[IM] De droes heeft het gewonnen van Andor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:52

Heel veel sterkte

antje_vip

Re: De droes heeft het gewonnen van Andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:54

Vreselijk, veel sterkte :(:)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:55

Heel veel sterkte toegewenst

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:57

Jeetje wat een heftig verhaal. Heel veel sterkte met het grote verlies van Andor. Y;(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:57

Wat erg na zo veel weken strijden en dan zo'n nare dood. Vreselijk voor jullie. Heel veel sterkte. Kan me voorstellen dat jullie er stuk van zijn. Y;(

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 23:59

Jeetje, wat naar.. sterkte :(:)!

CaroBaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:03

jeetje..wat heftig..heel veel sterkte Y;(

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:11

Wat ontzettend heftig om op zo'n manier je vriendje te verliezen ;( . Heel veel sterkte Y;(

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:19

Ach wat vreselijk..heel veel sterkte, na zoveel moeite en gevochten te hebben

Anchee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:22

Wat verschrikkelijk voor je |( Y;( :(:)
Heel veel sterkte gewenst met dit vreselijke verlies!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:25

Wat vreselijk om je maatje aan droes kwijt te raken, je gaat er altijd wel vanuit dat ze hoe ziek ze vaak ook zijn het uiteindelijk wel redden, maar helaas is dat niet altijd zo. Heel veel sterkte om dit een plekje te kunnen geven!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:49

Wat ontzettend erg dat hij ondanks jullie goede zorgen het niet heeft mogen redden...
Heel veel sterkte gewenst met de leegte die Andor heeft achter gelaten!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 04:46

Heel veel sterkte!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 07:06

Heel veel sterkte!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 07:43

Wat een vreselijke manier om je maatje te verliezen, heel veel sterkte gewenst! Y;(

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 07:44

Wat een verschrikkelijke manier om aan je einde te komen. Heel veel sterkte!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 11:07

Heel erg bedankt voor alle bemoedigende en troostende woorden.

Het is echt een nachtmerrie waar we in kwamen te zitten, niemand had verwacht dat dit zo zou aflopen. Ik heb gisteren nog wat contact gehad met degene die hem onder andere uit stal heeft gehaald, dit was mijn pensionhoudster. Het is me wel duidelijk dat Andor misschien wel niet meer te redden was geweest zonder dat iemand het door had, dit kwam toen pas echt duidelijk naar voren toe.

We missen hem enorm, het was een kort maar mooi jaar met hem. We zijn nu bezig een herinneringsplankje voor hem te maken met de spulletjes die ik graag wilde behouden. Het is fijn om erover te praten, te schrijven en te denken hoe we hiermee om kunnen gaan.

Mijn andere pony is er wel goed doorheen gekomen. Hij is weer vrolijk en vol energie, die energie wil hij graag kwijt maar zijn ademhaling klinkt nog niet goed als hij zelf heel hard gaat rennen. We moeten hem echt nog beperken in hetgeen hij graag wil doen en dat is keihard tekeer gaan. We hebben nu een aantal kruiden en supplementen voor het reinigen van zijn bloed en zijn longen. Ik hoop dat dit hem wat extra ondersteuning kan gaan geven. We zijn heel erg blij dat hij er nog wel is, alleen is het enorm dubbel dat Andor niet meer naast hem staat.

Mocht er in de toekomst toch nog een paardje komen dan hoop ik dat we net zo'n klik zullen hebben, alleen het zal nooit zoals Andor worden. Andor was echt goud waard, nooit ergens bang voor (behalve hele grote landbouwmachines), kon overal mee naartoe, had heel veel humor en karakter en mijn man heeft zelfs op hem leren rijden. Het was gewoon een op en top recreatie paardje en dat missen we echt enorm.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:50

Hou je andere paardje goed in de gaten, droes kan namelijk problemen geven met de luchtzakken. De droes is dan weg maar er is pus ontstaan in de luchtzakken, deze bevinden zich in het gebied waar de droesabcessen zaten. De pus kan zich ook tot stenen vormen. Paarden die hier last van hebben hebben geluid bij inspanning en soms snot uit 1 of beide neusgaten. Op een goede kliniek kunnen ze met een bronchoscoop tot in de luchtzakken komen om deze te controleren.
Wil je niet bang maken maar in een beginstadium is dit goed te behandelen met de juiste antibitica, terwijl zodra het chronisch geworden is of stenen zijn geworden is het alleen met spoelen (naar mijn idee helpt dit nooit voldoende) of operatief te verhelpen. Zoek maar is op luchtzak onsteking of stenen paard, ook hier op bokt is er een topic van.

Verder nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Andor en vind het mooi dat je een plekje voor hem maakt met dierbare spulletjes.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-17 13:14

Jemig ik had er wel van gehoord maar hoop niet dat dit bij Barney het geval is. Ik ga hem vanavond voor het eerst weer longeren. Ik merk het als hij zelf heel druk gaat rennen dat het wat lastig ademt. Maar met draf hoor ik dat dan weer niet. Ik zal het naar de veearts sturen ter beoordeling.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 13:22

Wat een vreselijk verdrietig verhaal |( wat een naar en gemeen iets is droes ook...ik wil je heel veel sterkte wensen. Jullie hebben er alles aan gedaan zo te lezen, maar het mocht niet baten..

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:48

TS heel veel sterkte met het verlies. wat verschrikkelijk

jobamara schreef:
Hou je andere paardje goed in de gaten, droes kan namelijk problemen geven met de luchtzakken. De droes is dan weg maar er is pus ontstaan in de luchtzakken, deze bevinden zich in het gebied waar de droesabcessen zaten. De pus kan zich ook tot stenen vormen. Paarden die hier last van hebben hebben geluid bij inspanning en soms snot uit 1 of beide neusgaten. Op een goede kliniek kunnen ze met een bronchoscoop tot in de luchtzakken komen om deze te controleren.
Wil je niet bang maken maar in een beginstadium is dit goed te behandelen met de juiste antibitica, terwijl zodra het chronisch geworden is of stenen zijn geworden is het alleen met spoelen (naar mijn idee helpt dit nooit voldoende) of operatief te verhelpen. Zoek maar is op luchtzak onsteking of stenen paard, ook hier op bokt is er een topic van.

Verder nogmaals heel veel sterkte met het verlies van Andor en vind het mooi dat je een plekje voor hem maakt met dierbare spulletjes.

wow, kan dit dat je weet ook gebeuren zonder droes? dus bij bv een andere verkoudheid?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:55

Real magic, helaas wel. Maar droes staat er ook zeer om bekend. Hier een shet gehad zonder droes maar een eenvoudige verkoudheid. Aantal keer gespoeld maar lastig bij een shet en onvoldoende geholpen helaas.

Hier een topic, toevallig zelfde kliniek als waar wij met onze shet toen geweest waren.
[MD] Waarschuwings topic. Droes -> luchtzak empyeem/stenen.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 15:00

mmm naar,, de mijne is ooit langdurig verkouden geweest en heeft sindsdien ook met inspanning geluid zeg maar, veearts deed het toen uitleggen als dat een gedeelte van de long blaasjes blijvend beschadigd zouden zijn, dat het daardoor komt.... misschien heeft hij dan ook wel dit soort stenen?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:11

Realmagic, ik stuur je even pb. Want dit topic moet van Andor blijven, dat verdient hij en ook de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 16:15

Wat een nachtmerrie en wat een vreselijke dood... Heel veel sterkte met dit grote verlies! :(:)