[IM] Geboren en Overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

Re: Geboren en Overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-07 15:54

tjady schreef:
Wat een verdrietig bericht dat jullie mooie veulentjes zijn overleden. Dan ook nog de tegenslag van de dat hun moeder ziek is. Heel veel sterkte erg mee.

dank jullie wel voor jullie lieve steunende berichten , ja ze waren zo mooi lief en zoooo volgroeit , het verdriet is nog steeds groot maar we hebben gisteren onze schat van onze merrie champie mogen ophalen van de kliniek, de koorts is weg en moeten wij haar nog wel 3 keer per dag injecteren met een soort baarmoeder ontspanner en cleaner, champie is nog steeds niet haar zelf is nog erg down (wat ook heel logisch is) wel heb ze veel steun aan haar vriendin lady (pony van onze dochter ook drachtig)ze staan nu lekker op het land en heerlijk te grazen we verwennen champie extra met slobber en heerlijke muslie met luzerne dat heb ze nu zeker nodig om weer op krachten te komen heb hier nog een foto van haar die heb ik gister genomen toen ze net thuis was, bedankt allemaal namens ons hele gezin vrienden kennisen en uiterraard ook namens CHAMPIE, groetjes Marialva

http://i33.photobucket.com/albums/d84/c ... opper1.jpg
Laatst bijgewerkt door Leo op 03-04-07 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto --> link

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:12

Oh bah wat vervelend!
Gelukkig dat de merrie zelf al weer wat opknapt!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:17

heel veel sterkte voor jou en de merrie

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:21

Wat vreselijk..
Onwijs veel sterkte toegewenst voor jullie en de merrie! Ach gut
Nogmaals veel sterkte..Ik weet niet wat ik zeggen moet..

Lusitanofr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 09:51

In eerste instantie toen ik begon met lezen dacht ik: "O, waarom niet scannen !!!! Er zijn zoveel mensen die niet meer gaan scannen na 3 weken dracht. Want een tweeling, daar zit je echt niet op te wachten. Want het gaat 90% altijd fout".
Toen ik verder las, las ik dat jullie al 4 keer hadden gescand !!!! Wat verschrikkelijk wat er is gebeurt, dit mag toch niet !!! Is die dierenarts onnozel of zo. Bij de laatste keer scannen moet je toch duidelijk kunnen zien dat er twee zijn. (bij die andere keren moest hij het ook al kunnen zien, maar neem aan hoe ouder het veulen hoe beter je het kunt zien).
Leef ontzettend met jullie mee !!! En wens jullie veel sterkte toe.

Nicky15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:11

Ik vind het niet kunnen dat een dierenarts zo'n fout maakt.
Daarbij verliest het paard zijn trotse aanwinsten , en jullie natuurlijk ook.
Het paard heeft het zo zwaar gehad, 3 weken weeen.
Het is er eindelijk uit en dan maakt iemand zo'n fout.
Je moet wel verdrietig zijn geweest

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:14

ooh jeetje, wat erg. Zeker omdat het niet nodig was. Heel veel sterkte en geef de merrie een extra knuffel van mij Ach gut

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:18

Wat erg!!! heel veel sterkte en ook voor de merrie natuurlijk! bij is is zo`n 2 jaar geleden een tweeling geboren...dat is helemaal goed gekomen maar voor alle 3 en voor ons was het zwaar! En het is dus misschien wel kenmerkend dat ze 3 weken (of langer dan normaal) weeen hebben. Onze merrie ging ook steeds liggen voor de cam en als je in stal kwam stond ze weer vorlijk....ook zo 3 weken lang emt af en toe weeen!
Maar heel veel sterkte

edit: bij ons was ook gescant...niks gezien!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 10:25

Wat vreselijk zeg! Veel sterkte ermee!

Mijn vraag is dan dat het misschien toch mogelijk is dat een dierenarts het over het hoofd ziet of het op een scan niet altijd nauwkeurig te zien is?
Heb hier geen ervaring mee hoor maar heb je een goed gesprek gehad met de dierenarts? Misschien dat hij zich er ook niet lekker onder voelt en dat als je een gesprek hebt gehad vele dingen verklaarbaar zijn?
Nogmaals, ik heb hier geen ervaring mee maar wens je heel veel sterkte! Ach gut

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:40

hallo allemaal even een update
met onze champie gat het nu goed ze is weer normaal hengstig geworden en hebben we een gesprek met de dierenarts gehad, tot verbazing heeft hij toe gegeven dat hij veel fouten heeft gemaakt (daar heb ik wat aan want daar krijg je de tweeling niet mee terug) ik kan niet anders zeggen dat hij daarin heel eerlijk is geweest, en heeft hij alle kosten die wij hebben gemaakt vergoed, en heeft hij aangeboden om bij een nieuwe drachtigheid ons te assisteren (voor niets) dus het scannen enz enz, hij kan meschien dan wel grove fouten hebben gemaakt ,maar vindt het toch wel erg prettig dat hij dat zo heeft opgelost, helaas krijgen wij onze tweeling er niet mee terug maar het is wel een manier van goodwil van de dierenarts!
groetjes marialva

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:28

Jeetje zeg wat verdrietig dat allebei de veulentjes het niet gered hebben gelukkig heeft champie het wel volgehouden !

Wel erg dat de DA zo'n fout maakt maar hij heeft wel een goede afspraak nu met jullie al krijgen jullie de tweeling er niet mee terug !

