[IM] Dag Dutch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindalacht

Re: Dag Dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:50

Sterkte!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 02:23

Jeetje dit zijn van die situaties die je niet verwacht en niet ziet aankomen. Maar wat is het fijn dat we onze paarden verder leed kunnen besparen. Heel veel sterkte

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:02

Wat verdrietig..
Heeft zijn deken niet goed vastgezeten waardoor deze kon afzakken?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 07:13

Jeetje wat een pech en stom ongeluk. Heel veel sterkte

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 14:36

Dutch is nu ondertussen al bijna 3 maanden dood en ik heb het verdriet nog steeds geen plekje kunnen geven. Die grote leegte in men hart is er nog steeds...
Ik vind ook geen troost bij mijn andere paard...ik vind het zo oneerlijk wat er is gebeurd...hij had nog jaren bij mij moeten blijven...het was mijn once in a lifetime paard en vriend...
Ik vind niet de oplossingen om het makkelijker te maken...
Ik kan niet naar zijn foto's of filmpjes kijken zonder diep verdrietig te worden..

Lieve lieve Dutch...wat mis ik je...

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:44

Charisma sterkte nog voor deze komende tijd...Ik ben inmiddels bijna 6 maand geleden mijn bijrijdpaardje kwijt geraakt (ingeslapen) en ook ik kan nog niet naar filmpjes of foto's kijken zonder verdrietig te zijn, en de eerste 3 maanden waren ook enorm zwaar. Ik kan alleen maar zeggen dat de tijd wel een beetje heelt, maar dat het een zwaar proces is van loslaten (in je hoofd)....Heel veel sterkte </3

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:52

Als kind zijnde ben ik gek geweest op een oud renpaard wat niet zo,n fijn leven heeft gehad..nu 20 jaar later denk ik soms nog aan hem.."we" zullen allemaal in ons leven een paard krijgen wat je compleet veranderd..de liefde zit dan gewoon hartstikke diep..ik heb daarna nooit meer echt "kinderlijk en onbezorgd" van een paard gehouden..

Je schrijft dat dutch voor jou,die once in a lifetime friend was..en pas 7 jaar toen jullie afscheid moesten nemen..ik vind het echt vreselijk voor je en snap goed dat dat verdriet niet zomaar slijt in 3 maanden..hopelijk kun je met de tijd die verdrietige gevoelens een plekje geven,en terug denken aan de mooie herineringen die je samen had..en wat een fijn leven hij bij je had..en ook een baasje had die op het moeilijkste moment in zijn leven de juiste beslissing voor hem maakte..

Heel veel sterkte meis :(:)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-16 15:57

Loes: thx meid, jij ook nog veel sterkte! Hopelijk kan ik het ooit loslaten...

Laura: dat houden van een paard zonder zorgen dat heb ik idd ook niet meer...ik ben precies ook bang geworden om ten volle te genieten van mijn andere paard gewoon omdat ik bang heb dat ik hem dan ook kwijtraak...
Dutch is idd het paard wat me gemaakt heeft tot de ruiter en mens die ik nu ben...hij heeft me leren gevoel krijgen, echt leren luisteren en me zoveel beter gemaakt...zowel als mens als als ruiter...
Ik heb het gevoel dat hij me alles geleerd heeft en toen heeft er iets beslist dat het tijd was voor hem om te gaan...zijn werk zat erop... maar ik had hem zo graag nog bij me gehad...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:06

Meis, ooit komt het punt wel dat je niet meer dadelijk huilt, en zo schuift dat verdriet langzaamaan weg en maakt het plaats voor aanvaarding. Maar gun jezelf de tijd. Toen Falco stierf heeft dat het hele gezin getroffen. Voor mama en mij was het eigenlijk het ergste wat we ooit hebben meegemaakt, om wat je zegt: het is je beste vriendje die je altijd heeft geconfronteerd met jezelf, die je zo veel geleerd heeft, die een spiegel voor jou is geweest, en toch altijd trouw is gebleven. Zo iemand, of het nu een mens is of een dier, heeft stiekem op die manier je hart veroverd, en dan bij zo'n gebeurtenis krijg je dat pas door...
Na twee jaar ben ik eigenlijk nu pas op het punt gekomen dat ik erover kan praten en de tranen in mijn ogen kan houden. Soms. En dat is ok. Echt, het is ok.

