[IM] Geen weidegenoot, toch afscheid nemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Geen weidegenoot, toch afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 15:56

Vanochtend is Esmé op een rotmanier aan dr einde gekomen; waarschijnlijk geschrokken van een erg hard rijdende auto en uit de wei gevallen. Hierbij heeft ze haar rug gebroken. Het ergste is nog dat ze daar een paar uur gelegen heeft voordat ze gevonden werd...
Esmé stond bij de boer waar Ascot gefokt is. Ascot is van daar uit verhuisd naar de overkant van de straat, en zolang als ik hem rijd liet ik hem af en toe neuzen met zijn moeder, twee zussen en Esmé (adoptiezus) Hij kende haar dus wel, maar trok er nooit naar toe zoals hij wel met de Fries naast hem doet.
Vanochtend moest ik met Ascot langs afgedekte Esmé op. Geen idee hoe hij zou reageren, normaal loopt ie met een grote boog om dode dieren heen, dus even aan de hand gehouden. Het verrassende was dat Ascot zelf naar Esmé liep. Hij heeft de berm, de straat, en zelfs het zeil helemaal afgesnuffeld. was daar ook heel rustig bij, en is daarna ontspannen met me meegegaan het bos in.
Een aparte ervaring, mischien goed om in je achterhoofd te houden dat een paard ook van zn 'kennissen' afscheid neemt...

Sodeletuut

Re: Geen weidegenoot, toch afscheid nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:00

Pff, vreselijk! Sterkte..

DebjeDopje

verschrikkelijk zeg! dat ze zo aan haar einde heeft moeten komen, heel veel sterkte!
maar wel een emotionele ervaring ofniet?
ik heb me iniedergeval wel altijd afgevraagd ofdat paarden ook afscheid nemen netzoals olifanten enzo

garny95

jee wat een bizar verhaal en wat enorm sneu voor een paard om zo aan haar einde te komen, hopelijk is het pijnloos geweest die uren die ze daar heeft gelegen. Sterkte ook voor jou, dit soort dingen gaat je niet in je koude kleren zitten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 16:33

Voor mij scheelde het dat ik het verhaal achteraf pas te horen kreeg. Kreeg telefioontje dat ik niet moest schrikken, maar dat er een dood paard onder zeil naast de weg lag, en dat dat Esmé was. Dacht dat ze natuurlijke dood was gestorven, kreeg daar pas te horen dat het niet zo natuurlijk was. Ik wil er verder ook niet teveel over nadenken; ik koester de gedachte dat ze gelijk bewusteloos was.
wat de reacktie van Ascot betreft was het heel mooi eigenlijk om te zien. Het ging op zo'n rustige, ontspannen manier. Ook de weidegenootjes van Esmé waren heel rustig, af en toe een hinnik, kijken bij de draad.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:26

de natuur is een mooi iets.
Goed dat je op deze manier er mee omgaat, sterkte en fijn dat hij even op zijn manier afscheid heeft kunnen nemen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:42

Jeetje wat een rot idee, zon ongeluk.......
Heel veel sterkte......

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 15:17

Verschrikkelijk! Het kan zo gebeuren, en vaak is het al te laat.

Heel veel sterkte toegewenst!