[IM] Lieve Bonny

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Lieve Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 23:13

Bonny, ik ken je niet zolang.. Maar een jaartje maar al wel goed genoeg!
Je was het kleine meisje van mijn vriend. Bonny de ó zo brave Bonny.
Mijn vriend had jou al toen je 7 was, dat is nou 13 jaar geleden.
Hij heeft nog een hoop wedstrijden met jou gereden en nog gewonne ook!
Jullie zijn zelfs 4e geworden op de Brabantskampioenschappen.

Kinderfeestjes lopen deed je de laatste jaren ook zo graag. Alle kinderen vonden jou geweldig! Want je was zo braaf, je deed geen vlieg kwaad!
In heel de kempen ben je bij de kleine kinderen (misschien ook wel wat grote) heel bekend!
Iedereen vroeg naar jou!
Ik geloof dat er hier op bokt ook wel wat mensen bonny kennen..

Maar er komt een dag dat het was slechter ging. Je vacht werd anders, je kreeg een dikke kaak, je werd ook steeds dunner en suffer.
Maar ondanks alles bleef je braaf!
De dierenarts kwam naar jou kijken voor je kaak. Hij wou jou een spuitje geven in je mond maar toen kreeg je stress en viel je neer. Dierenarts constateerde dat je cushing had.
Vanaf toen ging het echt bergafwaards en hebben we jou met pensioen gestuurd (is nou een maand geleden).
In die maand tijd is het héél hard gegaan.
2 dagen geleden heb je voor het eerst je brok niet opgegeten. En we hadden het idee dat je blind werd. Je liep overal tegenaan. Gisteren gingen we jou buiten zetten en zagen dat je weer geen brok op had. Toen we jou in de wei hebben gezet liep je recht tegen een hekje aan. Je was echt blind.
's avonds gingen we de paarden voeren en zagen we jou niet in de wei. Dus gingen we kijken en zagen jou in de wei van de buren op de grond liggen héél erg stil. Je was dwars door het hek heen gelopen.
Je bewoog bijna nie meer en je reageerde nergens op. Héél af en toe keer met je oortjes. Wij de vader van mijn vriend halen en toen we terug kwamen lag je op de grond. Het was over wiste we.. Dus dierenarts gebeld en gevraagd of hij wou komen voor een spuitje.
Dierenarts kwam eraan en zei dat het echt over was met jou.
Eerst kreeg je 1 spuitje, je reageerde er wel op maar bleef ademen. Taaie rakker dat je bent. 2e spuitje gekregen, wij dachten nou moet het echt over zijn want een normaal paard reageerd hier echt wel op en gaat wel dood. Maar je bleef ademen. Ja toen kwam toch de beslissing.. spuitje recht in het hard.
Mijn vriend stond er inmiddels niet meer bij, hij kon het niet aan.
Even bonny nog een knuffel gegeven en toen kwam het laatste spuitje. Toen was hij binnen 2 seconden dood.
Iedereen liep weg en ik nog even terug en een aai gegeven ook namens mijn vriend.

Dag lieve bonny! We zullen je missen! Boos!

Op papier was bonny 25 jaar maar in het echt denken wij 30.

Afbeelding

Janiniie

Re: Lieve Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:05

Sterkte !

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:36

Sorry voor je verliefd meid. En nog erger dat het 1e spuitje niet hielp. Succes!!!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:45

Wat een sterk paardje!
Hij ziet er heel lief uit.
Heel veel sterkte ermee.

CLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:16

Wat een grappig diertje was dat. Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:50

Ahhh
Sterkte (L)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:57

Wat naar om hem zo af te zien glijden, hij heeft een mooi leven gehad denk ik zo bij je vriend......
Heel veel sterkte gewenst aan vooral je vriend en jou......

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:19

Jeetje wat heftig... Mooie herinneringen moet je koesteren... Zo'n vriendelijk dier die zoveel meiden Penny hebben gemaakt kun je trots op wezen.