Knuffel...

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:35

Jeetje wat een heftige gebeurtenis!

Ik kan me je verdriet maar al te goed voorstellen! Vorig jaar april verloor ik mijn hoogdrachtige merrie die nog maar 5 was en binnen 48 uur onze andere merrie.

Inmiddels heb ik het wel een plekje kunnen geven maar na een hele vervelende ervaring met een ander paard kort erna is mijn hobby echt helemaal stil komen te liggen.

Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven en lekker kunt genieten met je andere paard

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 10:43

Tieneke schreef:
Meis, ooit komt het punt wel dat je niet meer dadelijk huilt, en zo schuift dat verdriet langzaamaan weg en maakt het plaats voor aanvaarding. Maar gun jezelf de tijd. Toen Falco stierf heeft dat het hele gezin getroffen. Voor mama en mij was het eigenlijk het ergste wat we ooit hebben meegemaakt, om wat je zegt: het is je beste vriendje die je altijd heeft geconfronteerd met jezelf, die je zo veel geleerd heeft, die een spiegel voor jou is geweest, en toch altijd trouw is gebleven. Zo iemand, of het nu een mens is of een dier, heeft stiekem op die manier je hart veroverd, en dan bij zo'n gebeurtenis krijg je dat pas door...
Na twee jaar ben ik eigenlijk nu pas op het punt gekomen dat ik erover kan praten en de tranen in mijn ogen kan houden. Soms. En dat is ok. Echt, het is ok.

Knuffel...

Hier kan ik me bij aansluiten.
Sterkte ts.
Mijn verdriet van mijn oude merrie is nog altijd bij me. Maar ik kan nu zonder tranen over haar praten en genieten van onze tijd samen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:21

Jeetje wat vreselijk! Heel veel sterkte!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:34

Wat afschuwelijk... heel veel sterkte...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:39

At vreselijk.... Wens je heel erg veel sterkte en ik vind het moedig dat je dit besluit gemaakt hebt. Het beste voor je paard zo te lezen..
Bah wat een pijn en verdriet... Het zal nog lang duren voor je het een plekje kunt geven
Laatst bijgewerkt door joyce_eddy op 18-06-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:42

Jeetje wat erg, sterkte!

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:04

Kippenvel! Wat erg. Heel veel sterkte en moedig van je dat je dit besluit hebt gemaakt.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 16:14

Tieneke: dank je wel, ik hoop echt dat je gelijk hebt...het voelt nog steeds zo zwaar allemaal...

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes, het betekent echt wat voor me...

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 10:37

Het is nu dik 6 maanden geleden dat Dutch ingeslapen werd en ik begin eindelijk het gevoel te krijgen dat het een plekje aan het krijgen is.
Ik mis hem nog steeds heel erg, maar ik kan wel terugdenken aan alles wat we samen hebben meegemaakt en bereikt zonder dadelijk te huilen. Ik kan terug naar zijn foto's kijken en dan verschijnt er eerst een lach op mijn gezicht...

Hij is en blijft mijn once in a lifetime friend en ik besef nu dat ik hem niet moet proberen vervangen door mijn andere paarden, maar hem moet waarderen voor wat hij was en is.

Ik heb geleerd om terug van mijn jonge paard te genieten en hem ook te zien voor wat hij is...niet Dutch...maar Centurico. Hij is Dutch niet en gaat dat ook nooit worden, en dat hoeft ook niet...

Ik weet dat Dutch voor altijd een plekje in mijn hart en gedachten gaat hebben en dat gaat ook zijn plekje zijn! Hij hoort daar thuis, ik probeer het niet meer weg te duwen en te negeren, maar ik leer er mee omgaan dat hij er niet meer is en dat hij enkel nog bestaat in mij...maar daar kan hij gelukkig nooit meer weg, daar kan niets hem nog wegkrijgen. Hij hoort bij mij en in mij en daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor!!

Afbeelding