[IM] Een heftig verhaal over de allerliefste reus,alfa....lees he

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Een heftig verhaal over de allerliefste reus,alfa....lees he

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:32

Tjee ts, wat een ontzettend rotverhaal... ik hoop dat je met dit bericht mensen in de toekomst voor dit soort ellende kunt behoeden...
Voor nu is je paard inderdaad geholpen, op een hele snelle manier... hij is zich daar niet van bewust geweest en heeft in 1 tel zijn weg naar de eeuwige grasvlakten af kunnen leggen. Het klinkt alsof je een hele goede weloverwogen keuze hebt gemaakt.... daar mag je in berusten.
Ik keek heel even in je profiel, ik was benieuwd naar zo'n grote reus. Maar ik maak uit je profiel op dat je hem nog niet zo heel lang had, of begrijp ik dat verkeerd?

Hoe dan ook, sterkte.... Alfa heeft het nu gelukkig goed.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 23:58

Heel veel sterkte Ach gut

Ik hoop dat de da na dit voorval deze 'meneer' niet meer adviseerd aan mensen die afscheid moeten nemen van hun paardje

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:07

Nou nou, wat een heftig verhaal! Ik kreeg gewoon kippenvel toen ik dit las! Echt heel heftig. Bloos!

Heel veel sterkte met dit verlies! En mijn PB staat voor je open! Lachen

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:20

Wat een naar en vervelend verhaal zeg, ik word er helemaal stil van..
Super hoe je het zelf allemaal hebt opgelost, en toch gekozen hebt voor je paard. En wat voor hem het beste was op dat moment.
Erg knap van je, ik leef echt met je mee. Heel veel sterkte de aankomende tijd met het verlies van je Alfa Ach gut

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:37

Heel veel sterkte met het verlies van je lieve reus Ach gut !

Ik vind het heel knap van je dat je zoveel moeite hebt gedaan om hem te vinden om hem zo te kunnen laten gaan, zoals je het gepland had!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 00:40

Hè jeetje, wat een naar verhaal Verdrietig . Gelukkig heb je je vriendje nog weten op te sporen en heb je het hem alsnog mogelijk gemaakt om op een waardige manier te kunnen sterven.
Dapper dat je je verhaal hier neer hebt gezet, als een waarschuwing aan anderen. Zo zie je maar weer hoe belangrijk het is dat je er zelf bij bent als je paard aan z´n laatste reis begint Scheve mond .
Sterkte Ach gut !
Citaat:
Ik snap echt niet hoe je hem naar een slachthuis hebt kunnen doen.
Ik zou dit mijn paardje nooit kunnen aandoen, ik ken iemand die daar werkt en zij zegt dat ze al veel paarden heeft zien huilen omdat ze niet wilden gaan.

Ik zou niet met de gedachte kunnen leven dat mijn paard op iemand anders zijn bord terecht komt.

Wat maakt inslapen minder erg dan slachten? Weet je bij inslapen dan wél zeker dat het paard zelf wil gaan, zou het paard dan niet "huilen" Verward ?

Nee, ik vind het ook geen fijn idee dat mij paard bij iemand op z´n bord zou belanden, maar eerlijk gezegd vind ik het ook geen fijn idee dat mijn paard als zeepje voor onder de douche eindigd Scheve mond .... (als ze worden ingeslapen, gaan ze daarna na een destructie bedrijf die nog alles neemt wat ze kunnen gebruiken)....

Maar goed, wel/niet slachten is een discussie die niet in dit topic thuis hoort Knipoog .
Ik vind het alleen altijd een beetje onfair als mensen om hun keuze (slacht/inslapen) worden aangevallen, zeker op een ogenblik waarop iemand (vaak nog) erg verdrietig is om het verlies van hun trouwe vriend ....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:10

Als je vind dat de discussie hier niet thuis hoort, zet het er dan ook niet neer! Anders reageren mensen toch op je en krijg je wel een discussie!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:22

Jeetje, wat een heftig verhaal.. Vind het heel dapper en fair tegenover je paard dat je hebt besloten om hem toch uit zijn lijden te verlossen. Heel veel sterkte toegewenst!

Ik vind de discussie hier ook niet helemaal op zijn plaats. Tevens zijn er meerdere topics te vinden over slachten. Zelf snap ik niet waarom mensen er zo op tegen zijn. Slachten gaat erg snel, het paard heeft echt niets in de gaten.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:25

jee wat een verhaal zeg! veel sterkte.
snap de discussie ook niet, bij inslapen verzet een paard zich vaak en is dus ook minder prettig. slachten gaat snel en het paard krijgt er niks van mee..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:27

Elessar schreef:
Jeetje, wat een heftig verhaal.. Vind het heel dapper en fair tegenover je paard dat je hebt besloten om hem toch uit zijn lijden te verlossen. Heel veel sterkte toegewenst!