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:42

Och dat is niet niets heel veel sterkte Ach gut
En dat de merrie weer helemaal haarzelf wordt Ach gut
Het is toch wel weer aardig van de DA dat hij dat doet maar toch hij had zulke fouten nooit mogen maken Verdrietig

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:48

"Fijn" dat jullie er over hebben kunnen praten.
Een dierenarts zal het ook niet met opzet doen en je hoort het vaker dat het niet te zien is.

Veel sterkte verder!

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:56

heel veel sterkte!
Echt vreselijk wat er is gebeurd!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:04

Es79 schreef:
"Fijn" dat jullie er over hebben kunnen praten.
Een dierenarts zal het ook niet met opzet doen en je hoort het vaker dat het niet te zien is.

Veel sterkte verder!

nou hij heeft het wel met opzet gedaan want hij weigerde om te komen terwijl wij dat hadden afgesproken Boos! en dan hadden de tweeling meschien nu nog geleefd of in ieder geval 1 Huilen maar goed het leven gaat helaas door en nogmaals hebben we ze er niet mee terug maar ik vindt het wel zeer rieel dat hij voor zijn fouten uitkomt, er zijn veel dierenartsen die dat absoluut niet doen Boos!
groetjes marialva

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:07

Weet je waarom hij weigerde te komen?
Ik neem aan dat hij niet gedacht heeft: Kom, er wordt een tweeling geboren, laat ik eens zorgen dat die doodgaan.
Kan me zo voorstellen dat ook een dierenarts eens aan het eind van zn latijn is....
Daarbij, hoe triest ook, zijn er weinig voldragen tweelingen, en er zijn maar heel weinig tweelingen die overleven en uitgroeien tot gezonde paarden....

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:10

Billy schreef:
Ik neem aan dat hij niet gedacht heeft: Kom, er wordt een tweeling geboren, laat ik eens zorgen dat die doodgaan.
Kan me zo voorstellen dat ook een dierenarts eens aan het eind van zn latijn is....
Daarbij, hoe triest ook, zijn er weinig voldragen tweelingen, en er zijn maar heel weinig tweelingen die overleven en uitgroeien tot gezonde paarden....

ja hij had het verkeerd ingeschat en was te beroerd om om 02.30 uit zijn bed te komen (zijn eigen woorden):( en we gingen er toen nog steeds van 1 veulen uit ondanks dat ze diversen keren is gescant!!
groetjes marialva

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:13

Wat erg zeg! Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies!

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:54

marialva schreef:
Billy schreef:

ja hij had het verkeerd ingeschat en was te beroerd om om 02.30 uit zijn bed te komen (zijn eigen woorden):( en we gingen er toen nog steeds van 1 veulen uit ondanks dat ze diversen keren is gescant!!
groetjes marialva

Onze DA hadden we gelijk gebeld toen we zagen dat het er 2 waren....nou denk maar niet dat hij gelijk kwam...na een paar uur pas. En toen beweerde die dat we de tweeling als een speer met moeder in een trailer meosten laden en naar utrecht moesten gaan. Hebben we niet gedaan, zelf voeren leek ons beter. En het is gelukt ook!
Maar misschien hebben ze niet echt hoop bij een tweeling ofzo??

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:22

Tsja, allicht dat de veearts jullie tegemoet komt. Hij weet donders goed dat als jullie er een tuchtzaak van maken dat hij geen verweer heeft. Maar goed, jullie hebber er op deze manier meer aan dan bij het winnen van de tuchtzaak. Op beide manieren geen gezond veulen, maaar nu wel kans op een (relatief goedkoop) veulen volgend jaar.
En de veearts denkt de volgende keer ook wel na alvorens te laat op te komen dagen.
Succes!

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:25

het is natuurlijk heel vervelend als je 2 veulentjes verliest, en veel sterkte daarvoor
maar altijd weer dat bokt gezeur pfff... die dierenarts is ook maar een mens hoor, en een fout is menselijk hoe erg het ook is, er sterven ook genoeg mensen door menselijke fouten die niet mogen gebeuren en er worden ook wel eens tweelingen geboren terwijk een verloskundige er maar 1 ziet
Misschien is het verstandig dat je even over je verlies heenkomt en het dan op je gemak relativeert...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:28

wat een grote fout van de dierenarts zeg !!!

heel veel sterkte

lundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:40

Ik ben bang dat ik weet om welke dieren(arts)kliniek het hier gaat......
Ik wens jullie heel veel sterkte met het verlies van deze twee kanjertjes!
Fijn dat het moeder weer allemaal wat beter gaat!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:00

manoo86 schreef:
het is natuurlijk heel vervelend als je 2 veulentjes verliest, en veel sterkte daarvoor
maar altijd weer dat bokt gezeur pfff... die dierenarts is ook maar een mens hoor, en een fout is menselijk hoe erg het ook is, er sterven ook genoeg mensen door menselijke fouten die niet mogen gebeuren en er worden ook wel eens tweelingen geboren terwijk een verloskundige er maar 1 ziet
Misschien is het verstandig dat je even over je verlies heenkomt en het dan op je gemak relativeert...

sorry het is niet bij een fout gebleven maar diversen grote fouten 1 fout oke maar meerdere fouten ?? nee Boos!
groetjes marialva

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:02

Wat zielig. Sterkte!!