ET_Zoe schreef:Ik wordt gewoon boos als ik dit lees.
Even voor de duidelijkheid, ik ben Francina en was er dus ook bij. Ik rij voor de eigenaresse van de merrie en ken haar en alle paarden dus erg goed. Het lag hier ABSOLUUT NIET aan een gebrek aan kennis.
We hebben dit topic niet geopend om te horen te krijgen dat we verkeerd gehandeld hebben. Dat hebben we namelijk ook niet. We hebben dit drama niet kunnen voorkomen, iets wat de DA ons ook verteld heeft nadat we vroegen of het voorkomen had kunnen worden. Want, hoe erg het ook is wat er is gebeurd, je wilt altijd weten of je er zelf iets aan had kunnen doen. Wat dan ook. Maar dat hebben we helaas niet.
Het lijkt nu alsof het hoofdje er al helemaal uit hing en al uit het vlies was. Dit was absoluut niet het geval. Je zag 5 tot soms hooguit 10 cm van het veulen. Het veulen was toen al dood, dat is ook de reden dat het de merrie zelf niet lukte het eruit te krijgen. Het hoofdje lag op de benen en lag daarom 'klem'. Het veulen was al een tijd dood voordat de merrie begon met liggen ed.
Het is ook niet het geval dat de merrie er de halve dag zo bij heeft gelopen. Zo klinkt het nu, in alle reactie's. Maar dit is niet zo. Eigenaresse heeft heus genoeg ervaring om te weten wanneer de DA erbij moet komen.
Ik hoop dat het verhaal nu duidelijker is, en dat jullie niet meer zo respectloos in het rond gaan vissen over de gebeurtenissen en onze handelingen. Hier wordt niemand beter van. Zoals ik al zei lag het hier niet aan gebrek aan kennis. En natuurlijk leert iedereen van elke ervaring, hoeveel ervaring ook. Maar dit hadden we niet kunnen voorkomen. Een nare ervaring waar weinig aan te leren valt, alleen het omgaan met verlies van het veulen.
Dus, alstjeblieft. Stop met respectloos reageren.
Wees aardig, of houd je mening voor je.
Als jullie geen ''negatieve'' meningen/reacties willen horen dan moet je of niet posten, of zorgen dat het juiste verhaal direct gepost word.
Dit verhaal wat de TS post komt op de lezers anders over.
En jij bent ook 15? Ik vind niet dat zulke jonge meiden hier de verantwoordelijkheid voor moeten dragen.
Sterkte met het verlies!
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 31-05-11 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt