[IM] Gesprek met je overleden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Gesprek met je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 19:28

Ik heb al eerder 2 verhalen geschreven hier over mijn overleden merrie.
[IM] Mijn mooie brave merrie is er niet meer..
[IM] Afgeknipte staart van mijn merrie

Nadat mijn merrie 9 maanden terug is ingeslapen was ik er eindelijk klaar voor om eens contact te gaan zoeken.
Dit kwam nadat er een foto omviel om mijn kamer. Ik was vorig jaar op 4 Mei (dodenherdenking) in het zonnetje aan het springen. Hiervan is een mooie foto genomen. Voor mijn verjaardag heb ik die uitvergroot in een lijst gehad.
En toen op 4 Mei 2009 viel de foto opeens om, uit het niets.
Via een goede kennis van ons kwam ik terrecht bij haar zus, die kon met paarden praten en die gave heeft zij ook maar haar zus kon het beter.
De volgende dag kon ik gelijk terrecht en om half 9 zaten we met ze 3e rond de tafel.
Het begon allemaal toen ze zei, Stanley gaat Nunique nu halen. (Stanley was het paard dat op 39 jarige leeftijd is ingeslapen en dit was het paard van mijn kennis)
Na 3 seconde zei ze : Nunique en Stanley zijn er hoor!!!
Dit was zo emotioneel voor me, na al die tijd verdriet hebben staat je paard naast je en kun je haar niet zien!
Ik geloofde eerst eigenlijk niet in dat gedoe, nou ik ben zeker van mening veranderd!!
Er zijn zoveel dingen gezegd die die mevrouw gewoon niet kon weten zoals bijvoorbeeld dat Nunique na een periode rijden haar haar verloor bij de singel, nadat we een bontje om de singel hadden gedaan was het weg. Die mevrouw kreeg overal jeuk en vroeg aan mij of Nunique iets heeft gehad met haar huid! Jeetje hoe kan iemand dat nou weten.
Ik had verschillende foto's mee van nunique, natuurlijk mijn fotoboek die ik als eerbetoon heb gemaakt maar ook een belangrijke foto die op mijn nachtkast staat in een mooie lijst.
Opeens moest die mevrouw huilen, nunique had gezegd dat ik een speciaal meisje was en dat ik haar altijd goed heb verzorgd. Nou als je zoiets hoort springen de tranen zelf ook in je ogen. Nadat ik even een potje gejankt had gingen we weer verder.
Nunique staat rechts van je kreeg ik opeens te horen.. Ja maar ik kan haar toch niet zien! Je kan haar voelen Joyce.. Steek je rechterhand omhoog en als je een koude wind voelt is dat je paard. Nou mensen, ik voelde serieus waar een koude wind en dat terwijl alle deuren en ramen dicht waren!!!!!

Nunique heeft lang met ons zitten praten en soms werden dingen zo duidelijk.. Nunique heeft ons ook geholpen met de keus van het nieuwe paard.
Nieuwe paard was rechtsom moeilijk en de hoeken wilde ze absoluut niet in totdat ze het opeens wel deed. Nou ja hoor het was nunique die haar even een duwtje had gegeven en had gezegd van toe maar meisje, je kan het!
Het was nunique die tegen haar zei : hindernissen zijn niet om te weigeren, en van mijn oefenpracours die begon met 3 weigeringen werd het daarna een foutloos parcours.

Ik dacht dat ik de dood van mijn paard had los gelaten maar dit bleek dus helemaal niet zo te zijn. Bij ieder fout dingentje die mijn nieuwe paard tijdens het rijden deed dacht ik ja dat deed nunique anders, bij elke hinnik van mijn nieuwe paard dacht ik nunique hinnekete zo lief.
Ik was in mijn hoofd nog zo bezig met haar en ik was maar aan het vergelijken!
Nu dit gesprek lijkt het alsof ik het geaccepteerd heb, nunique is er niet meer maar ze is bij me. Ze staat altijd rechts van me en als ik het even moeilijk heb is zij de gene die me zal steunen.
Ik ga nu heerlijk van mijn nieuwe paard genieten die ik inmiddels al meer dan een halfjaar heb..
Het klinkt raar maar het begint nu pas hoeveel ik ook van mijn beestje houd.

