xRomanxMir schreef:Echt jammer zo'n mooi beessie

Maar kon ze niet ingeslapen worden?
Ja dat had natuurlijk ook gekunt, alleen ik was ervan overtuigd dat ze dan lang niet zo rustig was gegaan als nu..
Jasmijn had zelf een enorme trots en was natuurlijk in haar koppie nog helemaal goed.. Ik denk dat ze dan tegen "de spuit" was gaan vechten.. en dit wilde ik absoluut niet. Nu was ze rustig en snel gegaan zonder dat ze er ook maar iets van heeft gemerkt 
Citaat:
Heel veel sterkte met het verlies van dit mooie paard. Je ziet wel heel veel verschil met de foto's van haar aankomst en ''vertrek''. Vermagerd was ze en ze keek niet meer helder uit haar ogen. Wat naar ook om zo een slachthuis door te lopen. Goed dat Jasmijn zo rustig bleef. Dit is beter voor haar, ze heeft nu rust en geen pijn meer. Rust zacht Jasmijn.
Ja idd, je ziet het duidelijk en het was erg naar om daar doorheen te lopen, maar als je het voor je paard doet, intresseert het je op dat moment gewoon even niet. Bedankt voor je berichtje, mis haar nog steeds elke dag..
Heb na haar overlijden nog een reading bij Nancy aangevraagd en deze heb ik anderhalve week terug ontvangen en dit is wat erin stond:
*** Hoi Roxanne,
Hier de reading met Jasmijn..
Nou, ik ben weer met haar bezig geweest... er was best een hoop aan de hand met haar, he? Toch wel pijn en ze was zichzelf aan de binnenkant ook aan het opeten, even zogezegd... ik denk echt dat je op tijd de juiste beslissing hebt gemaakt voor haar, Jasmijn haar tijd was gekomen..
Ik krijg nu ook echt een erg relaxte Jasmijn voor me, heel anders als toen je hier was, ik kreeg toen gelijk haar klachten door en dat betekent ook dat het paard daar last van heeft, zeker als dit als eerste doorkomt..
Dat is bij deze reading wel anders, hoor, ik krijg een erg relaxed gevoel door en een pijnvrije Jasmijn voor me, een beetje nog in een zweverige toestand, dit komt waarschijnlijk omdat ze nog niet heel erg lang geleden is overleden. Sommige dieren zijn nog even tussen hemel en aarde voordat ze echt haar plekje hebben gevonden, misschien om nog wat afscheid te nemen van het aardse.. Of om een eigenaar te bedanken of een maatje... Dit voel ik bij Jasmijn eigenlijk ook wel. Ze is nog niet op haar plaats, maar wil niet zeggen dat ze niet gelukkig is of de weg kwijt is ofzo, ze moet nog even de definitieve overstap nemen... Ik heb zo mijn vermoeden dat ze misschien ook heeft gewacht op dit kontakt en dat ze daarna naar haar definitieve plekje gaat.
Het belangrijkste wat ik je moet doorgeven van haar is dat ik je moet bedanken voor je vreselijk goede zorgen voor haar, het was kort, maar zeker intens samen, het lijkt er op dat ze jou heeft uitgezocht om haar laatste tijd mee door te brengen, je bent goed voor haar geweest en dat zal ze nooit vergeten.
Je hebt haar altijd goed aangevoeld en helaas heeft Jasmijn niet echt aan je verwachtingen kunnen voldoen, je had plannen met haar die ze niet kon beantwoorden, het spijt haar dat dit zo gelopen is, ze kon er niets aan doen.
Toch is ze blij dat jij degene bent geweest die haar laatste stukje leven heeft mogen vullen.. dankbaar voor je goede zorgen, je krijgt altijd terug wat je weggeeft..
Pijnen zijn verdwenen, Jasmijn is gelukkig zo.. het kon echt niet meer, ze toonde ook echt naar pijn, een pijn die niet over zou gaan, je beslissing is de juiste geweest, ook namens Jasmijn.
Nee, geleden heeft ze niet, haar dood is snel en pijnloos geweest, ze heeft er echt niets van geweten, hoor.
Waar ze nu is, is vrijheid en rust voor haar, dat is waar ze ook naar verlangde, zeker op het laatst. Ze heeft gekregen wat ze wilde uiteindelijk en er is goed naar haar geluisterd op dat gebied. Blij dat ze niet langer heeft moeten wachten en pijn heeft moeten lijden. Er is op tijd een einde aan gekomen.
Nee, 17 is nog niet oud, maar velen halen dit getal ook niet.
Ze heeft een mooi leven gehad, het was goed zo voor haar.
Ik krijg een afscheid te zien, je bent sterk geweest voor haar, en Jasmijn heeft geen angst gehad. Volgens mij heeft ze nog een keer omgekeken naar je.. het was goed zo.
Hou haar in gedachten zoals ze was... een hele flinke merrie, sterk karakter, een wijze dame... Die wijsheid zal ze gaan gebruiken voor je, je helpen daar waar ze kan.. dat heb je verdiend. Ze heeft eruit gehaald wat erin zat, dat wil ze je graag meegeven voor jouzelf ook.
Verder merk ik op dat ze erg aanwezig is... dat haar dood voor haarzelf niet echt indruk heeft gemaakt en dat ze echt vrede heeft met de situatie, geen getwijfel over haar heengaan, het was gewoon haar tijd, en ze accepteerde dat.
Neem de wijsheid die je van Jasmijn hebt geleerd mee naar een eventueel volgend paard, je hebt toch ondanks de korte tijd veel van haar geleerd.
Als er verder nog vragen zijn, hoor ik ze graag.
Gr. Nancy***
Vooral de dikgedrukte dingen vond ik toch wel erg moeilijk om te lezen. Met name dan ook toen ze nog een keer naar me heeft omgekeken. Dit was ook zo, ze keek me nog met 1blik duidelijk aan, alsof ze wou zeggen het is goed zo, bedankt.. Werd er behoorlijk emotioneel van.
Ben wel erg blij dat het goed is gegaan en dat ik de juiste beslissing heb gemaakt voor haar...