[IM] Hartverscheurend verdriet om een heel bijzonder paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:07

Beste Bert,

Zoals zovelen voor mij, heb je ook mij diep geraakt met je verhaal. De enorme liefde voor je dochter, de keuze de beslissing. Het spat van het scherm.
En ook zo herkenbaar, ook al is mijn oudste pas 3 en een half en eigenlijk net 3 dat ik mijn grote Vriend heb moeten laten gaan. Liever draag ik al het verdriet voor mijn kind, maar helaas, ik kan en moet dat ook niet weg nemen. Zowel voor jou als je dochter gaat mijn petje diep af en ik wil jullie veel, heel veel sterkte wensen de verwerking. Hier begint het pas. :(:)

Angela_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:50

Ik krijg er zelf tranen in mijn ogen van. Wat ontzettend moedig van je dochter dat ze voor Goldy heeft gekozen en niet voor zichzelf. Heel veel sterkte! :(:)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:10

Heb dit verhaal met tranen in mijn ogen gelezen! Je paard verliezen is vreselijk.. en op zo'n manier al helemaal. Ik vind dat je dochter een hele eerlijke beslissing heeft genomen! Maar dat maakt het natuurlijk niet minder moeilijk.. :(:)

Als twee bruine ogen vragen:
help me want ik voel me niet fijn.
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort:
dit komt nooit meer goed en hij heeft heel veel pijn.
Mag je dan, omdat je hem niet kunt missen,
egoïstisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten gaan voorgoed,
en je zonder hem naar huis toe moet.
Met alleen een halster in je hand en je hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen:
dit was het beste wat ik voor hem kon doen,
ik mocht niet egoïstisch zijn!

Al die fijne tijd met zijn tweetjes,
elke dag samen was een feest!
En in al die tijd is hij zelf niet één keer
egoïstisch geweest! .

Heel veel sterkte :(:)

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:12

Wat een mooi en respectvol geschreven stuk zeg!
Echt een brok in mijn keel zoveel liefde komt uit deze tekst..
Heel veel sterkte met dit verlies!

Freepack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 22:51

Hallo lieve mensen,

Mijn emailbox ontplofte zowat, van alle bijzonder hartverwarmende reacties naar aanleiding van dit uiterst verdrietige verhaal!!

Mijn oprechte dank daarvoor! Mijn dochter en ik kunnen dat bijzonder waarderen!!!!

Er spreekt zoveel warmte begrip, liefde en compassie uit!

Ik zou zelfs bij wijze van spreken een ieder die op mijn verhaal gereageerd, zelfs persoonlijk willen bedanken. Helaas gaat dit met zo vele berichten niet! Ik hoop dat een ieder dat begrijpt!!!

Het is wat mij betreft, nu nog een beetje (te) vroeg om een nadere duiding aan deze gebeurtenis te geven! Al is deze er zeer beslist!!

Het zij beloofd, dat ik op een later tijdstip, jullie nog eens bijpraat hoe wij door deze periode zijn heengegaan!!

Lieve groet,
Bert

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:58

een verhaal over een heel bijzonder paard, maar ook over een hele bijzondere vader....

veel sterkte !!

21deees

Re: Hartverscheurend verdriet om een heel bijzonder paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:11

pff wat een verhaal.. tranen in mijn ogen..
echt super dat u dit voor uw dochter allemaal doet en zo achter haar staat..
veel sterkte met het verlies van deze mooie viervoeter

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:13

Een mooi verhaal over een nare gebeurtenis. De liefde voor u Dochter en haar paard straalt van het verhaal af!
Wil u en U dochter veel sterkte wensen met het verwerken!

CloudDancing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:30

Wat een mooi verhaal oover een vreselijke gebeurtenis.
Ik mis mijn maatje alweer 10 jaar en het lijkt wel gisteren, maar ik kan nu met een glimlach kijken naar alle mooie momenten die we samen hadden.
Het heeft tijd nodig, maar Goldy zal altijd een belangrijk deel blijven in het leven van uw dochter.

Sterkte met dit vreselijke verlies.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:17

Wat een ontzettend mooi geschreven verhaal over zo'n verschrikkelijke gebeurtenis,heel veel sterkte,ook voor u dochter.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:27

:(:) Ik geloof sterk dat een paard op je pad komt als het nodig is.
Voor jullie was dat Goldy. :j

Zo triest dat jullie Goldy zo moeten verliezen. Heel veel sterkte.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 08:53

Zo herkenbaar !!!! Met tranen in mn ogen heb ik het in een adem uitgelezen !!! Wat een topouders zijn jullie !!!! Helaas hoort bij leven ook de dood en dat valt niet mee. Helemaal niet door een ongeval op of in stal. Die traan van het paard is voor mij zo herkenbaar. Onze Francis is 37 geworden en ze deed precies het zelfde. Ze kreeg een hersenbloeding en viel met haar hoofd tegen de voerbak. Geen leuk beeld,ik heb meteen haar vaste verzorgster gebeld en we zijn bij haar gebleven. Ik had haar hoofd op schoot en daar kwam de 1e traan, de 2e heeft ze gelaten toen ze haar verzorgster hoorde zeggen het is goed meis ga maar !!!! Je weet dat je het goed doet maar van binnen ga je dr kapot aan !!!! Nu praat ik over mijzelf laat staan dat je een vader of een moeder bent van een kind die dit mee maakt en de beslissing mag nemen !!!! Petje af voor jullie, en heel veel sterkte gewenst !!!! Mijn aller eerste instructeur was een oude man en die zei altijd: meis waar ze nu heen gaan zijn ze gezond en kunnen ze weer paard zijn ....... de eeuwige jachtvelden waar ze vandaan kwamen. Op dat moment kun je dr niets mee, maar wat heeft die man het des tijds mooi verwoordt, ik vertel het de manege kinderen nu nog zo ..............

