Aller eerst heel veel sterkte met het verwerken!
Wij hebben op dit moment ook een merrie op stal die 's morgens gespiest is gevonden met haar beide benen door de centimeters ruimte waar de boxdeur eindigd (wanneer gesloten) en de stal wand begint. De merrie heeft aan beide benen vanaf de knie tot aan de kogel een open wond, waarbij aan beide benen de pezen en de botten heel duidelijk te zien waren. De eigenaresse heeft er voor gekozen het genezingsproces aan te gaan. Het ongeluk is inmiddels een week of 4 geleden en de wonden beginnen nu eindelijk te sluiten/naar elkaar toe te komen. Mooi zal het nooit worden en waarschijnlijk is er nog een herstel operatie nodig om het (wild)vlees glad te krijgen om de huid er over heen te laten komen. Het zal maanden duren eer dat dit goed is en het voordeel is nog dat de voorpezen bloed liggen en niet de achterpezen (bijna niet te herstellen) ook is er naar alles waarschijnlijkheid niets beschadigd (foto's red)!
Wat ik je hiermee probeer te zeggen is dat ik de beslissing heel erg dapper vind. Onze merrie ligt veel gewoon weg omdat ze niet op haar benen kan blijven staan vanwege de pijn nog. Ik vind het vreselijk om haar te zien lijden, maar het is mijn paard niet........... Verzorging doen wij thuis, wat inhoud dat het dagelijks uitgewassen moet worden ontsmet en opnieuw verbonden. Daarnaast spuiten we ze antibiotica en krijgt ze nog twee pijnstillers op een dag! Ik vind het 'persoonlijk' niet eerlijk! Daarom sta ik ook achter jullie keuze! Een paard moet pijnloos kunnen rondlopen!
Sterkte