[IM] Brief aan een paardje met het Hart van een Leeuw

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Brief aan een paardje met het Hart van een Leeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:25

Heel veel sterkte. Gelukkig heeft hij jullie onvoorwaardelijke liefde gekend. Iets mooiers is er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 16:56

Iets mooiers dan dat is er inderdaad niet. :)

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:24

Ooh wat vind ik die 4e en laatste foto bijzonder mooi. Sterkte Tineke en Maarten, jullie zijn echt paardenmensen met een hart van goud. Wat heeft hij het nog goed getroffen bij jullie, zo zonde dat het voor hem niet langer heeft kunnen duren dat had hij absoluut wel verdiend. Veel kracht toegewenst voor de komende tijd Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:46

Heel erg bedankt. :)

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:15

Hoe is het nu met jullie en met de andere paarden?
Kunnen jullie een beetje afleiding vinden buiten het verdiet en gemis om?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:29

De andere paarden waren de eerste 2 dagen erg rustig en kalm, hebben hem niet gezocht en het was alsof er niks was gebeurd.
Gisteravond stonden 3 van onze paarden in de stal en [naam] ([naam]'s veulentje) stond in haar eentje buiten, eerst stil, daarna de hele tijd raar te draaien en daarna ging ze keihard rennen.
Niet voor een insect, maar het was alsof ze iets zag of hoorde waar ze enorm bang voor was.
Ze rende in paniek de hele wei en bak door en toen zijn we naar haar toe gegaan.
Ze stond helemaal te trillen, maar we hebben haar gelukkig goed kunnen kalmeren.

[naam] en [naam] hebben ook wat dunne mest en last van winderigheid en rommelende buikjes, maar dit kan ook komen omdat ze voor [naam] iets langer in de grote wei hebben gestaan.
We houden ze in ieder geval heel goed in de gaten en [naam] lijkt er nu toch behoorlijk last van te krijgen (van het verlies) en staat regelmatig heel zielig alleen.
Het heeft even tijd nodig.

En bij onszelf... het gaat eigenlijk heel redelijk.
De enige keer dat ik intens verdriet en intense pijn voel is als ik aan de laatste momenten denk dat [naam] in leven was.
Dat we hem al die lekkere dingen gaven en hij er tegen at, geen pap meer kon zeggen, maar door at omdat hij het zo lekker vond.
Dat hij compleet versuft nog een half fleempje voor me wilde doen en dat hij daarna zo viel.
Het hele process tot hij in de vrachtwagen weg reed doet me onwijs veel pijn, maar in tegenstelling tot de dood van mijn eerste paard (die compleet onverwachts was) kan ik wel met heel veel trots en blijheid terug denken aan ál die mooie momenten die we met hem hebben mogen mee maken.
Dat vind ik echt heel fijn.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:55

Hoe moeilijk het maken van de beslissing ook was, ik denk dat het goed is dat jullie zo nog wel echt bewust afscheid hebben kunnen nemen. De laatste prachtige foto's, goed knuffelen, al dat lekkers op het laatste moment... In tegenstelling tot het plotselinge verlies van je eerste paard, die was gewoon ineens weg, waardoor het rouwen ook niet zomaar tot stand komt.

Hopelijk komt de kudde snel weer wat tot rust, zeker het gedrag van Mau klinkt erg sneu zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:08

Ik denk ook dat dat het is inderdaad. :j
Het is wel veel sneller gegaan dan verwacht, maar uiteindelijk wisten we dat het ging gebeuren.

Ja, is ook erg sneu om te zien, het breekt je hart een beetje.
We wilden vandaag even de dierenarts bellen, maar ze staan er nu wel weer heel rustig en kalm bij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:14

Jullie gaan het nu een plekje geven.

