[IM] Veel te vroeg afscheid moeten nemen…

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-16 09:36

Hallo allemaal, even een kleine update van mijn kant.
Deze week was weer erg moeilijk, op 4 mei zou Louna 6 jaar geworden zijn...
Op 6 mei ben ik langsgegaan bij mijn tante, zij heeft juwelen gemaakt met Louna's staarthaar. Hier het resultaat, ik ben er in ieder geval heel erg blij mee, nu ook letterlijk "close to me". <3

Afbeelding

Afbeelding

We hebben na lang wikken en wegen toch beslist L'Amour (Louna's mama) dit jaar nog te laten dekken. We kiezen dezelfde papa als Louna, omdat we dat toch echt een heel geslaagde combinatie vonden.
Eind deze maand mag L'Amour dus op vakantie naar België voor een paar weken.
Dit is de hengst, Irkalan

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Re: Veel te vroeg afscheid moeten nemen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:13

Sieraden zijn echt prachtig geworden; mooie manier om Louna ook letterlijk met je mee te dragen!

Veel succes met de dekking van L'Amour!

mabelbohms

Re: Veel te vroeg afscheid moeten nemen…

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:26

Heel veel sterkte

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 17:39

Verschrikkelijk! maar hoe kan dat dan zo maar? pff.. tranen in mijn ogen, wat een prachtig paard :n

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 13:13

Hallo allemaal, nog eens een update van hieruit.

Gisteren was het namelijk exact een half jaar geleden dat we Louna moesten laten inslapen. Ik had het pas op de middag door, misschien gelukkig maar, want ik moest natuurlijk gewoon werken...

De sieraden draag ik regelmatig, ik vind ze echt erg mooi. Bovendien heeft een kunstenares die mijn tante kent, gevraagd of ze wat staarthaar van Louna mocht gebruiken in een kunstwerk. Dat vond ik wel een mooi idee, dus heb toegestemd. Alleen een foto heb ik niet, daar moet ik toch eens achter horen.

Helaas is de dekking dit jaar niet gelukt. Twee keer geprobeerd, maar bij de tweede keer met KI, had ze een heel felle reactie gedaan in haar baarmoeder. Vandaar proberen we dit jaar zeker niet meer verder en het is nog maar de vraag of ik het volgend jaar opnieuw wil proberen. Ik was zo teleurgesteld, dat ik het mij maar spaar, denk ik...

Er komt begin oktober wel een tweede paard bij, via via, eerst een half jaar in pension en als het klikt, mag ze blijven.

AndreaFrans, we hebben het zelf niet zien gebeuren, maar waarschijnlijk heeft ze met snel willen vertrekken en draaien, grip verloren en zijn haar achterbenen opengeschoven. De spier aan de binnenkant van haar achterbeen was volledig gescheurd en het been vlak boven de knie gebroken. Niet opereerbaar bij paarden, helaas...

shetjeIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:25

Pfff, wat een heftig verdrietig verhaal. Moet er gewoon een traantje van laten lopen.
Jammer dat het dekken niet gelukt is. Leuke combinatie inderdaad!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:19

tess_84 schreef:
Helaas is de dekking dit jaar niet gelukt. Twee keer geprobeerd, maar bij de tweede keer met KI, had ze een heel felle reactie gedaan in haar baarmoeder. Vandaar proberen we dit jaar zeker niet meer verder en het is nog maar de vraag of ik het volgend jaar opnieuw wil proberen. Ik was zo teleurgesteld, dat ik het mij maar spaar, denk ik...
Jammer dat de dekking niet is gelukt maar het is wel belangrijk om enkel te dekken als de merrie het helemaal aankan. Een tweede
Louna zal het nieuwe veulen nooit helemaal worden dus op zich is het ook niet verkeerd om een ander paardje te nemen. Het lege plekje van Louna blijft dan helemaal van Louna. Dat is ook mooi. Hopelijk heb je een goede klik met het paardje dat je op proef krijgt. Ik wil je ook heel veel sterkte wensen met het gemis van je mooie en lieve Louna. Het is een prachtig paardje met een wondermooie uitstraling.

Sterkte :(:)

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 13:07

Riel, dank je wel voor je reactie. We hebben L'Amour laten controleren voor we met dekken begonnen, maar blijkbaar was het dit jaar toch moeilijker dan verwacht. Daar waar ze met Louna na de eerste poging al drachtig was, lukte het nu gewoon niet meteen. Buiten dat het emotioneel echt heel moeilijk was, is het ook financieel nogal een domper geweest. Daarom ook, denk ik niet dat ik het volgend jaar nogmaals ga proberen. Voor dat geld heb je al bijna een leuk veulen, zonder de risico's die nu eenmaal bij een dracht en geboorte horen.
De belangrijkste reden dat ik nog een veulen van L'Amour zou willen, is omdat zij gewoon echt een heel fijn paard is om mee te werken en het echt leuk zou zijn, nog "iets" van haar te hebben, als zij er ooit niet meer zal zijn... Maar goed, ik denk dat er nog wel leuke paarden rondlopen op de wereld :+