Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
 ik wordt stil heel stil, hoe mooi jij geschreven hebt over jouw Rooie. Heel veel sterkte                                                         
 En zo nu en dan heb ik ineens een paardenneus in mijn nek. 

Kan me nog goed herinneren toen je vertelde dat ie bij jou kwam te staan, hij heeft een gouden plekje bij je gehad, Kath 

sorry dat ik je verdrietig maakte. 

ik ben wel nog vrij afwezig. 
)Askja schreef:Ik denk dat het heel gezond is, en dat er helaas te veel voorbeelden zijn van paarden die de dupe zijn van eigenaren die dat gevoel blijkbaar helemaal niet kennen en een paard alleen interessant vinden als het bepaalde eigenschappen/capaciteiten heeft. Koester jouw liefde voor je dieren, het maakt je kwetsbaar voor verlies, jazeker, maar daar staat iets van onschatbare waarde tegenover.
                                                         Askja schreef:Ik denk dat het heel gezond is, en dat er helaas te veel voorbeelden zijn van paarden die de dupe zijn van eigenaren die dat gevoel blijkbaar helemaal niet kennen en een paard alleen interessant vinden als het bepaalde eigenschappen/capaciteiten heeft. Koester jouw liefde voor je dieren, het maakt je kwetsbaar voor verlies, jazeker, maar daar staat iets van onschatbare waarde tegenover.
 bedankt voor jullie lieve woorden.
 Dus nogmaals bedankt! Ik ben blij dat het over komt hoe bijzonder Rooie was... En ooh wat heb ik veel met hem gelachen... 
 Rooie was intens nieuwsgierig op zijn beste moment en dat leverde echt prachtige situaties op. En dat uiterlijk van hem, dat jonge dat hij ook in zijn blik had altijd maakte zijn reacties zo prachtig. 
 is mijn eerste ‘teken’ dat hier weer een plekje open staat.) en in al die jaren dat ik paarden heb, is het mijn ervaring dat ik op een gegeven moment of het pad kruis met eentje die een plek nodig heeft maar die nergens vindt óf dat ik mijn intuïtie volg kwa dekken. De tijd zal het leren. Momenteel houd ik de boot nog af. Ik mis mijn Rooie nog.. Wie weet loopt Rooie ergens rond in een gezond lichaam of zit ie te wachten op een gezond lijf om het leven te leiden dat ie verdiend. 
 Ex en Phara waren ‘klaar’. Bij Rooie heb ik dat gevoel helemaal niet.
 Maar het is nu eenmaal zo dat al mijn paarden soort van ‘door het lot’ bij me gekomen zijn. Zelfs Rêve, die is geboren dankzij een gekregen dekking. (En bleef zitten ondanks dat de merrie behandeld is voor een baarmoederontsteking toen zij er al zat en mijn DA me gezegd had dat als ze drachtig was, het vruchtje mee uitgestoten zou worden met het ontstekingsvocht door de medicatie die ze kreeg.) Dus zelfs Rêve ‘moest gewoon zijn.’
                                                         Askja schreef:Eens in de zoveel tijd wordt er een verhaal op Bokt geplaatst dat zo bijzonder is dat je weet dat het je bijblijft. Dit is zo'n verhaal. Het beschrijft prachtig wat een paard voor een mens kan betekenen, en vice versa. Dank je wel Ayasha, voor het delen van je verhaal over jouw bijzondere Rooie. Een mooier monument had je niet voor hem op kunnen richten.
 die prachtige band die jullie hadden moet je koesteren! Ik weet zeker dat Rooie trots op je is, en dat hij zich geen betere laatste jaren had kunnen wensen!                                                         
 ik weet niet hoe ik het moet omschrijven... hij raakte gewoon iets in je.
 en toen ben ik op de weide gaan zitten huilen. Ik geloof niet dat ik beter wordt in afscheid nemen met het te doen.