Nunique was een speciaal paard en ik zal haar nooit maar dan ook nooit vergeten maar het leven gaat door en helaas zonder het bijzijn van Nunique.
Ik was er altijd boos om dat ik nunique niet heb kunnen steunen toen ze de aarde verliet maar zij vertelde me dus dat ze juist had gewacht dat ik er niet bij was. (ik was 4 dagen op vakantie)

Zondag komt die mevrouw bij mijn nieuwe paard kijken en voelen en praten want die heeft een blessure en ze wil gewoon even kletsen met haar haha.

Ik raad iedereen het aan die een paard heeft verloren om zoiets eens te doen. Dit is zo mooi en helemaal niet eng want daar was ik ook bang voor.
Binnekort ga ik over haar dromen en ja, pas een jaar later maar dat komt omdat ik haar nu aan het loslaten ben. Ik vond het altijd zo raar dat ik nooit droomde over haar maar dat kwam omdat ik haar vast bleef houden in mijn hart, in mijn hoofd.
Ik ga haar mooie staart wassen (oooo daar was toch boos om haha! Ze had gezegd tegen die mevrouw van ja heb ik dat nou verdiend? zo'n vieze staart vol met zand?) en laat daar een armbandje van maken en een ketting.

Foto's van Nunique staan op mijn profiel en als je er vragen over heb kun je ze altijd stellen!

charissath

Re: Gesprek met je overleden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:14

Hoi,

Heel mooi verhaal. Dit soort ervaringen zijn heel bijzonder.
Mooi dat je dit hebt mee mogen maken samen met Nunique.

Groetjes Charissa

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:21

Jee wat een indrukwekkend verhaal. mijn merrie is vorig jaar gestorven. ik heb er nog altijd verdriet van. waar kun je zo iemand vinden die dat voor mij wilt doen?? zo'n reading??

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 09:24

heel mooi verhaal zeg!!
ik heb er kippevel van!
sterkte nog :(:)

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:33

mooi en bijzonder. Geniet er van dat je dit hebt mee mogen maken. En idd ze zal altijd bij je zijn.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:11

brenda1982 schreef:
Jee wat een indrukwekkend verhaal. mijn merrie is vorig jaar gestorven. ik heb er nog altijd verdriet van. waar kun je zo iemand vinden die dat voor mij wilt doen?? zo'n reading??

Ik kwam er dus eigenlijk per toeval op, ik heb er niet eerder bij nagedacht dus deze mevrouw kwam zo op mijn pad.
Er zijn wel veel mensen hier ook op bokt die het kunnen.. misschien kun je eens bij zoeken Reading intypen en dan krijg je verschillende dingen..
Ik ken ook iemand van hier op bokt (weet niet meer hoe ze heet) en die kan het ook. Dat gaat via een foto en dat kost 30 euro.
Haar email adres heb ik wel nog : wildhorse@planet.nl

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:18

Tja, waarschijnlijk komt dit berichtje niet helemaal gewenst maar ik wil toch graag even waarschuwen voor de "foute" mensen in dit gebied. Er zullen vast mensen zijn die meer zien tussen hemel en aarde maar dit soort gevoelige onderwerpen middels een foto uit werken... Het maakt het niet alleen moeilijk controleerbaar maar ook zo ongrijpbaar.

Er komt toch echt een moment dat je los moet gaan laten en vrede moet hebben met het heen gaan van je dier...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:22

Less schreef:
Tja, waarschijnlijk komt dit berichtje niet helemaal gewenst maar ik wil toch graag even waarschuwen voor de "foute" mensen in dit gebied. Er zullen vast mensen zijn die meer zien tussen hemel en aarde maar dit soort gevoelige onderwerpen middels een foto uit werken... Het maakt het niet alleen moeilijk controleerbaar maar ook zo ongrijpbaar.

Er komt toch echt een moment dat je los moet gaan laten en vrede moet hebben met het heen gaan van je dier...

