Achteraf omgaan met slecht gevoel over DA euthanasie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:56

marfries schreef:
Sterkte met het verlies van je paard :knuffel:

Is het een idee om dit uit te spreken tegen je vaste DA (omdat ze bij dezelfde praktijk werken)?

Ik denk dat ik sowieso met haar nog even contact opneem omdat zij mijn paard behandelde.
Maar ik ga niet over haar collega praten, liever onder 4 ogen met hemzelf.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:58

Onali schreef:
Mensen hier hebben nog nooit van feedback gehoord.

Ik zou het zeker aankaarten bij de DA. Nee jij bent er niet meer mee geholpen maar een volgend persoon hopelijk wel.

Ik wens je heel veel sterkte.

Dank je wel, ik wil inderdaad ook graag dat iemand anders ermee geholpen wordt.

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:06

Goof schreef:
Is je paard rustig gegaan TS? Dat is het belangrijkst.

Het is nog zo kort geleden, ik zou het even een weekje laten rusten en kijken hoe je er dan in staat.
En het feit dat de DA niet gehandeld heeft zoals jij had gewild zegt niets over wel of niet empatisch zijn, hij heeft zijnnwerk goed gedaan en daar kwam hij voor.

Sterkte, laat het even los.

Deze vind ik ook erg belangrijk;
nee, hij is niet rustig gegaan.
En dat maakt het moeilijker.

Maar begrijp me niet verkeerd, en ik zeg het nogmaals omdat ik echt duidelijk probeer te maken dat ik niet haatdragend of lastig of zo ben: natuurlijk heeft hij zijn werk goed gedaan en mijn paard geholpen en daar ben ik hem dankbaar voor.

En ja, ik laat het even rusten, ben ook niet boos, maar heb wel wat vraagtekens. En die ga ik mettertijd een keer met hem bespreken.

Nelflobo

Re: Achteraf omgaan met slecht gevoel over DA euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:13

Wat een boel reacties, d
ank jullie wel daarvoor allemaal.
Veel verschillende meningen ook.
Dit speelt dus kennelijk wel bij veel mensen. Ik heb alles met interesse gelezen en heb besloten wat ik ga doen.
Ik ga alles eerst laten landen en wachten tot deze eerste periode voorbij is.
En daarna ga ik vragen of ik een keertje met hem kan praten.
In alle rust en netjes, zoals ik dat altijd doe.
Dat lijkt me het beste.
Nadat er wat tijd eroverheen is gegaan is het scherpe randje eraf en kun je beter relativeren. Dus ik laat het nu even gaan en parkeer het even.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 41 min geleden

Sterkte met het verwerken van deze ervaring. Dat kost tijd.
Bij de euthanasie van mijn paard heeft de betreffende dierenarts een grote fout gemaakt. (Mijn paard heeft nog een tijd geleefd, maar kon niet meer bewegen) In eerste instantie geloofde hij mij niet eens.
Dat was echt een hele schokkende ervaring (ik ben vier dagen mijn stem kwijt geweest- wonderlijk hoe je lijf dan reageert)
Ik heb de dierenartsenpraktijk een uitgebreide klachtbrief geschreven.
Daar is goed op gereageerd. Er is excuses aangeboden, casus uitgebreid besproken met alle dierenartsen en kwijtschelding van de rekening.
De hoop dat dit in de toekomst wordt voorkomen, heeft mij wel een stukje rust gegeven, al maakt het de ervaring zelf zelf niet anders.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18 min geleden

Nelflobo schreef:
Wat een boel reacties, d
ank jullie wel daarvoor allemaal.
Veel verschillende meningen ook.
Dit speelt dus kennelijk wel bij veel mensen. Ik heb alles met interesse gelezen en heb besloten wat ik ga doen.
Ik ga alles eerst laten landen en wachten tot deze eerste periode voorbij is.
En daarna ga ik vragen of ik een keertje met hem kan praten.
In alle rust en netjes, zoals ik dat altijd doe.
Dat lijkt me het beste.
Nadat er wat tijd eroverheen is gegaan is het scherpe randje eraf en kun je beter relativeren. Dus ik laat het nu even gaan en parkeer het even.

Even voorop stellen dat mijn dierenarts de meest fijne dierenarts in zulke dingen is...en idd rustig verteld wat hij doet, zegt ook ...ga even opzij staan ik ga hem laten liggen...dan je kan er weer bij zitten...en dat helpt gewoon..verdriet is er niet minder om het gevoel wel...
Ik zou of een persoonlijk mailtje sturen of idd een gesprekje aangaan als het wat gezakt is...misschien speelde er bij hem persoonlijk iets mee en kan je ze gedrag plaatsen...geef het even tijd tot je emoties wat gezakt zijn...voor het zelfde geld ...denk he het boeit me niet meer...Doe vooral wat voor jezelf goed voelt...