[IM] Rust zacht, Madelief.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

1Sigrid1

Rust zacht, Madelief.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 00:45

Het is al een tijdje geleden gebeurt, maar wou er toch nog even over schrijven.
Op 26 februari 2008 is mijn verzorgpony Madelief overleden.
Ik verzorgde haar ongeveer een jaar, 4 keer in de week - soms vaker -.

Ik had altijd veel plezier met Madelief. We gingen lekker buitenrijden, wandelen, longeren, springen, knuffelen enzovoorts.
Na een tijdje kreeg ze een beetje last van haar nek, niets ergs maar er moest wel even een fysiotherapeut bij komen.
Madelief kreeg wat oefeningen en een speciale massage olie en dan zou ze snel weer opknappen.
In de tijd dat ze die oefeningen deed mocht ik haar even niet verzorgen omdat haar baas het liever zelf wou doen zodat ze er zeker van zou zijn dat de behandeling elke dag op precies dezelfde manier zou gebeuren. 2 maanden mocht ik haar niet verzorgen, maar ik kwam wel gewoon langs om lekker te knuffelen en te poetsen enzo. Op een dag vertelde Madelief's baasje dat Madelief bijna genezen was en dat ik binnenkort weer aan de slag kon gaan met haar. Ik was super blij en had er veel zin in! Ik zou eerst nog een weekje op vakantie gaan en daarna zou ik weer komen. Dus na een super leuke week vakantie belde ik meteen op.
"Heb je je email niet gelezen?" was het eerste wat haar baas vroeg.
Ik was in de vakantie niet op de computer geweest en had dus ook mijn email niet gelezen.
"Madelief is overleden aan een koliek aanval, vorige dinsdag"
Het was een grote schok, ik had het totaal niet zien aankomen.
Eigenlijk besefte ik het ook nog niet.
"Wat erg, sterkte" was het enige wat ik op dat moment kon uitbrengen.
Haar baasje vertelde nog het hele verhaal hoe alles was gebeurt, maar het drong niet tot me door wat ze allemaal had gezegd.
Toen we het telefoongesprek beindigden begon ik pas te realiseren wat er was gebeurt.
Huilend ben ik naar mijn ouders gegaan om het nieuws te vertellen.
Omdat ik toch wel benieuwd was naar het hele verhaal startte ik mijn computer op en ging de email lezen.
"Hay Sigrid
vreselijk nieuws, Madelief is dinsdag morgen overleden tijdens een koliek aanval. We zijn helemaal verslagen allemaal.
Ik wil je graag bedanken voor al je goede zorgen. Luca [het dochtertje van de baas] heeft het er erg moeilijk mee, vooral natuurlijk als we thuis komen uit school.
Dan ging ze toch altijd even iets met Madelief doen, beetje rommelen enzo. Madelief was tussen de 18 en 20 jaar, niet jong maar helaas niet oud genoeg. Ik ben maar opgelucht dat het voor haar voorbij is, zelden zo'n hulpeloos hoopje gezien. Ontzettend triest. We hebben Madelief gecremeerd, Luca wilde dit graag. Ze mocht daar nog even afscheid nemen, ze had een mooie tekening gemaakt die ze bij Madelief heeft gelegd. We willen de urn in de tuin begraven en een mooi plekje voor Madelief maken. Sterkte, en weet, je bent hier altijd welkom.
Groetjes Esther.

Na dit mailtje hebben we nog een tijdje over en weer gemaild en kreeg ik nog een paar mooie fotos van Madelief.
Ook bleek dat Madelief 's middags een koliek aanval had gekregen waarna meteen de veearts gekomen is. Hij gaf haar een injectie waardoor de darmen weer op gang kwamen enzo. Dit leek goed te helpen en ze knapte langzaam op. 's nacht is het weer verkeerd gegaan en is ze overleden.
Ik ben een tijdje vreselijk boos geweest dat haar baas 's nachts niet bij haar was gebleven. Als ik niet op vakantie was geweest of het had geweten, was ik (terug gekomen van vakantie en) heel de nacht bij haar gebleven om op te letten. Na een tijdje heb ik me er maar overheen gezet en me gerealiseerd dat ik er toch niets meer aan kon veranderen.

Ik ben een paar dagen later nog wezen kijken bij het "graf" van Madelief. Ze hebben een mooi tuintje gemaakt met daarin een hoefijzer en een foto van haar. Ook heb ik een halstertje van haar gekregen.
Ik mis haar ontzettend erg, vooral omdat ik nooit echt afscheid van haar heb kunnen nemen.
Maar ik heb gelukkig mooie herrineringen aan haar, die ik nooit zal vergeten.

Rust zacht, maatje.

kally

Re: Rust zacht, Madelief.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:58

Altijd rot zo'n onverwacht overlijden en geen afscheid kunnen nemen......
In ieder geval nog sterkte gewenst en denk aan de leuke tijden met haar.......

tinkert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:37

Onze leasepony is gisteren ingeslapen na 2 dagen van koliekaanvallen. We zijn niet van te voren op de hoogte gesteld en mijn dochter hoorde het gisteren op school, ze is meteen naar stal gereden maar toen was het allemaal al achter de rug. Zondag zijn we samen nog bezig geweest met haar, er mankeerde haar niets en zo is ze opeens weg. Ik had niets meer voor haar kunnen betekenen maar ik zit met zo`n raar gevoel dat ze 2 dagen ziek is geweest en wij van niets wisten.

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:39

Sterkte met het verlies!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:37

Heel erg veel sterkte. Erg zeg .. :'(

1Sigrid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:30

tinkert schreef:
Onze leasepony is gisteren ingeslapen na 2 dagen van koliekaanvallen. We zijn niet van te voren op de hoogte gesteld en mijn dochter hoorde het gisteren op school, ze is meteen naar stal gereden maar toen was het allemaal al achter de rug. Zondag zijn we samen nog bezig geweest met haar, er mankeerde haar niets en zo is ze opeens weg. Ik had niets meer voor haar kunnen betekenen maar ik zit met zo`n raar gevoel dat ze 2 dagen ziek is geweest en wij van niets wisten.

ja snap precies wat je bedoelt. je hebt toch het gevoel dat je had kunnen voorkomen als je het maar eerder geweten had. Terwijl je eigenlijk ook wel weet dat dat niet zo is

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:33

Wat vreselijk! Heel veel sterkte met dit verlies Ach gut