet meer.
Toen we op de dijk kwamen ging hij er knoerhard vandoor. We weten nog steeds niet waarom.
De dagen/weken daarna was hij enorm stijf en na 10 minuten werken helemaal kapot, maar hij bleef werken om mij blij te maken. Zijn eigen pijn
schoof hij opzij om voor mij te kunnen werken. Maar na het werken was hij kapot. Toen hebben we de VA erbij gehaald. De diagnose was niet zo mooi.
Moppie was dampig en had last van de hormonen. We mochten blij zijn als hij de winter zou halen. Die heeft hij dus nooit gehaald.
We hoopten zo dat hij nog langer mee zou gaan. Ik had hem nog nodig, ik was nog niet door mijn slechte periode heen.
Maar helaas. Hij mocht niet langer bij ons blijven. Op 27 mei was het genoeg. Hij mocht van ons weggaan. Hij was op, hij kon niet meer.
De paar dagen voor het inslapen waren moeilijk. Voor hem maar ook voor ons. Hij stond bijna de hele dag onder het afdakje te pompen. Maar met wat frisser weer ( rond 18 graden) was ie blij. Dan ging ie vanalles doen en was ie vrolijk. Maar met de warmere dagen was het een zielig hoopje paard.
Dus 27 mei tussen half 9 en 9 uur s'avonds is ie heen gegaan. De VA schrok ervan dat het zo snel ging. Hij had maar 1 spuit nodig om heen te gaan.
Waarschijnlijk is zijn hart ook heel slecht geweest.
We begrijpen niet dat hij tot op de laatste dag nog zo graag voor ons wou werken ( dat hoefde hij niet meer maar dat wou hij nog wel).Hij gaf alles om mij blij te maken.
Moppie is 22 jaar geworden en heeft een super tijd gehad. De VA zei nog dat we trots op ons zelf mochten zijn, en dat we zeker een nieuw paard zouden mogen kopen.
Lieve moppie, Nu ben je eindelijk op de groene weides en bij je lieve broer.
Lieve Moppie we missen je, je was mijn maatje, mijn steun en toeverlaat, mijn alles.
We zullen je nooit vergeten

Moppie net van ons ^

Moppie's laatste dag.
Ik wil ook nog even zeggen dat de mensen waar wij moppie gekocht hebben echt geweldige mensen zijn, en ik hun dus niet de schuld geef van moppie's conditie toen wij hem kochten