[IM] Dag lieve Bert, dikke kus!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Re: Dag lieve Bert, dikke kus!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 10:03

joyfordogs schreef:
Ik denk dat bert vanaf een afstandje vast meegeniet Knipoog

Ik hoop het maar, bedankt!! Inderdaad alweer een tijdje verder, maar het gemis wordt eerder groter dan minder. Ik blijf hem zo missen en kan het nog steeds moeilijk accepteren dat het allemaal zo is gelopen. Ik had Bert graag al die ellende bespaard en zou zo graag willen dat hij nu lekker in de wei liep. Ik mis zijn begroetingen, zijn enorm zachte neus en zijn blik die me altijd overal volgde. Maakte niet uit welk hoekje ik om kwam, hij stond al te kijken. Besef nu wel heel goed wat een geluk het is om een paard te hebben waar het zo mee klikt en waar je zoveel plezier mee beleefd.

En het lijkt erop dat ik dit geluk nu ook weer heb, ik wil ervan genieten en me (proberen) niet teveel zorgen te maken.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:39

ja, het is zo makkelijk gezegt, geniet nu. tja, lukt vast vaak ook wel, maar helemaal onbezorgt leven met dieren, is mij nog niet gelukt.
gelukkig overwint het plezier en fijne gevoel nog steeds.
Zojuist weer een fijn ritje gemaakt met mijn paardje, 1 van mijn hondjes mee, ja dan geniet ik wel echt even van het moment.
Snap dat je dit bert had willen besparen, maar je hebt op dat moment gewoon juist gehandeld, maar goed, dat weet je zelf ook.
Vince is erg leuk, zo anders, en op zijn manier ook erg passend bij jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:10

Ahhhh wat zielig.

Maar weetje hij leeft nog Knipoog
In je hart en als jij hem daar vergeet..
Dan pas is die echt doodt Gaaaap

Sterkte er mee

Flores

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:42

Heel knap van je dat je na deze lange tijd alsnog een memoriam neerzet.
Ik wil je bij deze nog heel veel sterkte wensen met het verlies van je paard.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:58

ja.. sterkte...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 22:14

Het is alweer meer dan 4 maanden geleden dat ik afscheid heb moeten nemen van Bert. Alles gaat gewoon door, de leuke dingen, de minder leuke dingen. Ik geniet van Vince, wat een geluk dat ik weer zo’n kanjer tref.

Maar wat mis ik Bert. Ik wordt nog steeds overvallen door verdriet. Ik zeg overvallen, want zo is het ook. Als ik me goed voel, plezier heb, kan ik ineens verdrietig worden. Ik kan nog steeds schrikken als ik bedenk hoe definitief dit is. Ik weet het zo goed, maar soms lijkt net of het besef even weg was. Of Bert na deze moeilijke tijd gewoon weer in de wei staat.
Ik kan hem niet loslaten, alleen Bert nog in gedachten hebben is niet genoeg. Om deze reden heb ik een fotoreading laten doen. Ik vond het lastig, ik geloof er wel in, maar het is niet tastbaar. Ik ben zo’n type die wil dat alles verklaarbaar is. Maar ik wilde ook graag “iets” van Bert horen.

Ik ben heel blij met mijn reading. Mijn lieve Bert op papier en precies zoals ik hem kende. Het heeft mij niet veel nieuwe informatie gegeven, maar wel veel bevestigd.

Hieronder de reading;

Wat komt Bert vrolijk op me over, zeg, hij was vast toen hij nog leefde een erg positief ingesteld paard, open en eerlijk, echt een maatje.. Geen trauma's of vervelende gebeurtenissen in zijn leven, gewoon plezier gehad en genoten van het leven, onthou dat altijd goed, hoor, zijn leven is met volle tevredenheid een geslaagde missie geweest, absoluut.

