[IM] :'( Mijn paard net 4 jaar is niet meer!! :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grietsjuh

Re: :'( Mijn paard net 4 jaar is niet meer!! :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:21

Vreselijk om zo je paard te moeten verliezen!

Wil jullie allebei veel sterkte toe wensen de komende tijd!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:25

Echt vreselijk, zo onverwacht.
Heel veel sterkte ermee Ach gut .

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:22

Misser schreef:
Echt vreselijk, zo onverwacht.
Heel veel sterkte ermee Ach gut .

Dank je wel Erja.. Super lief dat je even reageert daar vanuit Zwitserland Ja
We gaan samen even lekker een kop thee drinken als je terug bent, daar ben ik wel aan toe... Scheve mond

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 23:43

Iedereen SUPER bedankt voor de berichtjes... Doet mij/ons ontzettend goed dat er zoveel mensen zijn die mij/ons een hart onder de riem steken!!!

HEEEL ERG bedankt!!!!!! (K)

Ik ga slapen ben zo gesloopt!!!!!!

Mensen GENIET VAN JE PAARDJE/PAARDEN of VERZORGPAARD(EN)/PONY(S) HET KAN ZO MAAR EENS OVER ZIJN!!!!!!!!!!!!!! ECHT!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 03:28

Getsie zeg. Zo snel je paardje te moeten verliezen.
Sterkte ermee voor beide.
Ik ga zeker genieten van mijn paardje. Weet wat het is om een paard te moeten verliezen. ben er 2 in 3,5 jaar tijd verloren.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:55

Hee Liefurt... Ach gut

Zie nu pas je topic over je toppertje! Ik heb zo met je te doen ik wist me echt geen raad toen je me zo overstuur opbelde. De juiste woorden ontbraken me gewoon waarom jou zephy ons vriendje Huilen

Ik vind het nog zo onwerkelijk heb die hele avond gehuild vind het zo erg! Je had zoveel plannen met hem echt zo zonde van het mooie diertje! Na al die tegenslagen waar jullie samen uit zijn gekomen en het ging zo goed jemig dit kan toch niet. Gelukkig heb je een goed gevoel over hoe hij heen is gegaan en dat je het juiste voor hem hebt gedaan!
Koester de mooie momenten die je met hem hebt gehad TeQuiero en ik zullen hem zeker gaan missen. Verdrietig

Heel veel sterkte je draagt t verlies niet in je eentje!!!

Liefs Mandy

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:00

Wat verschrikkelijk, zeg.... Verdrietig
Mijn paardje is van 1 april 2004, net zo oud dus en ik zou helemaal gek worden als ik hem kwijt zou raken.
Je verwacht zoiets niet, ook niet met een wat ouder paard trouwens. Het leven is zo betrekkelijk, ook voor onze dieren....

Heel, heel veel sterkte en kracht met het verwerken van dit vreselijke verlies. Ach gut

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:03

Caroline1985 schreef:
Mijn paardje, mijn maatje mijn allesje................................................................... Vriendjes zijn?

Zo een 3 jaar geleden kocht ik Zephyrius met de gedachten dat als mijn oudere merrie ooit zou gaan, ik door MOEST gaan.
Ik wist namelijk van mij zelf dat als ooit mijn oudere merrie (Al meer dan 9 jaar mijn vriendinnetje (23jaar)) weg zou vallen ik met de paaren zou stoppen, ik ontroostbaar zou zijn en nooit meer iets met paarden zou beginnen. Dat was voor mij de reden om 3 jaar geleden er een jong paardje bij te kopen. Een jaarling.

Om die vervolgens ''zelf'' op te voeden in te rijden en om er een band mee op te bouwen, dat mocht mijn merrie ooit weg vallen ik niet zo een fantastische hobby op zou geven.

Zo kwam Zephyrius er, zo eigenwijs als hij was wist ik vanaf de eerste seconde DIT is hem.
In het verleden toen hij jonger was veel problemen mee gehad, weinig zat mee (op de opfok een trap gehad, vervolgens op een andere weide in het prikkeldraad gehangen waardoor hij 2 maanden op klinkiek moest.). Maar goed nu dan eindelijk na alle ellende leek alles goed te gaan.

Ik ging hem inrijden.... Dit pakte hij zo super op, de stap draf en de galop waren er. In November 2007 heb ik Mirjam gevonden via marktplaats, ik had daar een advertentie geplaatst voor een bijrijdster (omdat ik mijn fulltime baan had en 2 paardjes en ik het erg moeilijk vond mijn tijd over hun te verdelen) en zij reageerde erop.

Ze kwam na een tijdje gemsn-t met haar te hebben kijken bij mij en mijn paardenkindjes. De klik was er en vanaf die dag hebben we Zephyrius ''officieel'' in ''training'' gezet. Hij pakte alles zooooo snel op, hij was leergierig en had soms van die lllige dingen.

Het leek erop dat de ''vloek'' op ons opgeheven was.
We gingen met hem naar het bos! We hebben gesprongen, hij heeft een onderlinge wedstrijd gelopen en 2x 1e geworden!
OH mijn god wat waren wij trots.. Zo een lekker dier zooooo braaf en vrolijk nooit geen kwaad in de zin, iedereen die zei wat een fantastisch paard zeg, vind alles best en dat voor een (NET) 4 jarige!

Ja wij waren blij!!!!!! TOT vandaag. Mirjam belde mij op om te vertellen dat Zephyrius heel erg kreupel liep, en vroeg of ze de dierenarts kon bellen. Ik dacht nog bij mezelf lekker dan, ging het net zo goed is meneer nu kreupel maar goed gaat wel weer over.

Dierenarts erbij.. Been gebroken, 0% kans op genezing of een verder fijn leven. Ook niet met de rest van zijn leven lang rust..
Nietsss.......... De vraag die mij gesteld werd ja sorry, je hebt de keuze je kunt met hem naar de slacht of hem in laten slapen Boos!...
Andere keus vroeg ik nog? Antwoord nee.... Dit zal nooit genezen en zelfs een operatie is niet mogelijk. Daar sta je dan... Huilen schreeuwen vol ongeloof!!!
Slacht nooit riep ik nog (ben niet tegen de slacht maar is niet aan mij besteed) en zei dat ik meteen naar stal zou komen.
Mirjam in tranen. Zephyrius op stal ze had Sonja mijn oudere merrie tegen over hem gezet om hem rustig te houden. En nu was het een kwestie van hem vertroetelen verwennen (zo onderhand een halve bak appels gegeven, ja maakte nu toch niet meer uit) en wachten.. Huilen
WAT EEN HELLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Huilen

Hij stond zoooooooo lief te zijn oortjes naar voren heldere oogjes opgewekt koppie. Niets te zien zelfs niet aan dat been. Ongelofelijk!!!!!!! Het enige dat ik kon denken was, dit is een hele slechte grap, een slechte droom ik word zo wakker en dan is alles weer goed, en ze komen zo terug (hadden een spoed geval tussen door) en vertellen me dan dat ze de verkeerde diagnose hebben gesteld. Maar nee. Zephyrius mijn maatje mijn alles ONS alles is niet meer.. 14-5-2004 - 10-6-2008 R.I.P. dit had ik nooit verwacht!!!

Zo jong.. Ik weet het niet meer... Ik zou nog zoveel neer kunnen schrijven maar ben zo meur geslagen hele middag lopen huilen en nu radeloos! Gelukkig is hij heel vredig gegaan, geen vechtpartij. De ruinen kwamen nog naar het hek om te kijken (we hadden hem in een open weiland in laten slapen. Mijn merrie hinnikte nog 1x en hij 1x terug (normaliter ging dit heeel lang door als ze uit elkaar gehaald werden maar het leek een soort afscheid).

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het kwijt had nooit verwacht dat ons dit zou overkomen!!!

Zephyrius R.I.P. je was mijn alles! Zal je nooooooooooooooooooooooooit vergeten (L) ZO oneerlijk!!!!!!!

Afbeelding

jeetje meis wat erg... en dan te bedenken dat je hem had gekocht als troost voor eht overleiden van je andere paard...

hoe kwam het nou dan dat dat been gebroken was??

sterke ermee het was een mooi paard!

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:24

Ik wil je onwijs veel sterkte wensen, helaas weet ik precies wat je meemaakt..
Stomme benen ook...

Vriendjes zijn?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:33

Wat een vreselijk verhaal! verschrikkelijk om je paard op deze manier te moeten verliezen.
Heel veel sterkte!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 16:59

Thanks moppie! Sorry dat ik je belde. Ik weet dat jij net in een fase zit op de roze wolkjes, en dan kom ik met zoiets triests aan. Huilen
Toch moest ik meteen aan jou denken, jij kende Zephy ook goed en je blijft mijn dinnetje!
De juiste woorden ontbreken altijd op dat soort momenten. En dat maakt helemaal niets, vond het fijn dat je naar mij luisterde..

Nogmaals bedankt voor je lieve berichtje, en je telefoontje nadat het gebeurd was zeg maar, daar put ik veel kracht uit!!!!!!

