Nee Bliksem heeft nog geen maatje, maar ik denk dat hij het zo in zijn eentje prima kan overbruggen. Het is namelijk niet permanent dat hij alleen staat. En hij heeft de rust inmiddels terug gevonden.
Vanavond ga ik weer een rondje met Bliksem fietsen, dat doet hem goed.
En dat maatje moet nog even wachten, want dat maatje wat Bliksem krijgt, moet voor mij ook weer een 'nieuwe' soulmate worden... tja ik kan er wel een shet bij zetten. Maar als ik daar eigenlijk niets mee heb, dan schiet ikzelf er geen donder mee op. Aangezien ik een shetlander ook gewoon als volwaardig paard zie inclusief alle medische zorg, hoefsmid entingen, tandarts ed. Dus dan steek ik die kosten liever in een groter paard waar ikzelf weer echt mij ding mee kan doen.
De advertentie leverde een paar reacties op waarvan 'de ware' er wel eens tussen zou kunnen zitten, maar ik wil niets overhaasten.
Het valt niet mee. Ik zit nog volop in het rouwen, maar ik voel gewoon dat de leegte opgevult moet worden.
Een paard werk voor mij ook heel erg als therapie. Ik heb een vorm van autisme en ik merk nu James weg is dat ik onrust heb. James maakte me rustig. We voelden elkaar aan. Ik vond het ook heerlijk om alleen met hem op pad te gaan, hond mee en gewoon hoofd leegmaken, spanning eruit.
En met Bliksem is dat anders... Natuurlijk vind ik het leuk, maar het werkt niet zoals dat met James ging.
Misschien is dat toch ook het contact met het paard, letterlijk. Want zonder zadel heb je heel veel contact... letterlijk. En dat was zo rustgevend! Misschien rij ik daarom wel altijd zonder zadel?
Ik zit dan ook veel meer ontspannen dan met zadel.
Ik werk bij een manege voor mensen met een handicap. Daar rijden kinderen met een beperking, kan ik beter zeggen. De werking als zij op een paard zitten werk net zo als bij mij. Ze worden rustig. Ze genieten er van. Even gewoon compleet één zijn met het paard.
Als ik de laatste les wel eens mee rijdt op de paarden van de manege hoor je me ook nauwelijks
In het begin werd er gevraagd: "Gaat het wel, ben je boos?"
Nee ik zat gewoon in mijn wereldje samen met het paard. Doei buitenwereld! Lekker even alleen m'n paardje en ik!