[IM] slachten ,gaat dat er altijd zo aan toe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: slachten ,gaat dat er altijd zo aan toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:59

Jeetje wat erg ik krijg er gewoon tranen van, van al jullie verhalen..
Zo zielig,,
Maar kan je hem niet een spuitje geven?
Of,, kan dat maar zelden?

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:43

jeetje kan me voorstellen dat je dit naar vind ! mischien een beetje dome vraag ik heb het hele topic niet gelezen maar bedoel je nou dat het paard nog niet "helemaal" doodwas toen die opgetakeld werd aan de haken ! zowiezo lijkt me dat verschikkelijk ! heel veel sterkte ermee ookal is het niet je eigenpaard kan me toch voorstellen datje super erg geschokken bent

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:03

ik ben in die slachterij geweest, ik zit namelijk in montfoort op school. ik heb alles gezien hoe het allemaal gebeurd, alleen was dit met koeien, maar dat gaat vrijwel hetzelfde als paarden. het paard dat opgetakeld is, is al (hersen)dood, levend mag dat echt niet! wat ik nu ga zeggen klinkt cru, maar als de hals doorgesneden is, loopt het leeg en dan zijn ze eigenlijk pas echt dood. je kan dan nog het dier zien "schokken" maar dat komt omdat er nog zuurstof in de spieren zitten. voor meer vragen mag je een pm sturen, kan ik het uitleggen als mensen daar behoefte aan hebben.

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:58

Daarom om dit soort dingen te voorkomen: nooit maar dan ook nooit gaat mijn paardje naar de slacht...

heel veel sterkte...

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:02

tja het is de realiteit!

wat denk je dat er gebeurt wanneer je paard een spuitje geeft, dan komt hij ook in de verbrandingsovens van de rendac terecht.
het blijft een vervelend gezicht, wanneer je vriendje aan een haakje hangt, maar voor veel mensen is er ook een financieel aspect.
je krijgt nog wel de kilo prijs!
normaal gesproken gebeurt slachten op een humane manier, maar omdat er emoties mee spelen van bv. de eigenaar lijkt het misschien wreder dat het geweest zal zijn.

merit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:34

mijn god!!! Wat erg! Maar waarom bleef je daar kijken?? En hoezo moest hij worden afgemaakt?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:56

mijn paard gaat nooit naar de slacht,zou er het geld niet eens van willen hebben!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:15

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 23:41

wij hebben ons paardje op 23 maart dit jaar naar de slager gebracht om dat we wouden dat ze niet zo lang zou lijden daar we wisten dat ze niet weg zou gaan maar was heel hekties we zouden de eerste zijn om 9 uur komen we daar waren er eerst nog 30 koeen voor ons gelukkig bleef ze heel rustig in de trailer. toen er een man kwam om de trailer te openen zij ik boos doe ik zelf wel mijn outste zus was mee die zou mee gaan zodat we zeker wisten dat zou gaan wou ze niet verder onze pasja maar toch is het gebeurd kregen het halster terug helemaal onder het bloed hebben we toen maar gelijk weg gegooid maar was naar omdat ze dus die koeien rook en we zolang moesten wachten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 17:56

link verwijderd (edit sizzy)
ik kreeg deze vreselijke site door van een vriendin van mij

het is egt zo erg,, ik heb wat van die filmpjes gekeken, je ziet gewoon letterlijk hoe het eraan toegaat,, slachten is vreselijk!! ik zou ook NOOIT maar dan ook NOOIT een paard naar de slacht brengen,,

k heb zelf een lieveling gehad die naar de slacht is gebracht

kmis haar nog elke dag

JaSpJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:30

wat ze bij jou gedaan hebben mogen ze eigelijk hellemaal niet doen.. weet je dat...

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:45

@leanaa misschien zou je je link er af willen halen, ik heb zelf niet eens willen kijken maar stel je dat kinderne van een jaar of 10 (die nog geen engels kunnen lezen) toch even op het icoontje drukken en in eens afschuuwlijke beelden te zien krijgt... dank je wel

Ik ben echt blij dat onze paarden nooit naar de *slager* gaan ( kan het niet eens uitbrengen) ik wil er ook niet eens geld voor..walgelijk idee vind ik dat trouwens, en nu ik echt weet hoe het gaat peins ik er niet over om mn paardjes daar heen te brengen

JaSpJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:49

nou k zal je 1 ding zeggen.. ik heb me paardje naar de slager gebracht omdat ik gewoon zeker te weten wist dat ze zou gaan tegen stribbele bij een spuit en zo denk ik er nog over okal ben ik 2 maanden van de wereld geweest....

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:50

please haal die link weg.....vind de filmpjes schokkerend......bah ik zou echt me paard voor geen goud naar de slager kunnen brengen ...
vind t echt walgelijk

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 23:54

Ik zou mijn paard nooit na de slacht brengen.
Maar als een paard er erg slecht aan toe is zou k hem laten inslapen. maar er zijn ook mensen die ze dan na de slacht brengen. maar paard wordt al zenuwwappig van alles wat er om hem heen gebeurt. We hebben video's op school gezien hoe het gebeurt. En het is niet 1 van de vriendelijkste dingen. Ja, je moet tegen de hardheid van de wereld kunnen. Leven bestaat niet alleen uit rozengeur en manenschijn.

