[IM] Dag lieve James. Mijn maflinger.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Dag lieve James. Mijn maflinger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:08

Ah chasey ik heb het zo met je te doen. Iedereen denk ik.. james was ook gewoon zo leuk!!! Wat een geweldige foto's ook weer.

Probeer het ondanks alles toch te koesteren.

Wat mij (enigzins) op de been hield dat ik mijn paard verloor was: 'Ik mis je liever dan dat ik je nooit had gekend.'

Nu heb ik al 2,5 jr een ander, geweldig leuk paard. Maar af en toe droom ik dat ik Fuut lekker heb gereden en Josje heb laten verpieteren in een stalletje achteraf. Brr vreselijk zijn die dromen. Maar ik houd er rekening mee dat het waarschijnlijk om de zoveel tijd zoiets droom....

Sterkte lieve Chasey!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:12

Wat naar zo onverwacht verlies, ik heb precies hetzelfde met mijn fjord meegemaakt.
In de avond nog kerngezond en in de ochtend weg.. Hij lag er heel rustig bij nog met een pluk gras in zijn mond, geen transpiratie op zijn lijf op krampachtige houding of harde buik gaf de dierenarts het idee dat hij een hartstilstand heeft gehad.

Ik wens je heel veel sterkte!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:47

Ik denk regelmatig aan jullie en heb dit verhaal al veel verteld aan mensen om mij heen. De grootste nachtmerrie van elke paardeneigenaar... Maar de quote van Roos_m vind ik heel mooi.

Heel veel sterkte nogmaals.. Y;(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 00:00

Heel veel sterkte met dit grote verlies!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 01:35

Hoi ik weet hoe het volt om niks meer te trekken ik kan je alleen maar sterkte wensen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 05:03

Heel veel sterkte met je verlies. Y;( Ik vond je verhalen over James altijd zo leuk!

Het is voor mij al (of pas?) 3 maanden geleden dat ik mijn paard moest inslapen, maar ik kan het nog steeds geen plaats geven. Kan er nu wel over praten, maar foto's kijken is nog even te veel gevraagd en vaak schiet ik ineens weer vol (*zucht* zoals nu :+). Toch gaat het langzaamaan beter. Ik weet niet hoe lang het duurt voordat je niet meer hoeft te huilen. Misschien wel nooit?

Sorry, niet echt een positief bericht, maar dan weet je tenminste dat je niet alleen bent. :(:) Iedereen verwerkt zo'n verlies op zijn eigen tijd/manier.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:32

Het is goed om te huilen heb vorig jaar afscheid van Jay genomen en ik weet sinds december vorig jaar dat hij niet meer onder ons is en soms huil ik nog :(:) maar we begrijpen jou allemaal... we weten dat je je rot voelt en dat mag... dat mag altijd hij was een lange tijd jou spiegel, jou vriend , jou steun en toeverlaat en hij zal nu vanaf z'n sterretje over jou waken <3

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 20:25

Oh nee!
Ik heb een tijdje een bokt break gehad en nu moet ik lezen dat James er niet meer is |(
Wat vreselijk voor je chasey! :(:)
Ik kan me niet bedenken hoe je je op dat moment gevoeld moet hebben en je nog zal voelen..
James was zo'n geweldig paard en jullie waren zo'n geweldig stel bij elkaar!
Ik zit hier nu toch wel een beetje te huilen achter mijn laptop :(
HEEL erg veel sterkte ermee en hopelijk kun je weer een soulmate als James vinden,ik zag je advertentie :(:)

Mss nog een mooie gedachte dat hij wss geen pijn heeft gehad,ook al verzacht dat de pijn niet..
Rust zacht James.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 22:09

Dankje evelyne voor je lieve bericht. Het gemis wordt niet minder. Het lijkt juist alleen maar groter te worden.
Ik fiets met Bliksem, neem hem mee naar het water of gewoon knuffelen. Maar het klopt gewoon niet. Het zal nooit meer het zelfde zijn. James mijn maatje. Soulmate... eerste paardje. Mijn mafkees... wat mis ik jou!!!! :(

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:27

Wat rot dat het steeds erger lijkt te worden, heel veel sterkte!
Heb je voor bliksem al een maatje gevonden? Lang alleen staan na het verlies van zijn vriendjeis niet echt goed voor een pony.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:33