Ja die mensen zijn er zeker. Maar ik weet 100 procent zeker dat dit niet nep was. Mevrouw wist zoveel te vertellen wat ik eigenlijk al gewoon vergeten was.
Ik voelde me ook op me gemak bij haar en mijn kennis was er natuurlijk ook bij. Het is haar zus en het zijn gewoon 2 mensen die zoiets echt niet zullen doen.
Maar wel goed dat je het zegt want er zijn idd veel mensen die nep bezig zijn.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:27

Ik geloof er wel in, ik heb zelf ook wel eens vreemde dingen ervaren maar toch er zijn altijd zo veel oplichters actief op dit gebied, eigenlijk mensen die misbruik maken van andermans verdriet toch??
Maar zo te horen heb jij iemand getroffen die echt oke is, ja zou ik ook wel willen hoor, mijn lieve oudje die 2 jaar geleden overleden is, goh hoe graag zou ik willen weten hoe het met hem is, of hij boos is omdat ik hem in heb laten slapen, of hij bij mijn andere paardje is enz, zucht waarom hebben we niet een hotline met de paardenhemel, zou zo perfect zijn.

vind dit een heel mooi verhaal en ik hoop dat je je verdriet een plaatsje kunt geven, sterkte in ieder geval.

BoGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:31

Wat een fijne ervaring moet dat geweest zijn!!

Ik heb een "gesprek" gehad met Maya, die leeft dan nog wel, maar ben zo wel heel wat dingen over haar te weten gekomen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:31

eppie38 schreef:
Ik geloof er wel in, ik heb zelf ook wel eens vreemde dingen ervaren maar toch er zijn altijd zo veel oplichters actief op dit gebied, eigenlijk mensen die misbruik maken van andermans verdriet toch??
Maar zo te horen heb jij iemand getroffen die echt oke is, ja zou ik ook wel willen hoor, mijn lieve oudje die 2 jaar geleden overleden is, goh hoe graag zou ik willen weten hoe het met hem is, of hij boos is omdat ik hem in heb laten slapen, of hij bij mijn andere paardje is enz, zucht waarom hebben we niet een hotline met de paardenhemel, zou zo perfect zijn.

vind dit een heel mooi verhaal en ik hoop dat je je verdriet een plaatsje kunt geven, sterkte in ieder geval.

Al die vragen had ik dus ook, dus dit is voor jou een echte aanrader. Na dit gesprek heb je zoveel meer duidelijkheid en het is zoiets moois. Ik ben blij dat ik iemand heb gevonden die oke is want ja, heel veel oplichters die zoals je al zei misbruik maken van iemands verdriet.
Als je hem heb laten inslapen omdat hij veel pijn had zou hij nooit boos op je zijn. Paarden kunnen niet praten maar jij kunt zien of het echt niet meer gaat met je paard. Jij hebt de keus nog kunnen maken om hem uit zijn lijden te verlossen! Ik voelde me ook schuldig, dat ik haar niet kon steunen maar nu kreeg ik te horen dat ze juist niet wilde dat ik er bij was, ik ben toch wel iemand die daar niet zo goed tegen kan en dan zou ik haar alleen maar zo blijven herinneren. Mijn paard kende me door en door ondanks dat ze maar 9 maanden bij me was!

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:33

hoi hoi,
zo'n gesprek wat jij met je paard hebt gehad heb ik vorig jaar met mijn hond gehad.
Ik was op een paranormale beurs waar dus een vrouw was die met overleden dieren in contact kon komen. Mijn hond is in 2000 overleden en mis hem nog elke dag dus ik dacht ach laten we is kijken wat ze zegt. Het was niet zo dat we hebben zitten praten zij vroeg aan mij of ik vragen had en is die gaan vragen aan me hond Amber. Ondertussen schreef zij alles op papier. Toen het gesprek over was heeft zij mij dus die brief gegeven. Zij heeft overigens geen foto van Amber gezien. Er stonden dingen in die zij niet heeft kunnen weten zelfs 1 ding wat ik niet wist maar alleen me moeder, dat ging over een kat die me moeder heeft gehad dat zij nog jong was en overleden was tijdens de sterilisatie. Dat ik de brief heb zitten lezen kon ik me tranen niet meer tegen houden, het raarste bij mij was dat mijn hond op 31mei 2000 is ingeslapen en ik precies op 31mei 2008 die reading had, dat bedacht ik me ineens dat ik de brief aan het lezen was. Ik lees nog heel vaak die brief, heeft zij het ook voor je opgeschreven??

