1.12.2008 +
Pooh Bear (roepnaam pooh) was een friese merrie van 5 jaar. Beleerd voor de kar en onder het zadel.
Ik zat vandaag in de les toen de decaan kwam en vroeg of ik me spullen wou pakken. Ik nadenken met wat ik had gedaan.
Maare ik had niks gedaan. Me moeder was me op komen halen omdat het niet goed ging met pooh. Ik naar de auto geract. Op weg naare stal vertelde me moedre dat pooh met der been door de deur had getrapt en vast was blijven zitten. Ze was in paniek geraakt en gaan proberen der been vrij te krijgen.
Toen we aan kwamen op stal was der been bevrijdt en was de DA er al. Ik hoopte dat alles goed zou komen. Toen ik bij der stal aan kwam was de DA net klaar met er been. Ik vragen aan de DA hoe het ging. Daarop antwoorden hij dat hij het niet wist want er was niks gebroken. Ze moest mee naar de kliniek. Met veel moeite in detrailer gekregen want ze wou niet meer lopen.
Na bijna ene uur rijden waren we der dan eindelijk. Ze moesten foto's maken. Weer een helepoos gewacht het was onder tussen al 17.00. Uit de foto bleek dat der pezen waren gescheurd. Toen mocht ik eindeloik bij der, ze was beetje duf door de pijn stillers. We hebebn geknuffelt, toen ik weg meost maakte ze ene hinikje, het leek een soort van afscheid.
Het was ene simpele operatie zeiden ze. Alles ging goed. Ze kwamen vertellen dat ze alleen nog wakker moets wordne uit de nacoze. Na een uur haden we nog steeds niks gehoord. Toen de arts kwam. Hij vertelde dat ze in shock was geraakt en niet meer wakker werd uit de nacoze. Ze was overleden om 20.06.
Moest dit even kwijt. Bedankt voor het lezen.
P.S: sorry voor spel fouten heb dyslexie.