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:00

JaSpJo schreef:
nou k zal je 1 ding zeggen.. ik heb me paardje naar de slager gebracht omdat ik gewoon zeker te weten wist dat ze zou gaan tegen stribbele bij een spuit en zo denk ik er nog over okal ben ik 2 maanden van de wereld geweest....

Respecteer je menig hoor, maar er zijn altijd oplossingen voor als ze gaan tegen stribbelen als je echt had gewild dat hij niet aan de slager ging had je met de dierenarts kunnen praten, mar dat is ieder zijn mening, mijn paarden gaan ook niet naar de slger als ze een spuitje hebben gehad eet zelf ook gene paardenvlees dus wil ook niet dat anders van mijn paarden eet, mijn paarden worden gecremeed

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:31

Ik vind het idee, je paard te moeten zien hangen in een slachthuis vreselijk! Maar ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen, dat een slachter een paard liefst onmiddellijk na aankomst schiet, hoe langer er gewacht wordt (afscheid nemen door een geëmotioneerde eigenaar) hoe groter de kans dat het paard iets ruikt of ziet wat het niet bevalt, dus kans op paniek.

Wat ik over een goedkoop, dus veelgebruikt euthanasiemiddel, T61, heb gelezen en gehoord van eigenaren van "ingeslapen" dieren , liegt er ook niet om... http://www.paardentips.com/kk_100094.html Let op, als je een paard of ander dier laat inslapen, wat voor middel er gebruikt wordt!

hns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:38

De meeste mensen die bij zoiets meewerken gebruiken de dieren maar als producten aKa machines.
Het is ook zo met de kippen, kippen worden aan machines opgehangen en de rest doet de machine wel
Je weet nooit precies hoe jou paard geslacht word behalve als je een goede slager hebt die je wel inlicht en je alles verzekerd.
Ik heb eens ergens gezien waar de paarden werkelijk hersendood waren.
ze hebben gewoon met een hak het hoofd eraf geslagen zodat die ook werkelijk dood is.
Met de pin kan het altijd fout gaan.
Stel dat de pin niet goed getroffen is en het paard word als hersendood beschouwd
En als het omhulsel niet zoveel uitmaakt.
Zullen we dan ook mensen gaan slachtten?
Lijkt me wel terecht als we het ook zo met dieren doen.
(Niet dat ik mensenvlees ga eten ofzo)
Ik zou er echt niet willen aan denken dat mijn paard op zo een plek word vermoord.

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:44

liliputter schreef:
sorry voor deze reactie maar waarom breng je in hemelsnaam een paard naar de slacht,dat je dat kunt,er is ook een dierenarts en het kan allemaal heel rustig zonder in de winkel te eindigen,zie ik het verkeert maar zo denk ik erover als ik het lees,

p.s sterkte met het verlies

Sorry?Denk je dat als je je paard bij de da in laat slapen dat het nergens voor gebruikt word?
weet je wel hoe ze dat paard oppakken als jij weg bent?
Met een grijper en meters erboven laten ze hem los,dat die in een container valt.
Daarna word get afgevoert met anderen paarden en voor dieren produckten gebruikt..
Dus of een mens het nou eet,of je hond..geen verschil toch..Da's zijn ook niet zachtjes hoor met een dood paard..gaat er net zo hard aan toe als jij weg bent..
(tante is dierenarts voor paarden,dus weet genoeg)

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:45

Hoi zoolgangster..bedankt voor deze link erg interesant om te lezen...

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:49

@bonny...ben het niet helemaal met je eens , ze worden inderdaad met de grijper opgepakt maar heb ze nog nooit van en meter hoogte het horen neer vallen, denk dat de chauffeur die er op zit toch ook wel een beetje rekening mee houd, en mijn paarden worden nooit voor consumptie gebruik maar wel mee de cadaverwagen opgehaald dus dat zal ook wel weer speciaal zijn, 1 voor consumptie de ander voor crematie zeg ik altijd maar...

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:54

Een dood paard voelt er niks van als het in een containerbak wordt gegooid, het is echter voor de eigenaar niet leuk.....
Persoonlijk heb ik niks tegen slachten en ook niet tegen inslapen, het is maar wat je eigen voorkeur is.
Zelf heb ik wel de mening van hoe sneller hoe beter, paarden zijn niet onnozel en een panisch paard wat weg wil rennen is ook niet alles maar hoe wreed het ook moge klinken aan alles komt een einde, ook aan een paardeleven.

madam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:56

oestinja schreef:
hoe wreed het ook moge klinken aan alles komt een einde, ook aan een paardeleven.

Vind ik een mooie afsluiter voor de dag..bij deze wen sik alle bokkers die nog wakker zijn een fijne nachtrust Truste

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 00:58

Ik ook, morgen weer een drukke dag voor de boeg, welterusten!!!!!

Zoolgangster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 01:00

Truste!