Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik praat veel met mijn vriend en vriendinnen die hem ook hebben gekend, da's ook fijn
Ik moet wel heel erg wennen aan de plotselinge vrije tijd die ik nu heb. Die kan ik goed gebruiken hoor, daar niet van, maar ik hoor nog steeds een stemmetje in m'n hoofd die zegt dat ik wel weer eens naar stal moet, want daar ben ik al zo lang niet meer geweest...Ware het niet dat er nu een ander paard in Roof z'n stalletje staat, dus het is helemaal niet meer nodig...Maar daar moeten mijn hersentjes geloof ik nog even aan wennen...
Maar feit blijft dat maar weinig paarden in Nederland van ouderdom in hun slaap in hun eigen lekkere stalletje sterven helaas... Ik hoop voor elke paardeneigenaar dat zulke keuzes niet gemaakt hoeven te worden, maar soms kom je er niet onderuit
Voor elk mens en voor elk paard past weer iets anders. Als ik nu weer had moeten beslissen had ik het weer precies zo gedaan, maar dat verschilt per mens en per dier. Maar als eigenaar kies je niet alleen voor een rijpaard of -pony, maar ook indirect voor de verantwoordelijkheid die daarbij hoort. En als je merkt dat het niet meer gaat hoop ik dat elke paardeneigenaar de juiste beslissing kan maken! Wat die dan ook moge zijn.
Hij liep mensen die hun eigen paard uit het land wilden halen omver, kreeg opeens voernijd, en kon nauwelijks meer fatsoenlijk bekapt worden omdat hij zo stond te drentelen. En hij kreeg alleen maar gras en hooi, geen grammetje brok meer...
En ook fijn voor jou dat je er zo over denkt, en er toch vrede mee hebt.