[IM] Wil het even kwijt..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Wil het even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 19:54

Het gaat hier wel niet om mijn eigen paarden.. Maar wel om paarden die mij erg na staan..

Maandag nacht (13 op 14 april) is Sissi overleden.. Sis was een manege paard bij ons op stal.. Mijn favo manege paard was altijd Martijn.. Die heb ik dan ook gekocht 2 jaar geleden.. M'n andere favoriet was altijd Sissi.. Het was echt een stoere merrie.. 1.75 hoog, vos bont en lekker grof gebouwd.. Ze was pas 10 jaartjes jong..

Sis is overleden aan een zware koliek aanval.. Ze is daar ook echt aan overleden helaas.. En niet door een spuitje van de DA.. Dinsdag ochtend werd ze dood in haar stal gevonden.. Ze heeft helaas veel pijn geleden.. Dat was te zien aan de vele schraap sporen van haar ijzers tegen de betonnen achterwand, en houten zijwanden.. Ik vind t echt verschrikkelijk dat ze op zo'n manier heeft moeten sterven.. Helemaal alleen.. Zonder dat er iemand bij was om haar gerust te stellen..

En of dat nog niet genoeg was.. Pfff.. Ben vandaag mee geweest met m'n buitenrij maatje en haar grote pony naar de kliniek.. Hij had opene 3 verdikte pezen.. Er zijn foto's gemaakt.. En ook een scan van de 3 benen.. Wat daaruit kwam was verschrikkelijk.. De 3 pezen zijn zo beschadigd, dat kans op herstel nihil is.. En ook nog artrose erbij.. En op de wei een goede oude dag zit er ook niet in.. Dit paardje is het altijd na een uurtje al zat.. En gaat dan als een bezetene voor het hek heen en weer rennen.. Dus wat voor leven kan deze pony dan nog leven.. 23/7 op stal is ook geen optie.. Aangezien het best een stress kip is..

De DA gaf het advies om hem in te laten slapen.. Aangezien dit beestje geen fijn leven meer kan leiden.. Het is een grote klap voor m'n maatje en mij.. We hebben hem weer mee naar huis genomen.. Om z'n laatste dagen zo aangenaam mogelijk te maken..

Ik ben er echt beroerd van.. De Pony is pas 12.. Dit is al het 3e paard in zeer korte tijd..

TiaraBungy

Re: Wil het even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:58

Ahh.. ;(
Heel veel sterkte met jullie beslissing, wat dat ook is!
Jullie kunnen zelf het beste aanvoelen wat het beste is..
Sterkte! :(:)

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:59

heel veel sterke,
wat jullie beslissing ook is en als je een luisterend oor zoekt, mijn pb box staat open.
veel sterkte :(:)

ansje1985

Re: Wil het even kwijt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:24

Jeetje wat heftig en wat een moeilijke beslissing.
Heel veel sterkte in jullie beslissing

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:36

Wat een nare ervaringen, heel veel sterkte met het verlies van deze paarden.......