Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
No_No schreef:Ik ken geen slager die kogels gebruikt, alleen jagers.
Dat het mis gaat met het schietmasker is een kleine kans lijkt mij.
Zo veel verhalen over het fout schieten heb ik niet gelezen. Ik ben er toch al even mee bezig geweest.
Of heb jij het over buitenlandse slachters?
Daphara schreef:Hier een filmpje van Nijkerk van een slachtproces van een paard.
Ze laten het hoofd van het paard niet zien als ze schieten, maar je ziet het paard wel dood neer vallen.
Alles kijken als je er tegen kunt.
http://youtu.be/zdRMbLC13vw
vilheide schreef:Daphara schreef:Hier een filmpje van Nijkerk van een slachtproces van een paard.
Ze laten het hoofd van het paard niet zien als ze schieten, maar je ziet het paard wel dood neer vallen.
Alles kijken als je er tegen kunt.
http://youtu.be/zdRMbLC13vw
Persoonlijk vind ik het niet eng of naar om te zien maar eerder interessant. Maar misschien komt dat doordat ik vroeger in een slagerij heb gewerkt.
Ook het filmpje wat erna komt is interessant omdat de slachter daar zelf aan het woord is.
Citaat:Er is bij ons vorige week nog een paard opgehaald door van Veen uit Nijkerk. Ik ben vorig jaar zelf bij zijn slachterij wezen kijken. Ik zou mijn paard dan ook aan hem meegeven omdat ik weet dat het paard op een zeer nette manier, met respect behandeld wordt. Een andere slager zou ik misschien niet direct doen.
vilheide schreef:Ik begreep dat als je paard een nieuw paspoort heeft gekregen, ondanks dat het paard nooit geen medicatie heeft gehad, je deze ook niet meer voor de slacht mag aanbieden, klopt dit?
Dit is mij verteld toen ik een nieuw paspoort voor mijn paard aanvroeg omdat mijn gedeelte voor de entingen vol was.
Roadracer schreef:vilheide schreef:Ik begreep dat als je paard een nieuw paspoort heeft gekregen, ondanks dat het paard nooit geen medicatie heeft gehad, je deze ook niet meer voor de slacht mag aanbieden, klopt dit?
Dit is mij verteld toen ik een nieuw paspoort voor mijn paard aanvroeg omdat mijn gedeelte voor de entingen vol was.
Hier even op inhakend: in principe hou je je oude paspoort, maar komen er extra pagina's bij als je entingsgedeelte vol is. Je zou hiervoor geen duplicaat hoeven aan te vragen dus.
vilheide schreef:Heeft er iemand enig idee of je een paard wat geslacht is aan mag bieden bij een dierentuin? En is een dierentuin er blij mee? Of hebben zij ook te maken met allerlei regels?
Brainless schreef:vilheide schreef:Heeft er iemand enig idee of je een paard wat geslacht is aan mag bieden bij een dierentuin? En is een dierentuin er blij mee? Of hebben zij ook te maken met allerlei regels?
Een paard wat geslacht is voor (menselijke en/of dierlijke) consumptie mag zeker (in delen) worden verkocht aan een dierentuin.
Hier verkoopt de slager ook (paarden)vlees aan hondeneigenaren die versvlees voeren.