Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kayy__x schreef:Wat erg zeg ! Veel sterkte nog !
(Kan dat zijn dat je veulen toen in Dierenkliniek de Bosdreef in Moerbeke stond?)
Beeker schreef:Kayy__x schreef:Wat erg zeg ! Veel sterkte nog !
(Kan dat zijn dat je veulen toen in Dierenkliniek de Bosdreef in Moerbeke stond?)
Ja dat klopt, heb je haar gezien daar? Was een schatje he?
Beeker schreef:Ja dat klopt. De dierenarts thuis dacht dat het beestje het toch niet ging redden dus dat de moeder niet mee moest. Op de kliniek dachten ze dat het beestje al ouder was en al zonder moeder kon. Een beetje misverstand. Ik vond het vanuit Spanje al zo raar dat een veulen van nog geen 3 maanden al gespeend moest worden van moeder. Gelukkig werd de moeder nog achteraan gebracht. Maar ja heeft niet veel geholpen. Wel toevallig dat jij dat hebt gezien. Had je dat beentje ook nog gezien eerst in het verband? Zag er akelig uit zekers?
Is met jouw paardje alles goed gekomen? Waarvoor moest die naar de kliniek? Misschien heb ik die ook nog wel gezien of is ze al een poosje thuis?
Kayy__x schreef:Beeker schreef:Ja, dat been zag er echt wel akelig uit in dat verband !
Mijn paard stond daar al voor de tweede keer .. De eerste keer stond hij daar om te opereren voor koliek, en de tweede keer (wanneer ik jou veulen heb gezien) had hij een wondinfectie .. Maar hij is nu in orde. Mijn paard mocht 2 dagen na de aankomst van jou veulen weer naar huis. Hij stond in box 3.
potverdikkie schreef:Dan moeten jullie mijn veulen ook hebben zien staan. Die stond er ook.
Wat een nachtmerrie Beeker.. gecondoleerd.
Zelf zou ik haar wel weer opnieuw laten insemineren. Nu doet het zeer, het verlies is er nog maar net. Maar een dracht duurt 11mnd, het kan nog.......
Sterkte!
potverdikkie schreef:Kijk dat is toch een positief iets Beeker!!
Ik zal voor je duimen dat het in 1x raak is! Tip: zet haar gelijk zodra het ei weg is na de inseminatie op de regumate! Geen garantie, maar werkt wel!
potverdikkie schreef:Kijk dat is toch een positief iets Beeker!!
De mijne was een vosmerie met witte bles. Veulen is met zeer geringe prognose thuis gekomen, al had ik zelf het idee dat ze het beter hadden gevonden dat ik haar achter had gelaten.
Echter, gelukkig....... gaat het de goede kant op nu...
Ik zal voor je duimen dat het in 1x raak is! Tip: zet haar gelijk zodra het ei weg is na de inseminatie op de regumate! Geen garantie, maar werkt wel!
potverdikkie schreef:Regumate na de eisprong zorgt ervoor dat dat er geen nieuwe hengstigheid ontstaan, waardoor het eventuele afstoten van een nieuwe vrucht aanzienlijk verkleind wordt, en dus de kans op drachtigheid vergroot.
In princiepe moet elke DA dit gewoon hebben.