[IM] Totaal onverwacht, mijn trots :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Totaal onverwacht, mijn trots :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:43

Ik vindt het heel mooi dat die foto's gemaakt zijn, zoals jullie er voor hem waren en bleven op zijn laatste momenten... Knap!

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:52

heel veel sterkte, het is niet niks zomaar je maatje te verliesen als hij zo jong is en je het totaal niet verwacht.

gelukkig was je bij hem toen hij overleed, je was vast zijn lievelingspersoon en die zou hij dan graag bij zich hebben gehad.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:28

Aller eerst heel veel sterkte met het verwerken!

Wij hebben op dit moment ook een merrie op stal die 's morgens gespiest is gevonden met haar beide benen door de centimeters ruimte waar de boxdeur eindigd (wanneer gesloten) en de stal wand begint. De merrie heeft aan beide benen vanaf de knie tot aan de kogel een open wond, waarbij aan beide benen de pezen en de botten heel duidelijk te zien waren. De eigenaresse heeft er voor gekozen het genezingsproces aan te gaan. Het ongeluk is inmiddels een week of 4 geleden en de wonden beginnen nu eindelijk te sluiten/naar elkaar toe te komen. Mooi zal het nooit worden en waarschijnlijk is er nog een herstel operatie nodig om het (wild)vlees glad te krijgen om de huid er over heen te laten komen. Het zal maanden duren eer dat dit goed is en het voordeel is nog dat de voorpezen bloed liggen en niet de achterpezen (bijna niet te herstellen) ook is er naar alles waarschijnlijkheid niets beschadigd (foto's red)!

Wat ik je hiermee probeer te zeggen is dat ik de beslissing heel erg dapper vind. Onze merrie ligt veel gewoon weg omdat ze niet op haar benen kan blijven staan vanwege de pijn nog. Ik vind het vreselijk om haar te zien lijden, maar het is mijn paard niet........... Verzorging doen wij thuis, wat inhoud dat het dagelijks uitgewassen moet worden ontsmet en opnieuw verbonden. Daarnaast spuiten we ze antibiotica en krijgt ze nog twee pijnstillers op een dag! Ik vind het 'persoonlijk' niet eerlijk! Daarom sta ik ook achter jullie keuze! Een paard moet pijnloos kunnen rondlopen!

Sterkte

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 09:25

linda_arnold Het voelt wel goed om jou verhaal zo te lezen, maar idd he tis net wat jij zegt, ik kan een paard ook niet zien lijden.
En voor 10% dat is toch niks? Animo was zo speels, druk en zo'n heftig paardje, die had zich niet overgegeven aan de pijn, maar stuiterend in zijn stalletje gestaan.
Zijn er nog bepaalde dingen gezegd tegen de eigenaresse dat ze nooit meer bereden kan worden oid. zin? Weet ze zeker dat de merrie pijnloos in de wei kan lopen dalijk?
Bedankt voor je fijne reactie Lachen

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:38

Ik ken ook een paardje wat eens gespiest is geweest. Inmiddels denk ik ruim een jaar verder en het paardje loopt nog onregelmatig. Ik denk dat ze niks kunnen beginnen met het paard en dat het een weide paardje wordt. Of hij nu pijn heeft weet ik niet. Hij oogt heel vrolijk en speels. Echter was hij heel jong toen dit gebeurde (2,5) en door het continu spoelen en schoonmaken van zijn wonden en de pijn die hij heeft gehad is hij tot op heden echt onhandelbaar. Hij trapt iedereen de stal uit. Ik neem het hem niet kwalijk dat hij geen vertrouwen meer heeft in mensen. Het paard is overduidelijk getraumatiseerd. Hopelijk kan hij met veel liefde en aandacht nog een goed leven hebben maar er zijn heel weinig mensen die hem begrijpen en het geduld hebben. Kortom...ik snap je beslissing, heel dapper!

IvarDonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:41

Net als alle andere hier, zit ik met tranen in m'n ogen als ik die foto's zie. Heel veel sterkte met dit verlies, en herinner de leuke momenten, en niet die k*t momenten in de kliniek.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:44

Wat een ellende!!!! Heel heel veel sterkte met dit verlies. Kreeg de tranen in mn ogen na het zien van de foto's.....brrrrrrrr.........

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 12:55

Zonde! Veel sterkte. Jullie hebben gedaan wat het beste was voor hem.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:09

@ TS

De eigenaresse van het paard is vrij 'eigenwijs' om het zomaar even te omschrijven. Ze hebben haar gevraagd (op de ochtend van het drama) wat er met het paard gedaan werd. Dit is omschreven als recreatief en fokken. Sporttoekomst was 200% uit gesloten. Dit zegt voor mij al genoeg, als een wedstrijdje er niet meer zin zit dan zal rijden in de bak veelal te belastend zijn. Laatst was ik er bij toen de DA er ook was en die sprak over een pijnloos bestaan in de 'box'.

Eigenaresse is er nog steeds van overtuigd dat ze zometeen weer 'aangespannen' (voor de kar) in het land kan lopen en dat er daarnaast zo nu en dan een keer een buitenritje op gemaakt wordt. Ik help het haar hopen, maar hoe ik het begreep van de DA zit dat er niet in. Maar goed als iemand zo vol vertrouwen is, is het moeilijk met zoiets door te dringen.

De wonden trekken aardig dicht, maar het paard ligt nog erg veel om haar benen te ontlasten. Mocht ik er deze week een keertje bij zijn met verschonen dan zal ik foto's voor je maken van de wonden (resultaat na 4 weken), dan kun je ook zien dat 'jullie' keuze echt niet verkeerd is geweest.

Nogmaals sterkte

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 14:18

ik zit hier gewoon echt et de tranen in me ogen, en dat meen ik serieus Huilen
en zeker als ik die foto's ziet!!!
enorm veel sterkte meissie Ach gut

gossie Ach gut

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 17:07

Manjafiek, bedankt voor je berichtje, klinkt inderdaad niet zo lekker nee ..
Animo is ook maar 2 jaar en bijna 2 maanden oud geworden, hij was nog zo jong Verdrietig

linda_arnold, als je dat kan doen voor me, zou ik heel fijn vinden, klinkt stom maar kijken of de wonden een beetje hetzelfde waren als die van Animo, en hoe het er nu uitziet ben ik heel benieuwd naar, zeker na de verhalen die ik heb gehoord van je.

Verder allemaal heel erg bedankt, ik kom vaak een moeilijke dag door, om even de reacties van jullie allemaal weer te lezen, het geeft me veel steun, en het doet me beseffen dat ik toch de juite keuze heb gemaakt.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:37

Ook ik heb hier de tranen over m'n wangen lopen. Bloos Ik heb een merrie die net een half jaartje ouder is dan Animo. Heel veel sterkte en maak je absoluut geen zorgen over hoe hij eruit ziet op de foto's, hij zag er prima uit!

speedy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:13

telkens weer zit ik in dit topic te kijken Huilen en die foto's Huilen
en dan denk ik bij me eigen door zo'n stomme wond Boos! echt niet eerlijk gewoon!!!!!!!!

beesie was gewoon veelste jong Huilen Huilen

Nirvanalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:19

aaah wat een vreselijk verhaal zeg Verdrietig ,, Ik heb er gewoon tranen in mn ogen van..

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:34

Oh wat erg! Ik heb tranen in mijn ogen!!! Meid: Heeeeel veel sterkte!!!!

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:39

De tranen rollen al over mijn ogen... wat erg voor jou!
Ik leef met je mee!

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:56

Oh wat erg! zi te huilen hier! Heel erg veel sterkte! Mooi gedichtje ook! Weet zeker dat als hij het je kon zeggen hij je het hele gedichtje op zou zeggen.. puur omdat hij het zo ervaren heeft! Heel erg veel succes!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:26

wat erg!!!
veel sterkte!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:29

Jeetje, zit dit met tranen in mijn ogen te lezen. Wat enorm zonde van z'on mooi en jong beestje Verdrietig
Echt heel erg veel sterkte toegewenst Ach gut

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:12

He bah! ik moet al zo snel huilen, ik ken dit paard niet eens maar toch zit ik met tranen in mijn ogen!

Wat vresselijk om zulke dingen mee te moeten maken zeg!

Gecondoleert, en super veel sterkte! Ach gut

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 14:05

A.S. wordt onze merrie 'recht' gesneden. De wonden zijn inmiddels dicht aan het éne been. Aan het andere been 'bijna'. Let wel dat we nu bijna 7 ! weken verder zijn, maar het einde nog lang niet inzicht!

Ik probeer er vrijdag bij te zijn en dan wat foto's voor je te schieten. De eigenaresse heeft zelf wekelijks een aantal foto's geschoten van het proces met een 'gewone' camera.....als deze ontwikkeld zijn zal ik vragen of ik ze mag inscannnen!

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:30

heel veel sterkte meis.
Mijn paard is vandaag afgeschreven. Ik wist ook niet wat me overkwam.
Ik dacht ook dat het nog best goed ging met ze blessure.
Ik weet nog niet wat we gaan doen.
Maar ik wil jou 1 ding vragen waar ik altijd zo mee zit:
Ik hoor van iedereen dat jonge paarden een strijd aangaan met het inslapen.
Deed jou paardje dat ook, want mijn paardje is 4 en dat wil ik hem echt niet aan doen?

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:35

Heel veel sterkte!!
Het is altijd klote om je paard te moeten afgeven!! weet hoe je je voelt!!
Koester de mooie momenten die je met hem hebt gehad in je hart!

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:38

Jeetje wat erg! Wel heel mooi dat je tot het laatste moment bij hem kon blijven. Heel veel sterkte!

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:43

Heel veel sterkte, wat een verhaal. Ik zou het zelf niet mee willen maken met mijn verzorg pony. heel veel sterkte. Toen ik het verhaal las moest ik bijna huilen.