De paarden doen dat ook.
Mau en Beer zijn hun stabiele factor kwijt maar dat komt ook wel goed.
Koekie heeft ze een goede basis mee gegeven.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:15

Zo mooi en ook zo verdrietig om dit te lezen. Jullie hebben hem zoveel liefde gegeven en geven dat nog. Heel veel sterkte, voor jullie en de andere paardjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:19

Dankjulliewel. :)

Ja, en [naam] natuurlijk nog veel meer dan [naam], want zij kwam van haar stabiele kudde ineens bij ons terecht en [naam] ontfermde zich over haar alsof het zijn eigen veulen was.
Het komt wel goed, we steunen haar waar we kunnen, maar geven haar ook de tijd om het te verwerken en af en toe even alleen te zijn.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:25

Arme Mau :(:)
Kan me voorstellen dat ze haar steun en toeverlaat mist.

Jullie komen er wel, geef het wat tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:37

Dat doen we zeker. :j
Ze krijgt alle tijd die ze nodig heeft.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:29

Jeetje wat een heftige maar dappere beslissing hebben jullie gemaakt. Hopelijk geeft het wat rust dat hij zijn tijd bij jullie een prachtig leven heeft gehad met veel liefde en zorg. Sterkte in deze tijd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:38

Dankjewel! :)

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:16

He geen sorry zeggen hoor!!
Betekent alleen maar dat jullie brieven mijn hart hebben geraakt.
Mau is denk echt in de rouw en heeft even haar tijd nodig en de tijd om haar nieuwe plekje te vinden in de kudde. Beer idem, zij zijn toch de kinderen en begrijpen het misschien niet helemaal.
Nogmaals sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:25

Ja, van alle paarden had [naam] met [naam] de sterkste band.
Zij heeft er nog steeds erg veel last van, gisteren leek het iets beter te gaan, maar nu is het weer mis.

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:46

Wat heb je dat prachtig beschreven! Echt tranen in mn ogen!
Toch wel een beetje triest maar hij heeft zo veel geluk gehad bij jullie! & dan nog die prachtige foto's! <3

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:12

De hele tekst in een ruk gelezen, met tranen in mijn ogen <3 Zo prachtig geschreven!

Heel veel sterkte Tineke en Maarten, en ook zeker voor de paardjes, en dan vooral Mau..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:28

Bedankt allebei! <3

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:53

Met Mau komt het wel goed. Het heeft tijd nodig. Koekie was haar maatje en soulmate.
Hij was haar beschermengel en nu is hij er niet meer. Heeft toch enorm veel impact op zo een kleintje.
Dikke knuf voor haar en jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:46

Ja, ik denk ook dat het wel goed komt met haar. :j
Het is niet niks wat er gebeurd is.
Dankjewel!

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:06

Ik vind het zo vreselijk voor jullie! Maar zo te lezen heeft dat beestje een geweldige tijd bij jullie gehad.
Zou ik mogen vragen waarom jullie hem hebben laten inslapen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:09

Omdat hij behoorlijk pijn had en ook veel moeite met opstaan na het rollen of liggen.
Eerst had hij goede en slechte dagen, daarna goede en slechte momenten op een dag en die slechte momenten werden steeds meer, de goede momenten namen af.
Tot er bijna geen goede momenten weer waren... hij kwam niet meer mee met de kudde, ging moeilijker lopen etc.

naomi_rabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:11

KoudbloedKim schreef:
Omdat hij behoorlijk pijn had en ook veel moeite met opstaan na het rollen of liggen.
Eerst had hij goede en slechte dagen, daarna goede en slechte momenten op een dag en die slechte momenten werden steeds meer, de goede momenten namen af.
Tot er bijna geen goede momenten weer waren... hij kwam niet meer mee met de kudde, ging moeilijker lopen etc.
Wat erg! Wat zonde van zo'n leuk paard. Maar je hebt gedaan wat het beste voor hem is. En ik weet 100% zeker, dat hij net zoveel van jou houdt, als jij van hem. Hij is je vast en zeker dankbaar voor alles wat je voor hem hebt gedaan.