Wel fijn dat je samen met Blikkie kan rouwen, en ik hoop dat je succes hebt met je advertentie en gewoon nog een keer zo'n voltreffer weet te vinden die perfect bij jullie past :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 14:43

Nee Bliksem heeft nog geen maatje, maar ik denk dat hij het zo in zijn eentje prima kan overbruggen. Het is namelijk niet permanent dat hij alleen staat. En hij heeft de rust inmiddels terug gevonden.
Vanavond ga ik weer een rondje met Bliksem fietsen, dat doet hem goed. :)
En dat maatje moet nog even wachten, want dat maatje wat Bliksem krijgt, moet voor mij ook weer een 'nieuwe' soulmate worden... tja ik kan er wel een shet bij zetten. Maar als ik daar eigenlijk niets mee heb, dan schiet ikzelf er geen donder mee op. Aangezien ik een shetlander ook gewoon als volwaardig paard zie inclusief alle medische zorg, hoefsmid entingen, tandarts ed. Dus dan steek ik die kosten liever in een groter paard waar ikzelf weer echt mij ding mee kan doen.

De advertentie leverde een paar reacties op waarvan 'de ware' er wel eens tussen zou kunnen zitten, maar ik wil niets overhaasten. :) Het valt niet mee. Ik zit nog volop in het rouwen, maar ik voel gewoon dat de leegte opgevult moet worden.
Een paard werk voor mij ook heel erg als therapie. Ik heb een vorm van autisme en ik merk nu James weg is dat ik onrust heb. James maakte me rustig. We voelden elkaar aan. Ik vond het ook heerlijk om alleen met hem op pad te gaan, hond mee en gewoon hoofd leegmaken, spanning eruit.
En met Bliksem is dat anders... Natuurlijk vind ik het leuk, maar het werkt niet zoals dat met James ging.
Misschien is dat toch ook het contact met het paard, letterlijk. Want zonder zadel heb je heel veel contact... letterlijk. En dat was zo rustgevend! Misschien rij ik daarom wel altijd zonder zadel?
Ik zit dan ook veel meer ontspannen dan met zadel.

Ik werk bij een manege voor mensen met een handicap. Daar rijden kinderen met een beperking, kan ik beter zeggen. De werking als zij op een paard zitten werk net zo als bij mij. Ze worden rustig. Ze genieten er van. Even gewoon compleet één zijn met het paard.
Als ik de laatste les wel eens mee rijdt op de paarden van de manege hoor je me ook nauwelijks :P In het begin werd er gevraagd: "Gaat het wel, ben je boos?"
Nee ik zat gewoon in mijn wereldje samen met het paard. Doei buitenwereld! Lekker even alleen m'n paardje en ik! :evaw:

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 19:44

Afscheid nemen bestaat niet.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:07

Super mooi filmpje... Tranen in mijn ogen... Dikke knuffel :* Allemaal heel veel sterkte nog maals met het verwerken!

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:08

Prachtig filmpje dat je herinnering levend houdt. Wat een bijzonder dier. Kan zo begrijpen dat je hem intens mist...

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:08

Ach meiske, wat een kanjer van een paard was het toch... Dikke knuffel

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:09

Als ik mocht vloeken, zou ik het nou doen...
Waarom toch ;(

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:25

Prachtig filmpje, ik heb een brok in m'n keel. Nogmaals, heel veel sterkte met het grote verlies :*

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:34

Tranen bij je filmpje. Wat een eenheid waren jullie...

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:42

Prachtig filmpje, jullie hadden echt een bijzondere band.
Sterkte hoor :*

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:19

Prachtig filmpje hier ook tranen wat een band tussen jullie en James!
Nogmaals heel veel sterkte!

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:55

Heel mooi filmpje, geeft ook heel mooi jullie bijzondere band weer.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:00

wat een kippenvel..

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:17

Zo mooi om te zien Y;(

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:33

Potverdrie |( mascara tot op mijn kin!
Wat was hij toch een meer dan gouden knolletje!
Lien ik huil met je mee,wat moet je hem vreselijk missen!
Ik ga jullie topics echt missen!
Ik gun het je zo hard dat je weer zo'n gouden soulmate zal vinden.