Dinky was een geweldige shet, die ieders favoriet was. Hield van aandacht, eten, knuffels. Dinky hield wel van alles, behalve van werken. Als Dinky een lievelingszin had gehad, was het wel 'Ik ben liever lui dan actief'. Hij is 3,5 jaar geworden.
Ongeveer 3 á 4 weken geleden is er bij Dinky spat geconstateerd. Volgens de DA heeft Dinky het al zijn hele leven. Hij heeft er nog nooit last van gehad. Tot 4 weken geleden. Het begon met stijfheid. Hij kreeg geen biks meer, alleen maar muesli. Misschien zou dat helpen. Het leek even wat beter te gaan totdat hij amper nog vooruit kon lopen. Eigenaar is met Dinky naar de DA gegaan, foto's gemaakt, en dus werd er spat geconstateerd. Eigenaar moest even aankijken hoe het ging. Uiteindelijk kon Dinky gewoon niet meer lopen, en alleen maar liggen. Hij kreeg flinke hoeveelheid pijnstillers die ervoor zorgde dat hij toch nog een beetje vooruit kon komen. Toch lag hij nog erg veel. Bijna niet vooruit te branden, wat natuurlijk logisch is. Hij liep ook erg vreemd, voorbenen helemaal uit elkaar, zijn achterbeentjes vooruit slepend. Verschrikkelijk gezicht.
Uiteindelijk heeft de eigenaar de knoop doorgehakt, ze wilde hem niet zoveel pijn laten lijden en besloot hem maandag (vandaag dus) in te laten slapen. Iedereen was geschokt. Zo'n lieve en jonge pony, maar het was voor zijn eigen best wil. Dinky kon nog wel geopereerd worden, maar uiteindelijk zou hij niks meer mogen. Geen biks, niet meer naar buiten, alleen maar in de stal. Verder was hij nog heel gezond, hij zou zo 20 jaar kunnen worden, maar op deze manier, is het niet leuk voor hem, en ook niet om hem zoveel pijn te zien hebben.
Het was erg emotioneel, moest erg veel huilen samen met mijn vriendin. Hij vocht nog tegen het spuitje die hem deed omvallen. Zo zag je toch wat voor een vechtertje het was

Op deze manier wil ik toch mijn laatste eer aan hem bewijzen. Voor deze superknapperd, die ik heel erg ga missen..

Lieve Dinky, zal je nooit meer vergeten.

Nog een mooie hoofdfoto van gister in het zonnetje:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-O3KXXKEG-D.jpg Dinky in de stal

Hoop dat het niet te lang is.. Thanks voor het lezen.