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:33

wát een mooi verhaal, heb ook mijn geliefde pony verloren deze januari.. mis hem nog steeds heel erg! moet nu toch ook wel even een traantje laten om je verhaal...

Wat prachtig dat je dit hebt kunnen doen.
Lijkt mij ook erg bijzonder om zo in contact te komen met je overleden paard. Vooral omdat mijn pony een erg 'rommelig' leven heeft gehad om maar zo te zeggen.

Ik heb gelukkig wel vrede met de dood van Prince.
Maar dit verhaal is toch erg bijzonder, fijn dat je het met ons wilt delen!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:39

eyoor schreef:
hoi hoi,
zo'n gesprek wat jij met je paard hebt gehad heb ik vorig jaar met mijn hond gehad.
Ik was op een paranormale beurs waar dus een vrouw was die met overleden dieren in contact kon komen. Mijn hond is in 2000 overleden en mis hem nog elke dag dus ik dacht ach laten we is kijken wat ze zegt. Het was niet zo dat we hebben zitten praten zij vroeg aan mij of ik vragen had en is die gaan vragen aan me hond Amber. Ondertussen schreef zij alles op papier. Toen het gesprek over was heeft zij mij dus die brief gegeven. Zij heeft overigens geen foto van Amber gezien. Er stonden dingen in die zij niet heeft kunnen weten zelfs 1 ding wat ik niet wist maar alleen me moeder, dat ging over een kat die me moeder heeft gehad dat zij nog jong was en overleden was tijdens de sterilisatie. Dat ik de brief heb zitten lezen kon ik me tranen niet meer tegen houden, het raarste bij mij was dat mijn hond op 31mei 2000 is ingeslapen en ik precies op 31mei 2008 die reading had, dat bedacht ik me ineens dat ik de brief aan het lezen was. Ik lees nog heel vaak die brief, heeft zij het ook voor je opgeschreven??

Mevrouw ging bij mij in mijn fotoboek kijken, ze kon gewoon uit die foto's vertellen wat ik tijdens die foto deed. Oh hier nam ze na de foto een hapje gras klopt dat? En ja hoor, dat klopte!
Ze wist gewoon zelfs het landen van mijn paard ná de sprong. Rechts, links, links. Ik heb namelijk mijn springfilm nog na zitten kijken en dit klopte! Ik vind dit zo mooi, had ik zelf maar die gave!
Maargoed, wij zaten dus met het fotoboek en mijn kennis die er ook bij zat schreef wat dingentjes op zodat ik het kon onthouden wat ze gezegd heb. Dit was eigenlijk niet echt nodig want ik ken het zo nog allemaal opnoemen!
Op een gegeven moment was nunique zo moe van al dat praten dat er alleen nog woordjes uitkwamen.. ik had die woorden later eens na zitten kijken en besefte wat ze ermee bedoelde.
Broodje, briefje en bruin beestje waren de woorden.
Broodje was : zij kreeg haar medicijnen in een broodje anders at ze het niet.
Bruin beestje was : mijn nieuwe paard!
Briefje was : ik moest haar eens gaan schrijven!

Apart he, dat zo'n iemand dat gewoon kan weten!
Ben blij dat ik dit gedaan heb. Ik zal het ook nooit vergeten, dit zal me altijd bij blijven.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:40

essie_blue schreef:
wát een mooi verhaal, heb ook mijn geliefde pony verloren deze januari.. mis hem nog steeds heel erg! moet nu toch ook wel even een traantje laten om je verhaal...

