[IM] Mek is dood...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Re: Mek is dood...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:47

Pauline sterkte meis.
Afscheid nemen van je dieren is nooit fijn. Ach gut

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:52

Lieve Pauline,

Wat een nachtmerrie moet dit besluit zijn geweest voor je Verdrietig
Je bent een dappere en sterke meid en ik wil je alle sterkte van de wereld wensen Kusje

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:53

klijnliesje schreef:
Ik vind het dapper maar of angst van een paard een reden is tot euthanasie... ze kon bij jou toch ook gewoon in de wei. Kon ze dan niemands anders gezelschapspaard worden?
ps geen beschuldiging hoor ( ken het hele verhaal niet) dus sterkte. Vroeg het me gewoon af?

hier ben ik het mee eens Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:54

chanora schreef:
klijnliesje schreef:
Ik vind het dapper maar of angst van een paard een reden is tot euthanasie... ze kon bij jou toch ook gewoon in de wei. Kon ze dan niemands anders gezelschapspaard worden?
ps geen beschuldiging hoor ( ken het hele verhaal niet) dus sterkte. Vroeg het me gewoon af?

hier ben ik het mee eens Knipoog

En anders lees je het topic even door Lachen

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:56

Elise88 schreef:
Nu wordt hierboven o.a. gesproken van fokken, hoe wil je dit paard dekken? insemineren? .. weer stress? bah.

Als de Maggy in het profiel van Mytgard dezelfde is,dan is het inderdaad een keer gelukt om haar te dekken Knipoog

Sterkte,ik denk dat je zelf het beste zo'n beslissing kunt maken en dat het niet aan anderen is om er over te oordelen/veroordelen...met zó'n beslissing over je paard ga je echt niet over 1 nacht ijs Ach gut

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:57

Heel knap en dapper besluit maar ook een besluit waar je achter stond.
Heel knap dat je alles geprobeert heb.. en helaas bleef ze met een stukje verleden leven..

Ik heb respect voor je beslissing.
Sterkte...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 14:58

sterkte ermee je hebt alles gedaan maar eens houd het op.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:08

Sterkte Plien... ik vind het verschrikkelijk voor je... Ach gut

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:09

Heel veel sterkte, het is nooit leuk afscheid te moeten nemen van een dier waar je zoveel van houdt!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:11

Wat moet dat een moeilijke beslissing zijn geweest. Toen ik je post las vroeg ik me ook meteen af of je haar niet als grasmaaier of gezelschapspaard had kunnen gebruiken. Maar nu ook zo verder leest denk ik dat je de juiste beslissing hebt genomen. Jij kende haar tenslotte het beste. Ze heeft nu de rust die ze verdiend. Veel sterkte voor jou!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:13

ik ken je niet en ik ken Maggy ook niet, maar jemig ik zit hier op mijn werk gewoon te snotteren Scheve mond

Heel veel sterkte en als ik het zo lees dan begrijp ik je beslissing volkomen!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:19

het is goed zo.
Wij hebben Mek ooit gekocht bij een handelaar. Ze had toen een veulen aan de voet. Ze kwam bij ons binnen als een bang en angstig paard.
Vanalles geprobeerd en langzaam ging het iets beter maar ze bleef bang.
Wel is het gelukt om haar voortaan goed te bekappen en de hoefsmid moest mee naar Pauline want geen ander mocht aan haar voeten komen.
menig zou dat wel even doen... jaja niet dus.
Mek was een paard die liet zich niet breken, penny meisjes lustte ze rauw en die zogenaamde paardenmensen die haar wel zouden berijden deden allemaal een stapje terug als ze haar bezig zagen.
Bij Pauline begon het weer van voren af aan.
Halster, zadel alles was eng. Terwijl wij dat zo konden..?
langzaam aan werd duidelijk dat ze zich nooit gewonnen zou geven dat hoefde ook niet maar waar leg je de grens? wegdoen als grasmaaier? NEE... want er zouden wel weer mensen komen die haar wel aan zouden kunnen.
Pauline heeft alles gedaan maar dan ook alles om haar vertrouwen te winnen en tot bepaalde hoogte is het haar gelukt.
Maar de onwetendheid van de mens en haar karakter had haar zo gemaakt. Het is goed zo.
Meer druppels waren er niet meer op de markt meer reiki, klaus, noem maar op. Het is goed zo.
Meningen mag men geven maar hier is alles gedaan en niks hielp.
Deze merrie was verneukt door de mens maar deze merrie liet zich niet breken deze merrie was daar te trots voor. Deze merrie is nu vrij en hoeft nooit meer iets te dulden van ons "onwetende" mensen.
Mek het ga je goed.
Bedankt voor alles.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:26

Mooi gezegd.

