[IM] lieve aggaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lidykeeagel

lieve aggaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 13:53

Aggaat was een paard van me oom. Het was een 15 jarige en was een grote schimmel. Me oom heeft der mee op concoursen gereden en later na ermee gaan fokken. Toen ik een jaar of 2 was toen mocht ik altijd Aggaat poetsen en me opa zette me gewoon op de rug van Aggaat. Toen ik een jaar of 3 jaar was heeft me oom Aggaat opnieuw zadelmak laten maken. Ik mocht der toen op der gaan rijden ookal ging dat niet altijd evengoed, omdat ze voor een 3/4 jarige meisje wel erg hoog is en breed was. Aggaat was altijd super lief kon bijna alles met dat dier. Toen ik 5 was werd Aggaat weer gedekt en in toen ze moest veulenen lag de hengstenboer(Frans Morssink)waar me oom normaal zen paarden heen bracht in het ziekenhuis. Me oom bracht altijd de paarden weg voor ze uitgedragen waren omdat oom of opa niet de hele dag bij de paarden konden blijven en ook omdat die wist dat Aggaat staande veult. Maar goed me oom heeft toen maar besloten Aggaat naar de Dalhoeve te doen. de dag voordat alles gebeurde had ik echt een heel naar geveol en zou en moest naar Aggaat zien. Die zelfde is me oom nog met me naar Aggaat en wist toen niet waarom of hoe en wat en heb minstens een kwartier huilend bij aggaat om de hals gehangen en ben met pijn en moeite weer naar huis gegaan de morgen erna toen ik opstond kreeg ik te horen dat aggaat vannacht een veulen had gekregen en daarbij is gestorven. De zelfde dag werd ook gebelt dat het veulen de rug gebroken had en ook afgemaakt moest worden. Een hele tijd erna kreeg ik eens te horen wat er nu was gebeurt en het bleek dat het veulentje met een beentje buiten de baarmoeder in de darmen van Aggaat vast zat en dus alles heeft meegetrokken en schijnbaar op de grond is gevallen met rug of tegen de wand van de stal. Dit had voorkomen kunnen worden als ze een echo hadden gemaakt en ja ik was toen echt kwaad en verdrietig en dat ben ik nu nog steeds na 12 jaar. Aggaat die betekende zoveel voor me dat is gewoon niet uit te leggen. en het doet me nog steeds pijn om naar foto`s te kijken of aan die tijden te denken. Als ik een ding mis is het Aggaat wel. Huilen

hier zijn wat foto`s van Aggaat:

Aggaat der eerste veulentje (Imelie):

Afbeelding

Aggaat met der laaste veulentje (Tonoor):

Afbeelding

Tonoor:

Afbeelding

Aggaat & ik:

Afbeelding

Afbeelding

Aggaat met me oom onder het zadel:

Afbeelding

Sabiientjeeh

Re: lieve aggaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:11

heel veel sterkte nog(L)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:34

Sommige paarden blijven je altijd bij, deze zit denk ik diep in je hart.......
Alsnog veel sterkte ..........het was een mooie merrie .......

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:35

Heel veel sterkte!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:59

Sja, fouten of vergissingen worden helaas overal gemaakt. Probeer dat deel te vergeten, en de mooie dingen te onthouden Ja.

lidykeeagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-08 14:48

dankjewel

ja ze zit zeker heel diep in me hart maar even goed kan ik niet vergeten dat ze zo heeft moeten lijden dat heeft ze gewoon niet verdient en dat gun je niemand toe. dat beest heeft gewoon echt nooit iets fouts gedaan die was altijd braaf en deed alles wat werd gevraagt ik kan dat gewoon niet loslaten

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:40

Het is op Im alleen toegestaan een topic te openen wanneer het een eigen paard betreft of wanneer er toestemming is van de eigenaar om een topic te plaatsen.

Daarom hier een slotje.