weet niet zo goed waar ik moet beginnen maarja ik begin maar..
vamorge toen er werd gevoerd toen werd in de binnestal smurf gevonden helemaal doodop en helemaal nat van het zweet.. het zag er echt heel slecht uit.. je zag alleen een hoofdje maar er was geen leven meer.

we hebben geprobeerd het eraf te krijgen maar dat lukte niet want doordat het het al dood was werkte het ook niet mee..
we dachten ook dat smurf het niet ging redden..
dit is allemaal in een kleine 5 minuten gebeurd maar al zo indrukwekkend..
ik ben meteen naar binnen gerend en heb de DA gebeld die kwam er meteen aan gelukkig..
wij hebben ondertussen nog geprobeerd smurf uit haar lijden te verlossen want je zag haar pijn hebben maar het veulen zat vast achter haar bekken..
toen de DA kwam wist ze eigenlijk ook niet wat ze zag..
zoo groot dat het hoofd al was..
ze is dus gaan voelen en ze voelde dat het beentje verkeert lag ze is een heletijd bezig geweest om het goed te krijgen.. de merrie heeft wel kalmeringsmiddel gehad maar ze had nog steeds pijn..
toen de benen goed lagen hebben we met 3 mensen lopen trekken omdat het zooo groot was..
naa een tijdje was het er eidelijk het leek wel uren te duren..
smurf was helemaal bek af.. dit was ook haar eerste veulen..
en daar lag die beer dan..
het was een hengst veulen met een hele witte kop.. met 2 blauwe ogen zover ik kon zien met 1 vlek op zijn buik..
het was zoo groot echt niet normaal.. we hebbbeen het veulen gemeten.. van hoefjes tot schoft..
hoe groot het precies was weet ik niet meer maar het was groter als het eerste veulen wat bij ons is geboren en die was van 9 maart.. dus dan kun je het zelf wel een beetje bedenken..
smurf is hierna gespoeld en dit moet nog een paar keer gebeuren ook heeft ze antibiotica maar ze moet het nu zelf gaan doen eigenlijk..
ze is nog steeds aan het rouwen het veulen ligt er bij maar ze laat het nog niet los..
ik hoop echt dat het goed komt..
sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even kwijt..
misschien dat ik nog foto's plaats later deze week dat weet ik niet ik wil eerst kijken hoe het afloopt met smurf.. je mag me alles vragen

ohja ik heb dislexy..