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:26

hoi
Allereerst wil ik je sterkte wensen met je verlies.

Je verhaal liet me schrikken. Heb zelf ook een merrie met een verleden. Het heeft me een half jaar gekost om haar vertrouwen te krijgen. Veel mensen vinden haar veranderd. Toch is ze nog niet "normaal". Toch heeft ze me afgelopen zomer iets dierbaars gegeven. Haar vertrouwen in mij en mijn vader. Haar veulen was overleden maar de bevalling moest nog plaatsvinden. Het is een hele zware bevalling geweest waarbij ze onze hulp heeft geroepen en geaccepteerd. Na de bevalling moest ze meerdere keren gespoeld worden, dit alles liet ze toe. Een paar maanden later heeft ze een terug slag gehad en kwamen haar problemen weer naar boven. Dit heeft ons geleerd dat ze thuis moet blijven, zodat we dagelijks zicht op haar hebben. (de terug klap is veroorzaakt doordat ze op een stuk stond midden in het dorp. Waarschijnlijk hebben een aantal meiden haar geprobeerd te vangen)

Ze staat nu weer thuis en het vertrouwen in ons er weer. Jou verhaal bevestigd nogmaals mij zware vermoeden. Als ze weg moet is er maar 1 manier.
Ze is nu weer drachtig ik hoop dat ze in 2009 mag bevallen van levend veulen. Ze verdient het gewoon.

nogmaals sterkte..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:33

Zo'n paard kan je ook gewoon niet weg doen. Wanneer iemand die ze vertrouwt er al een half uur over doet om een halster om te doen wanneer ze dit heeft afgewurmd. Wanneer ze niet kan vaststaan en gericht naar je klauwt en steigerd wanneer het haar te heet onder de voeten wordt. Wanneer het gewoon niet meer mogelijk is om haar in eigen bezit te houden. Wanneer is het dan genoeg geweest?

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:36

Wat een verhaal.

Vreselijk dat het zo heeft moeten gaan, maar toch goed dat je vanalles hebt geprobeerd en uiteindelijk toch deze ontzettend moeilijke stap hebt gezet.

Wat een prachtig paard was het zeg, wauw..

Ik wens je heel veel sterkte bij dit zware verlies.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:39

Dat was ook haar handicap... ze was heel mooi en mooie paarden willen mensen wel.
Als ze nu niet zo knap was geweest dan kwamen er alleen mensen die voor het dier gaan en niet voor het uiterlijk.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:48

Plien meissie respect!!

Ik ken weinig mensen die zo'n moeite hebben gedaan voor een paard. Iedere kleine overwinning was een feest.
Alles geprobeerd maar uiteindelijk was het niet genoeg.

Mek was een paard apart en ik ben er van overtuigd dat je haar geen betere toekomst had kunnen bieden als een waardig afscheid van de wrede wereld.

Dikke knuffel Ach gut Iris

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:17

Lieve Pauline, ik ken je verhaal wat betreft Mek niet.. Maar weet dat jij je beslissingen niet uit het niets haalt! Wat moet dit ontzettend veel pijn hebben gedaan en aan de andere kant zoveel rust hebben gegeven. Mek is nu waar ze moet zijn..
Hele dikke Ach gut

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:21

dikke knuffel van mij en veel sterkte Ach gut Ach gut

vind wel jammer Boos! dat een [im] topic hier gebruikt word als een dissusieplaats door sommigen
is al moeilijk genoeg afscheid nemen ,laat staan zo beslissing te moeten nemen
de TS heeft in welzijn van haar paard gedacht omdat zij het allerbeste haar eigen paard kent Knipoog
en gedenkt hier haar paard ,
weten jullie wel hoe rot dat is te lezen als je paardje net weg is zulkse berichten?

