Ze had haar goede dagen en haar slechte dagen. We zijn nu 5,5 jaar verder en ze staat al die tijd met pensioen op een super plekje met een maatje. Ik ben in de tussentijd op kamers gegaan en zie haar nog maar heel weinig, wat ik erg moeilijk vind.
Nu weet ik dat ze het goed heeft en dus ook met pensioen is...maar toch. Een tijdje terug kwam ik weer langs en haar hele been staat akelig scheef. Ik de DA laten kijken maar die zei dat Feer geen pijn heeft en haar been niet kan breken (zo erg zag het eruit, alsof ze er ieder moment doorheen kon krakken). Ze blijft op haar been steunen. Tsja, artrose is wel artrose maar ze blijf het been wel belasten.
Maar het lijkt me nu toch beter dat Feertje ingeslapen gaat worden. Feer wordt in april alweer 20 en heeft de laatste jaren volgens mij een goed leven gehad. Helaas kan ze door haar been niet veel meer dan stappen en grazen. Draf en galop zitten er, met veel moeite, misschien nog in? Maar dat geeft een naar beeld. Ik vind dit geen ponywaardigbestaan meer. Ze kan niet meer spelen of schrikken en wegrennen... Ik vind dit eigenlijk niet eerlijk meer. Ze is 100% grasmaaier en ik kan me niet voorstellen dat ze nooit pijn heeft.
Maar toch vind ik het ook weer erg moeilijk om te beslissen dat ze ingeslapen wordt. Iets in me vind dat ik dat niet mag beslissen... Ik heb inmiddels contact gehad met een DA en ik kan haar naar hun kliniek brengen en dan wordt ze daar ingeslapen en netjes afgevoerd. Zij zorgen dan dat het verder goed afgehandeld wordt. Ik denk dan ook maar dat dit het beste is...
Maar ik blijf het zo ongelovelijk rot vinden

Oohh wat is zo'n beslissing moeilijk zeg

Op de eerste foto staat haar been al wat scheef maar het is nu nog veel erger