Wat prachtig dat je dit hebt kunnen doen.
Lijkt mij ook erg bijzonder om zo in contact te komen met je overleden paard. Vooral omdat mijn pony een erg 'rommelig' leven heeft gehad om maar zo te zeggen.

Ik heb gelukkig wel vrede met de dood van Prince.
Maar dit verhaal is toch erg bijzonder, fijn dat je het met ons wilt delen!

Het is erg bijzonder ja. Ik raad het gewoon iedereen aan. Ik kan het niet met woorden uitleggen hoe ik dit meemaakte. Zo mooi gewoon om met je lieve paard, waarvan je altijd hebt gehouden en die dan zo plots overlijdt in contact te komen.
Het is fijn dat ik nu weet dat mijn lieve schat het goed heeft.. Nu is het voor mij makkelijker het te accepteren!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:45

Heel mooi/emotioneel verhaal!
Mijn tante is ook reader. Ze heeft een keertje gepraat met mijn oude verzorg pony`s.
Ze doet het ook met een foto. En zij wist helemaal niks over Nino maar nadat ze had gepraat kon ze een heleboel over hem vertellen. Echt heel bijzonder.
Ze doet het ook met katten, honden enzo.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:51

Mijn tante schrijft het ook op maar moet zichzelf wel 'opsluiten'
En stelt dan idd vragen.
Het lijkt mij niet dat het een gave is. Zij heeft het ook een soort van geleerd.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:53

_Miesje_ schreef:
Mijn tante schrijft het ook op maar moet zichzelf wel 'opsluiten'
En stelt dan idd vragen.
Het lijkt mij niet dat het een gave is. Zij heeft het ook een soort van geleerd.

Klopt, dat kan ook. Maar ik denk dat je dan ook iets in je bloed moet hebben zeg maar dat je zoiets kan.. want om zomaar eventjes contact te maken...
Ben blij dat er mensen zijn die het kunnen want ik heb een fijn gesprek gehad met mijn paard!

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:54

Wat een verschrikkelijk mooi paardje was nunique trouwens, net zoals het paardje dat je nu hebt.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 19:56

_Miesje_ schreef:
Wat een verschrikkelijk mooi paardje was nunique trouwens, net zoals het paardje dat je nu hebt.

Dankjewel!
Nunique had altijd zo'n lieve hanglip haha, en een klein hangbuikje. Die mevrouw had gezegd dat ze er nog steeds hetzelfde uit ziet!
Ben blij dat ik het baasje heb mogen zijn van dit mooie paard en dat ik nu weer t baasje ben want mijn nieuwe knapperd!!

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:04

ik krijg er kippenvel van!maar ik heb het ook eens gedaan maar niet met paarden maar dan ging het over mijn oma!die ik nog steeds mis!
ik vind het fijn voor je dat het je heeft geholpen!
nog veel plezier met je ander paard!
xx

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 20:34

coxietje schreef:
ik krijg er kippenvel van!maar ik heb het ook eens gedaan maar niet met paarden maar dan ging het over mijn oma!die ik nog steeds mis!
ik vind het fijn voor je dat het je heeft geholpen!
nog veel plezier met je ander paard!
xx

ja met mensen kan het natuurlijk ook! Net zo bijzonder!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 15:36

Morgen komt die mevrouw langs bij mijn 'nieuwe' paardje (het is raar om dat te zeggen omdat ik haar alweer een tijd heb).
Ik ben heel erg benieuwd wat ze gaat zeggen over mijn merrie.. ik hoop goede dingen!
Ik laat het even weten wat ze gezegd heeft!

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:23

woow wat een mooie verhaal zeg.. zou ik ook wel willen met mijn overleden paardje.. die is in februarie overleden.. dus nog niet zo lang.. en ik zie nog steeds dat beeld voor me hoe hij daar lag |( mis hem nog elke dag

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 21:18

Ik geloof het ook zeer zeker, heb het zelf met mijn eigen overleden paard ook gedaan een reading. En ook daar zijn dingen uitgekomen die ze never nooit kon weten. Heel bijzonder is dat mensen die zo'n gave hebben :j