KUSSSSSSSSSSSSS

Mandy_ schreef:
Hee Liefurt... Ach gut

Zie nu pas je topic over je toppertje! Ik heb zo met je te doen ik wist me echt geen raad toen je me zo overstuur opbelde. De juiste woorden ontbraken me gewoon waarom jou zephy ons vriendje Huilen

Ik vind het nog zo onwerkelijk heb die hele avond gehuild vind het zo erg! Je had zoveel plannen met hem echt zo zonde van het mooie diertje! Na al die tegenslagen waar jullie samen uit zijn gekomen en het ging zo goed jemig dit kan toch niet. Gelukkig heb je een goed gevoel over hoe hij heen is gegaan en dat je het juiste voor hem hebt gedaan!
Koester de mooie momenten die je met hem hebt gehad TeQuiero en ik zullen hem zeker gaan missen. Verdrietig

Heel veel sterkte je draagt t verlies niet in je eentje!!!

Liefs Mandy

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 17:21

@ Tyke: Heel erg goed, genieten is zó belangrijk! Echt.. Maar goed dat weet je zelf ook. 2 paarden verloren in 3,5 jaar tijd? Dat is ook echt hard verscheurend/ verschrikkelijk Boos!!!!!! Hoe kwam dat dan? En bedankt voor je berichtje!

@ Nadya: Dank je wel. En nee daar wil je inderdaad niet aan denken. Dat deed ik ook nooit. Heb nu achteraf het gevoel dat ik hem meer liefde had moeten geven en mezelf een schop onder mijn kont als ik weer eens geen zin had om te gaan. Nu kan ik nooit meer naar hem toe Huilen

@ _Daniella: Ik heb echt geen idee waar het nu precies door gekomen is. De DA dacht bijna zeker te weten dat het door een trap kwam, maar goed het gekke was dat niets aan hem te zien was. Hij stond nog net zo vrolijk en alert en mooi in zijn stal als altijd. Pas toen hij ging lopen zag je dat hij echt heel erg veel pijn had. Bedankt voor je berichtje!

@ Diddlemouses: Dank je wel. Ja paarden zijn zooo sterk alleen helaas als het op hun benen aan komt zooo kwetsbaar! Boos!

@ Driebergen: Dank je wel Huilen

Zal als ik vanavond thuis ben ( op dit moment aan het werk) nog een paar mooie foto’s van hem plaatsen. Heb wat mooie foto’s van dinsdag de dag waarop hij moest gaan.
Vriendjes zijn?

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:51

Een lege plek,
een groot gemis,

Een fijne herinnering is al,
wat er nog is.

Waar ben je nu,
vraag ik mij af?

Voel noch het vertrauen,
die jij me gaf!

Jou te kennen,
vond ik zo fijn!

Je los te laten,
dat doet zo pijn.

Ik zal je missen,
in dit leven!
En zal altijd om je blijven geven.

meis heeeeeeeeel veel sterkte dit is echt klo te om zo je paard teverliezen (het is uberhoud klo te om je paard teverliezen)
nogmaals sterkte Ach gut

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 17:57

Jeetje wat een triest verhaal, ontzettend veel sterkte!

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 18:06

Jemig, wat verschrikkelijk, heb er eigenlijk geen woorden voor.
Zo zie je maar weer, altijd genieten, voor je het weet kan het niet meer...
Sterkte!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 19:36

brenpasbeau schreef:
Een lege plek,
een groot gemis,

Een fijne herinnering is al,
wat er nog is.

Waar ben je nu,
vraag ik mij af?

Voel noch het vertrauen,
die jij me gaf!

Jou te kennen,
vond ik zo fijn!

Je los te laten,
dat doet zo pijn.

Ik zal je missen,
in dit leven!
En zal altijd om je blijven geven.

meis heeeeeeeeel veel sterkte dit is echt klo te om zo je paard teverliezen (het is uberhoud klo te om je paard teverliezen)
nogmaals sterkte Ach gut

Jeetje dank je wel !!!!!!!! Mooi gedicht.. Zit WEER te janken. Las het voor mij moeder voor, en ja toen ging het weer fout!
HEEL erg bedankt!!!! Huilen van het lachen

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 20:11

Hierbij nog wat foto's van Zephyrius op DE dag. 1 uur voor hij moest gaan..

Kijk zo mooi hij was.......