Goed is goed, krijg ik ook iedere keer van hem door, op een of andere manier had hij er vrede mee dat hij moest overlijden en ging overlijden, ziek zijn en pijn hebben paste niet bij zijn positieve instelling.. lijden al zeker niet, ik heb zomaar het vermoeden dat Bert er zelf niet echt meer voor gevochten heeft, zich erbij neergelegd had dat het niets meer zou worden met hem, en als hij misschien wat beter had geworden, het een gekwakkel had geworden met een rekking van zijn leven en een vervelende tijd voor jou en hem...

Ik krijg toch inwendig ziek door, geen mankementen aan benen of iets dergelijks, maar vooral buikpijn en zichzelf ziek voelen, het heeft er flink ingehakt bij hem ook, ik heb het idee dat hij totaal op was ook. Een vervelende tijd, vooral ook voor jou waarschijnlijk, veel zorgen en verdriet en onzekerheid om hem, dat wilde hij gewoon niet... hij heeft het voor mijn gevoel zelf opgegeven ook.

Het voelt als koliek eigenlijk, weet niet of dit zijn doodsoorzaak ook is geweest, ik krijg aan de linkerkant vooral pijn door, hij trok ook weg aan die kant, stond scheef als het ware om de pijn te ontlasten.. Het voelt als een ontsteking, branderig en aanraking leek niet mogelijk aan die kant, liggen deed hij waarschijnlijk ook niet... Buik zie ik hoog opgetrokken, ik heb toch wel het idee dat hij veel pijn heeft gehad, hoor.

Ik heb ook het gevoel dat je zelf een schuldgevoel hebt om zijn overlijden... en Bert geeft me dit schuldgevoel ook zo door, ik weet niet of dit ook zo is, maar je mag je niet schuldig voelen om zijn overlijden, niemand kon er iets aan doen en Bert had echt niet meer beter geworden ook. Ze zeggen altijd; als het je tijd is, dan ga je, en zo is het ook met Bert gegaan, hoe het ook is gegaan, tijd is tijd... Het was niets voor Bert om ziek te zijn en misschien ook te blijven, hij nam liever op deze manier afscheid dan een lange weg te moeten gaan misschien met pijn en ziektes.. Zijn leven is mooi geweest en goed geweest, hij had er echt vrede mee.

Ook nu hij is overleden, voel ik nog steeds zijn positiviteit doorkomen, danwel op een andere manier dan toen hij er nog was, maar nog steeds geniet hij van hetgeen hem nu overkomt.. Hij heeft rust, en vrede met de situatie, eigenlijk vrij vlug al zelfs na zijn overlijden, heeft niet lang hoeven doen om te wennen.. kan het zijn dat hij bij een soortgenootje is, ik zie 2 dezelfde paarden naast elkaar lopen, ongeveer dezelfde bouw en maat.. je zou denken dat het broertjes zijn, ik weet het niet.. het lijkt wel erg op elkaar namelijk.

Je hebt ontzettend veel met Bert ondernomen, vertrouwen was 300% en band was super tussen jullie. Het kan haast niet anders of je hebt hem vrij lang gehad zelf... Kan het zijn dat je zelf vrij jong was toen je hem kreeg, puber?? Dat je als het ware met hem bent opgegroeid?

Veel lief en leed vooral gedeeld.. ook wat verdrietjes gehad samen, maar erdoorheen gekomen, maar voornamelijk krijg ik mooie tijden en een heel fijn gevoel door bij hem, die overheersen gewoon.

Altijd goed gezond geweest, sterk paard, vooral op benen en rug etc.. Inwendig wat makkelijk ontstekingen...

Lekker droog ook qua karakter, zeker een eigenwijs koppie erop, maar zo graag aan het werk... Als ie maar beloning kreeg en aandacht, dan was het goed voor Bert..

Ik zie ook wel wat geintjes in Bert terugkomen.. volgens mij had ie ook wel boevenstreken, waar je dan smakelijk om lachen kon, niet gemeen, maar gewoon even gek doen... energie eruit gooien...

Deed je wedstrijden met hem misschien? Ik krijg wat prestatie en vooral ook trots door bij hem, ik denk dat je zelf die trots ook doorgaf aan hem, als je maar plezier had, dan had Bert het ook.

Ik zie ook een periode van dip met hem samen... zou kunnen zijn dat dit in het begin was samen, rijden ging niet lekker, elkaar even aftasten en wat uitproberen, maar na geduld en hard werken toch die prachtige band samen gekregen.

Met Bert gaat het goed... hij wil dat ook voor jou, alle goeds... Herinner hem zoals hij was en ja, hij wacht op je, hoor, als jou tijd gekomen is.. dat heb je verdiend..

De reading heeft mij veel opgeleverd. De eerste dagen vooral verdriet. De trots op Bert klopt, vreselijk trots was ik op hem. En dat vrolijke en positieve vond ik zo geweldig aan hem. Ik had altijd een vrolijk paard. Door dit zo terug te lezen, ging ik hem weer zo erg missen, ik wil hem terug.

Ik voel me niet schuldig over zijn overlijden, het was of echt beter worden of overlijden. Iets er tussenin had ik Bert nooit aan willen doen. Ik voel me wel schuldig over zijn ziekte. Hij is zo ziek geweest, maar ik kon hem niet eerder laten gaan voordat ik zeker wist dat hij niet beter kon worden. Terwijl ik wist dat hij zijn pijn slecht liet zien, maar het wel had.

Maar later gaf het mij ook rust. Ik geloof ook dat het voor hem niet verder hoefde, dat hij geen type is om kwakkelend door het leven te gaan. En ik vind het ook bij hem passen dat hij snel vrede had met zijn overlijden. En ze zag een maatje bij hem, hopelijk Wiebe.

Lieve Bert, wat ben ik blij met jou geweest. Ik hoop dat ik je wat meer kan gaan loslaten en genoegen kan nemen met de mooie herinneringen. Maar dat valt nog niet mee, ik mis je.....

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:55

Wat een geweldig mooie beginpost, wat had jij een liefde over voor je maatje Bert.
Ik heb echt alle bewondering voor je! Ja

En dan die reading, ben ontzettend blij voor je dat het je wat rust gebracht heeft.
Natuurlijk zul je Bert altijd missen, maar vergeet niet dat hij voortleeft in je gedachten en in je hart. Lachen

pimpess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:58

Wat erg! Sterkte met het verlies!

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 23:19

De liefde voor Bert spat van het scherm.
Klinkt gek misschien, maar ik haal troost uit jouw woorden, omdat ik nog steeds heel erg verdrietig ben om het verlies van mijn haflinger Arno.
Dat is op 24 november a.s. 2 jaar geleden en ik kan er nog steeds niet over praten.
Dus bedankt dat jij je verdriet wel kan delen en ik hoop dat je het een plekje kan geven.
Natasha

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:44

Heel veel sterkte. Ik heb heel je verhaal aandachtig gelezen en je hebt het beste voor hem gekozen. Hij heeft nu geen pijn meer. Hele mooie foto's.

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:39

Blinnii schreef:
Wat een geweldig mooie beginpost, wat had jij een liefde over voor je maatje Bert.
Ik heb echt alle bewondering voor je! Ja

En dan die reading, ben ontzettend blij voor je dat het je wat rust gebracht heeft.
Natuurlijk zul je Bert altijd missen, maar vergeet niet dat hij voortleeft in je gedachten en in je hart. Lachen

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. Lachen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:45

Bedankt voor jullie lieve reacties!!! dat blijft altijd goed doen!

Jij ook sterkte, Natasha, wat vervelend dat je er niet over kan praten. Ik ben ook niet altijd blij als ik weer eens huilend bij een vriendin zit, maar het lucht wel op.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:53

Wat een mooie reading zeg!
Heb je het door nancy laten doen?

xRomanxMir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:56

heel veel sterkte met je verlies van dit mooie paard.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 19:34

Ja, dat klopt, ik kon gelukkig meteen bij Nancy "terecht". Twee weken na het insturen van de foto's was de reading binnen.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:42

wow, wat een fijne reading, goed dat je het hebt gedaan!
Ik herken veel in wat er over hem en jullie word geschreven, die band, die trots enzo.
Ik hoop dat je heb idd beter kan loslaten, maar ik snap als dat niet mee zal vallen!