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:06

Duidelijk een geval van alles over hebben voor je dochter! mijn diepe respect en heel veel liefde gewenst voor jou en je dochter. Een trouwe vriend verliezen is nooit leuk en het feit dat je dochter zich zo groot moedig heeft opgesteld kan niet anders zijn dat jij absoluut niet gefaald hebt in je opvoedende taken. Je hebt een pracht meid met prachtige normen en waarden hebt bijgebracht.

Ik hoop dat jullie dit ooit een plekje kunnen geven en heel erg veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

Annemaarel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:13

Wat een mooi verhaal! Ja je kunt er verder niet zoveel over zeggen/
aan doen op dit moment, Tis iets wat jullie zelf moeten verwerken
veel sterkte! :(:)

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:27

Goh hier wordt ik stil van.
Van het verhaal op zich , van het verdriet van je dochter en van het respect dat je hebt voor je dochter.
Ik ben zelf ook mama van 3 kids. Toen ik laatst haast mn pony moest laten inslapen was dat heel moeilijk. Eerst voor je eigen verdriet, en door het verdriet van je kind.

Volgens mij hebben jullie een heel goede band samen. En voor je dochter: je hebt de juiste beslissing genomen meid. Nu heeft hij geen pijn meer. Het doet jou wel veel pijn maar weet dat hij voor altijd in je hart blijft zitten. Je hebt dit paardje het beste van zn leven gegeven, zoals jij van hem hield.

Heel veel sterkte voor jullie allen.

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:12

Wat een aangrijpend verhaal!
Rillingen over mijn rug.
Heel erg veel sterkte met het verlies voor jullie allen!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:17

Ik val even stil.........
Herkenbaar voor ons allemaal denk ik.
Mooi geschreven Bert.Sterkte met het verwerken van het verlies.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:23

Met tranen in mijn ogen lees ik dit verhaal vol liefde, respect, en verdriet..
Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:27

en ook hier blijft het niet droog.
ik weet jammer genoeg ook hoe het voelt om je maatje te verliezen.
en dan als ouder moeten toekijken hoe je kind daaronder lijdt ...
het verdriet verdwijnt nooit echt, maar het wordt wel minder.
en dan kan je gelukkig ook terugdenken aan de mooie momenten.
heel veel sterkte voor jullie allebei :(:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:42

Pff ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen dit te lezen, nu begrijp ik ongeveer wat mijn vader gevoeld moet hebben toen hij moest beslissen dat ons paard ingeslapen moest worden toen ik 13 was.
Ik wil jullie ontzettend veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Ik weet precies hoe ze zich voelt, maar daardoor weet ik ook, dat er uiteindelijk minder pijn is en ik kon zelfs mijn hart weer openstellen voor een ander paard. Het heeft tijd nodig, veel tijd. Maar zo lang u uw dochter zo blijft steunen als nu, dan zal ze u ontzettend dankbaar zijn. Op zulke momenten heb je gewoon je ouders nodig.

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:40

Een dochter om op een voetstuk te plaatsen, een vader en moeder die trots mogen zijn, ook op zichzelf dat ze een zo'n sterke dochter hebben.....

Ik wens jullie heel veel sterkte, het verdriet zal minder worden, de herinneringen blijven gelukkig....

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:48

Ik lees nu voor de tweede keer in twee dagen het verhaal. En weer in een mist van tranen met een brok in mijn keel zo groot dat slikken niet mogelijk is.
Bert, wat je beschrijft is voor zoveel paardenmensen herkenbaar en hun ergste nachtmerrie.
Aan de andere kant vind ik het geweldig knap dat iemand die niets met paarden heeft een band met een paard zo kan beschrijven.
Je hebt zoveel waarheden geraakt, je snapt echt waar het om gaat.

Wat ik lees in je relaas herken ik zo. De Arabier die het hart van een meisje wint en daarmee opgroeit. Zo zijn Arabieren. Zij kiezen hun baas en gaan daarvoor door het vuur.
Ze raken je in het diepste van je wezen en dat maakt het afscheid nemen zo vreselijk moeilijk. En zoals je al schrijft begreep hij het.......
Goldy zal altijd bij je dochter zijn, ze zal hem nooit vergeten.

Ik heb diep respect dat jouw dochter zo'n onzelfzuchtige beslissing heeft kunnen maken voor haar grote liefde.
Ik heb diep respect voor jouw op de manier waarop je dit wilt en kunt delen met ons.

Sterkte met het een plaats geven van deze traumatische gebeurtenis.

magic16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:37

pff, wat een verhaal zeg.. heel veel sterkte met dit verlies, ik lees het ook met tranen in mijn ogen. heel mooi dat je dochter dit voor het paard heeft gedaan, nogmaals veel sterkte! :(:)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:14

Heel veel sterkte toegewenst... Enorm mooi geschreven.. Knap dat je dochter deze dappere wijze beslissing heeft genomen..

Succes en sterkte voor jullie allemaal de komende tijd

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 00:55

Geweldig hoe u dit beschrijft,
de liefde en het begrip voor uw dochter en wat u voor haar overheeft..

Uw dochter boft maar met u als vader, helaas zullen mijn ouders nooit begrijpen wat de paarden voor me betekenen.. Ze zijn alles voor me, mijn beste maatjes, mijn grootste liefde.. maar voor mensen die deze band nooit hebben gevoeld, is het zo moeilijk te begrijpen..

Ik wil u en uw dochter uiteraard veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.
Ik weet hoe het voelt en zal dit topic blijven volgen. Jullie komen er samen wel,
Heel veel sterkte toegewenst..