Het begon om 8 uur,ze was onrustig en at niet,op zich normaal.Om 9 uur ging ze liggen en ik ging kijken.Inplaats van een wit vlies te zien,zag ik een rode bal..de placenta die eerst kwam.Dat hoort niet,ik gelijk mijn moeder gebeld die de dierenarts gebeld heeft en die kwam eraan.De dierenarts prikte de bal lek en voelde of het veulen goed lag..ze voelde 2 voetjes dus dacht dat het goed lag.De merrie moest persen en dan kwam het vanzelf..dus wij afwachten,maar het duurde heel lang en er kwam maar niets,de merrie had echt veel pijn.Net toen we wilden bellen kwam de dierenarts weer langs..toen ging ze nog een keer voelen en voelde ze dat het niet goed lag.Het lag in een stuipligging,we gingen bellen voor hulp voor andere dierenartsen,en ondertussen mijn merrie overeind houden..maar het was al te laat want ze had toen haar darmen er al uitgeperst.Opeens kwam er een veulen uit wat dood was en niet al te groot,en ik dacht gelijk dat er nog 1 inzat en jahoor,een nog kleinere die nog leefde! Helaas moest hij gelijk geeuthaniseert worden omdat zijn luchtwegen nog niet volgroeid waren.Daarna moesten we de merrie in natte doeken vouwen zodat de darmen niet zouden uitdrogen en op de trailer zetten en naar kesteren {dierenkliniek}rijden waar ze mischien nog geopereerd zou kunnen worden.Ik heb er de hele weg bijgestaan in de trailer,ze verloor veel bloed en had echt veel pijn maar ze wilde perse ook dat ik bij haar bleef.Daar aangekomen heeft de dierenarts gekeken maar hij kon niets meer voor haar doen,als ze geopereert zou worden zou ze het ook niet overleven dus hebben we haar in moeten laten slapen.
Ik vind het zo erg wat er gebeurd is..die merrie betekende alles voor me! Ik heb er even verder geen woorden voor..

De meest recente foto van afgelopen vrijdag..