riagr schreef:En ik kén het gevoel zo goed: de rare trots die je voelt als je vertelt hoe oud je paardje is, en dan het ongeloof zien/ horen bij de ander. Hoe góed je je paardje kent, met zijn/haar ontroerende oude paarden kwaaltjes.. De blik, zo'n lijf.. Ik weet wat het is als dat er dan ineens niet meer is ( heb in januari mijn 37 jarige pony moeten laten inslapen)
jaaaa ik vond het gewoon ook een sport om hem er topfit uit te laten zien,was er ook zo trots op
....was er ook zo mee bezig....en natuurlijk jij ook nog sterkte met het verlies van je ponyvriendje....
en ik merk nu hoe vaak ik aan hem dacht,hoe vaak ik naar hem keek ( hij had een buitenstal dus ik kon hem heel goed in de gaten houden) ,hoe vaak ik aan dingen dacht voor hem...

en dan nu die lege stal.............,steeds kijk je onbewust ipv naar fer,naar een lege stal...
heb vanavond ff lekker gesnotterd hier...
JoyCiej007 schreef:En vwb het denken aan 'was hij nou maar niet gaan rollen', ik kan het snappen, ik zou dat gevoel waarschijnlijk zelf ook hebben (ben een behoorlijke denker/peinzer) maar hoogstwaarschijnlijk had hij het dan de dag er na, of de week er na gehad, of was uit iets anders gebleken dat hij gewoon echt 'op' was.
Het hele echte gevecht tegen ouderdom is hem nu wel bespaard gebleven.
ja weet je dat denk ik er dan ook maar achteraan,was het nu niet gebeurd was het wel morgen gebeurd of volgende week..
langzaam kreeg ik best een beetje buikpijn hoe en wat met hem in de zomer te doen,hij staat ( stond ) in de kudde ,maar hij begon echt stekeblind te worden ( hij kreeg echt van die mega staar oogjes
) en hij struikelde en viel de laatste tijd ook nogal eens...
en was zo bang dat hij in de wei zou vallen,en dan niet meer overeind komen...appart zetten kon je hem niet,want meneer ging met zijn eigenwijze hoofd overal doorheen,draad of niet...hij trok het met palen en al de grond uit,hij weigerde appart te staan
maar ja...deze zorgen hoef ik niet meer te hebben...