Ik bij Zephyrius
Afbeelding
Again (L)
Afbeelding
Mirjam en Zephy:
Afbeelding
Buiten op de mooie groene weide (met ons allemaal erbij en de dierenartsen)
Afbeelding
Mirjam ik en Zephy..
Afbeelding
Mijn prachtige paardje Huilen
Afbeelding
En hier moesten wij opzij gaan omdat hij zo om kon vallen:
Afbeelding

En dat was het dan.. Sorry voor de grote hoeveelheid foto's (zijn er nog meer maar die wil ik hier niet neer zetten).. Maar iedereen mag van mij zien wat een prachtig paard het was, zelfs op die dag!! Zoo vrolijk als hij was... Maar goed. Hij is niet meer. Huilen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:18

de pokke het is idd een erg mooi vrolijk paard.
zag die foto's en zag hoe verdrietig jij was en de tranen rollen bij mij ook over me wangen.
meid ik leef met je mee Ach gut Verdrietig als je wil kletsen kan je via pm me msn adres krijgen Ach gut

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 01:35

Pff Caroline, als ik die foto's zie ben ik weer even helemaal terug bij dinsdag Huilen Als ik naar die foto van hem en mij samen kijk voel ik gewoon zijn mond weer over mijn hand gaan om de appel op te eten die ik voor hem had Huilen
Je hebt helemaal gelijk dat hij zelfs vlak voordat hij ging nog even prachtig en vrolijk was als altijd, je zag niets aan hem, totdat hij ging lopen Scheve mond

@brenpasbeau: wat een prachtig gedicht voor Zephy.. Dank je wel...

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 02:37

wat vreselijk Verdrietig
heel erg veel sterkte allebei Ach gut

FleurS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:04

Hoi Caroline en Mirjam,
Ik vind het heel heel erg voor jullie. De foto's ontroeren mij heel erg en ook de rozen die jullie in het weiland hebben neergezet.
Het hebben van een paard kan heel veel plezier geven maar ook heel veel verdriet veroorzaken.
Heel veel sterkte allebei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 09:13

jee...slik Verdrietig
ongelooflijk zeg...
Heel veel sterkte voor jullie.

Zeker na het zien van deze foto's is het nog onwerkelijk omdat hij daar zo gewoon opstaat.
Dat moet voor jullie vast ook wel extra bikkelhard zijn.

Heeel veel sterkte Ach gut

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:21

FleurS schreef:
Hoi Caroline en Mirjam,
Ik vind het heel heel erg voor jullie. De foto's ontroeren mij heel erg en ook de rozen die jullie in het weiland hebben neergezet.
Het hebben van een paard kan heel veel plezier geven maar ook heel veel verdriet veroorzaken.
Heel veel sterkte allebei.
Hoi Fleur,
Bedankt voor je lieve berichtje. Je hebt helemaal gelijk, het verdriet hoort er helaas helemaal bij...
Hopelijk kunnen we over een tijdje weer vooral denken aan al het plezier dat we met Zephy hebben gehad.

runningkawa schreef:
jee...slik Verdrietig
ongelooflijk zeg...
Heel veel sterkte voor jullie.

Zeker na het zien van deze foto's is het nog onwerkelijk omdat hij daar zo gewoon opstaat.
Dat moet voor jullie vast ook wel extra bikkelhard zijn.

Heeel veel sterkte Ach gut
Het was dinsdag inderdaad heel raar dat je aan de buitenkant eigenlijk niets aan hem zag (totdat hij ging lopen) en dat hij qua gedrag ook nog helemaal zichzelf was. Dan ga je echt denken dat hij helemaal niet zoveel pijn heeft en dat de veearts het misschien toch niet goed heeft gezien.. Maar als je hem zag lopen dan wist je weer genoeg Verdrietig

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 12:43

Hey meis,

Ik zie nu je topic pas.
Vreselijk dat dit gebeurd is.
Ik weet nog hoe lekker eigenwijs hij liep te showen in Duitsland Lachen

Geweldig ook hoe hij het rijden oppakte en met zijn eerste wedstrijd al 2 keer eerste werd!

Heel erg veel sterkte met het verlies en als ik wat voor je kan doen weet je me te bereiken.
Jij ook heel erg veel sterkte Mirjam!

Ach gut

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 18:57

brenpasbeau schreef:
de pokke het is idd een erg mooi vrolijk paard.
zag die foto's en zag hoe verdrietig jij was en de tranen rollen bij mij ook over me wangen.
meid ik leef met je mee Ach gut Verdrietig als je wil kletsen kan je via pm me msn adres krijgen Ach gut

Dank je wel meis hij was inderdaad prachtig zowel van binnen als van buiten!... Lief dat je zo mee leeft!! Kusje Veel Liefs