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:22

wat een schoonheid ! en wat erg allemaal Boos!
heel veel sterkte !

Dikke Kus

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:26

Jeetje.. heftig hoor Ach gut . Ik denk wel dat dit het beste is. Áltijd maar angst hebben, altijd bang zijn.. dat is geen leven . Volgens mij heeft ze het super gehad bij je, en heeft ze nu de rust en vrede die ze verdient!

"Liefde is.... loslaten..............." Ach gut

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 17:04

bedankt vor al jullie lieve reacties.
Ik wil nog een keer benadrukken dat toen ik haar kreeg sjan en an al heel veel bij haar hadden bereikt...Heel veel. Mocht ik de indruk hebben gewekt dat dat neit zo was dan vind ik dan erg.
Echter, bij hun was de rek eruit, en bij mij was ze al gezelschapspaard een geschenk uit de hemel...Lief en goed voor fenna. en na even (heel even) ond ik haar zo leuk en lief en intrigerend dat ik met haar ben gaan werken. en dan blijkt elke stap een overwinning die je samen zet. En dan toch weer terug..en dan weer voorwaarts.

Ze heeft heel veel mensen geleerd dat een paard zo subtiel kan zijn...hoe voorzichtig je moet omgaan met ze, hoeveel respect ze verdienen. Het is echt goed zo. Voor de twijfelaars...als iemand van dit paard was gevallen, of tegen een muur of hek mee gebeukt was, of geslagen op het hoofd, had je dan niet gezegd: "welke idioot doet zo'n paard in de verkoop??" Dat bedoel ik maar..

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 17:50

heb niet alle reacties gelezen, snap dat sommige hun vraagtekens zetten, maar ik kan alleen maar zeggen, wat onwijs goed dat je voor je paard heb gekozen!!
leven in angst is voor niets of niemand gezond! Wat fijn dat dit paard jou uiteindelijk als baasje vond. Spijtig dat haar verleden zo is geweest.
Mijn ruintje heeft duidelijk ook een verleden, gelukkig niet zulke littekens als Mek, maar nu hij 8 is, merk ik nog af en toe iets van zijn verleden, helemaal weg zal het nooit gaan.
Knap wat je nog met haar bereikt hebt en dat je vanalles geprobeerd hebt om haar te helpen. En idd, hoe ver moet je gaan? hoe gelukkig word je paard daarvan??
Ik denk dat meer mensen een voorbeeld aan jou kunnen nemen! Petje af

Heel veel sterkte met het verwerken

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:53

pauline, allereerst Ach gut ik geloof dat wij nog niet eerder in contact zijn gekomen maar je kent me vast nog wel van Anna en Chantal, Mek had voordat ze naar jou ging een periode bij mij gestaan.
Ook in ben geschrokken van wat zij allemaal mee moet hebben gemaakt, bij mij is ze toen voor het eerst aan haar achterbenen gezeten/bekapt, een hele overwinning..
Ze was super, het grondwerken vond ze heerlijk maar ow wat een ellende in die ogen als ze bang of nerveus werd, daar kon je niet tegenop.
Ik heb haar dus ook meegemaakt in de situaties dat het echt mis ging, en nadat ik 2 keer op haar gehangen had, ze het zadel en alles geaccepteerd had, ging het weer zo grandioos mis, en wat was ik blij dat ik er op dat moment naast stond..
Ik was zo blij toen ik hoorde dat ze naar jou toe ging, uit de 'verhalen' kwam je over als iemand die het beste met dr voor had en veel liefde voor haar over had, helemaal perfect..
En nu spelen al die weken van toen bij mij zich weer af het is onbegrijpelijk.. Ik heb het heel moeilijk met dit nieuws, had het graag anders gezien, net als iedereen waarschijnlijk maar het stomme is, nu ik haar foto in het topic zie, ik ook die 'rust' voel en die heb ik nooit eerder bij haar in het echt, of vanaf een foto gevoeld... Ach gut heel veel sterkte de komende tijd, ik denk/hoop dat maggy je dankbaar is voor deze beslissing Ach gut