1Sigrid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:59

wat een verschrikkelijk verhaal!
kreeg tranen in mn ogen toen ik het las.
Heel veel sterkte ermee.
Bert klinkt als een geweldige haf, blijf die mooie herrineringen houden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 18:59

Hieronder een dierbaar filmpje voor mij. Is twee weken voor Bert's overlijden. Ziek, maar toch genietend van een wandeling. Hij stond toen nog op de kliniek in Heesch en ik mocht zo vaak komen als ik wilde en met hem gaan wandelen/laten grazen. Ik deed dit twee keer per dag en als ik niet kon, dan ging Carlo, hij heeft dit toen dit filmpje gemaakt.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:55

inmiddels al weer een jaar verder.
Afgelopen woensdag was het alweer een jaar geleden dat je Bert moest laten gaan. Al een jaar, of pas een jaar geleden?

wat gaat de tijd snel en wat slijt pijn langzaam hè.
En als je dan een week voor die bewuste datum, ook nog eens geconfronteerd word met een overleden haflinger, maakt het er niet fijner op.

Geniet van vince! en sterkte deze week

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:00

Zo wat een super verhaal zeg, ik lees het met tranen in mijn ogen, heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies! Kan me voorstellen dat het allemaal veel tijd neemt, want tjee wat een verhaal. Ook die reading, mooi hoor!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:14

wat erg zeg,
ook tranen in mn ogen.

sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:17

heel, heel veel sterkte.. :(:)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 09:38

Bedankt, het blijft fijn reacties te krijgen!!!

Woensdag was het inderdaad alweer een jaar geleden en wat blijf ik hem missen. Soms met verdriet, maar er komt steeds meer ruimte voor de mooie herinneringen.

Deze in memoriam heb ik op mijn hyves gezet (ik wist niet dat dit topic weer heropend kon worden) ;

Afbeelding

Woensdag is het alweer een jaar geleden dat ik afscheid heb genomen van mijn lieve Bert.
13 jaar heb ik van hem genoten, dagelijks was ik bij hem. Hij heeft mij zoveel plezier gegeven.

Het afscheid kwam onverwacht. Bert werd ziek en na vijf zware weken vol zorgen, onzekerheid en doorzettingsvermogen van Bert, kwam het moment dat het duidelijk werd. Hij zou nooit meer beter worden.
Wat was dat zwaar, ik voel nog zo dat kleine beetje hoop. Maar niet ten koste van Bert, hij had genoeg doorstaan en verdiende rust.

Ik denk nog veel aan hem en mis hem elke dag. Ik zou graag zijn enthousiaste begroeting weer willen horen, hem weer even kunnen knuffelen. Mijn grote lieve vent, altijd vrolijk en opgewekt. Zelfs toen hij ziek was. Een paard dat tevreden was met weinig. Mijn maatje!

Bedankt lieve Bert, voor al die mooie jaren. Ik ben nog steeds zo trots op jou en je zit voor altijd diep in mijn hart. Ooit kom ik jou weer tegen.

Ik mis je, dikke kus,

Ingrid

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:56

Oooh wat is dit toch erg ;(
Ik had al tranen in mn ogen (2x gestopt met lezen , ff slokje water , tv kijken/andere gedachten en weer verder lezen)
Weer een prop weggeslikt, en toen scrolde ik langs Cayenne's gedicht en daar gaat ie dan.

Jullie hebben allemaal gedaan voor Bert wat jullie konden, dat het zo heeft moeten eindigen is echt erg !
Vind het knap van je dat je het zo hebt weten op te schrijven/typen!

Alsnog veel sterkte, Bert kijkt van boven op jullie neer :(:)

L1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:45

Bertje was een mooi beestje!
En heb veel respect voor je, dat je hem toch een operatie gunde, ondanks dat hij daardoor toch overleden is.

Hopelijk denk je nu met een lach en een traan terug aan de mooie momenten, die jullie hebben meegemaakt!

Heel veel sterkte! :(:)