Ik vind de discussie hier ook niet helemaal op zijn plaats. Tevens zijn er meerdere topics te vinden over slachten. Zelf snap ik niet waarom mensen er zo op tegen zijn. Slachten gaat erg snel, het paard heeft echt niets in de gaten.

Weer een soort discussie uitlokken. Ik denk niet dat het de bedoeling van een memoarium is om je mening over een eind aan je paard zijn leven maken hier thuis hoort.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:29

Laten we het houden bij het feit dat het paard is overleden en dat mensen gewaarschuwd worden voor mensen die paarden meenemen en zich niet houden aan de afspraken. Voor discussie kun je naar de vele forums gaan, maar dat past hier niet!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:29

Moet ik me nou weer gaan verantwoorden? Helemaal geen discussie uitlokken. Ik weet hoe het is als een paard geslacht wordt, en neem van mij aan dat het heel snel gaat. Ik reageer op de mensen die hier roepen dat hun paard echt niet geslacht worden omdat het zielig en wreed is en dergelijke, dat is bull.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:32

In dat geval sorry, viel me alleen op dat veel mensen een discussie leken uit te lokken en dat vind ik hier niet gepast. Dus nogmaals sorry voor mijn vooroordeel.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:33

Ik snap je wel hoor. Lachen Vind het ook ongepast om hier verder te discussiëren er over.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:35

TS heel veel sterkte! Wat een enorm naar verhaal! Ik snap dat je enorme paniekaanvallen kreeg, ik zou dat in jou plaats ook krijgen! Wat een enorm enge en zware dagen voor jou, ik ben blij voor je dat die voorbij zijn. Hopelijk moge jij en je paardje allebei rust vinden. Vriendjes zijn?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:38

Elessar schreef:
Ik snap je wel hoor. Lachen Vind het ook ongepast om hier verder te discussiëren er over.

Fijn Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:39

Meis wat een verhaal!!!

Heel veel sterkte!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:40

Jeetje wat een verhaal zeg! Ik vind het heel dapper dat je hem opgehaald hebt en alsnog zelf hebt weggebracht.

Sterkte met het verlies!

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:51

Wat een naar verhaal Verdrietig Ondanks alles, zoals ik lees, heb je denk ik wel de juiste beslissing genomen, hoe moeilijk het ook is!
Heel veel sterkte met het verlies van je paardje!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:00

Ik heb ontzettend moeten huilen om je verhaal, nu ook rollen de tranen over mijn wangen. Wat vreselijk dat jou paardje zo vreselijk is behandeld, door hem van hut naar her te sturen. Ik ben ongeloofelijk blij dat je hem toch terug hebt kunnen vinden en hem een rustige dood te gunnen. Natuurlijk is het jammer dat hij dood is, maar ik weet zeker dat jouw paarje jouw begrijpt, jij wou ook niet dat hij langer zou lijden.

Vr. Gr. Dapy

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:06

Heel erg, dit verhaal, maar sterk dat je iets aanvoelde, en de verantwoordelijkheid hebt kunnen opbrengen om een klopjacht naar Alfa te beginnen, om er toch zeker van te zijn dat er niks nog ergers mee ging gebeuren. Dat is in elk geval uiteindelijk gelukt. Alfa rust zacht ... ik hoop dat jij ook rust kan vinden met de juiste beslissing voor je zelf. Je hebt er immers alles aan gedaan om het te laten verlopen zoals je voor Alfa wilde ... Heb je DA wel geinformeerd over het gebeurde? Lijkt me niet goed dat nog verder naar bewuste meneer wordt doorverwezen. Sterkte!

Tracy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:19

Heel veel sterkte!!!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:37

Wat een aangrijpend verhaal, kreeg er kippenvel van. Of het al niet zwaar genoeg is om zo'n moeilijke keuze te maken.
Alfa mag blij zijn zo'n baasje, die stad en land afzoekt om hem zijn eerlijke dood te geven.
Respect en sterkte!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:33

sterkte en wat ik zo heb gelezen heb je de juiste beslising genomen.... heel veel sterke!

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 00:23

Jeempie, het zal je maar gebeuren.
Gelukkig hebben jullie hem terug gevonden.

Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies!