Herkenbaar verhaal, daardoor ben ik ook even weer terug in de tijd gebracht (vorig jaar) dat ik mijn paard heb moeten wegbrengen. Je hebt alles gedaan wat je kon, en je bent tot het laatste moment bij hem gebleven.
Tot het moment zelf wist ik nog niet of ik nou mee wilde/durfde of niet, maar toen het zover was, voelde ik gewoon dat ik hem niet af wilde geven voordat het daadwerkelijk voorbij was Ik ben met hem meegegaan tot het einde en dat voelde goed, hoewel het natuurlijk iets vreselijks blijft...
Ik ben nu zijn spulletjes aan het schoonmaken. Ik heb een mooi kistje gekocht en daar stop ik wat dingetjes in: zijn hoefijzer, zijn paspoort, een mooie foto en zijn halstertouw. Een soort herdenkingsmonumentje
Ook heb ik twee mooie foto's uitgekozen die op canvas komen en een mooi plekje in huis krijgen...
Ga je ook nog iets doen met een stukje staart? Sierraad o.i.d? Of gewoon als vlecht ophangen? Ik ben wel benieuwd wat men hiermee doet, ik zie vaak dat ze de staart graag meewillen.
Die komt er natuurlijk ook in! Mooi stukje uitzoeken en dan maak ik daar een minivlechtje van ofzo...Hij had zo'n mooie staart: alle kleuren zaten erin. Zwart, wit, vossig, grijzig, bruin...Heel apart...
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 13-03-11 15:52
Lieve leile, Wat ontzettend mooi geschreven, ik kon het niet droog houden.... Het was een zware dag maar ik ben blij dat ik mee 'mocht' en er voor je kon zijn. Ik sluit me bij de anderen aan, het was echt een hele dappere beslissing van je. Zodra het echt duidelijk was had je eigenlijk de keuze al gemaakt en dat vind ik echt heel knap. Je hebt echt zijn welzijn voorop gesteld, hoe moeilijk dat ook was. Je mag echt trots op jezelf zijn dat je dit voor hem gedaan hebt!
Heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies. Je weet me te vinden als je iemand nodig hebt he!
Ik had niemand ander bij me willen hebben dan jij Saar! Ben blij dat je er wilde zijn voor ons tweetjes!
Net op stal geweest en er stond alweer een ander paard in z'n stalletje. Maar ja, zo gaat dat. Het is ook maar een lege stal. Z'n hoofdstellen en zadel zijn al weer mooi schoon, andere dingen moeten nog, maar dat heeft geen haast. Klinkt gek, maar lekker schoonmaken is heel therapeutisch
OlympusN: Het is vreselijk om je maatje te moeten missen, maar zoals ik ook al in jouw topic lees: Het is goed zo... Jij ook heel veel sterkte en bedankt voor je berichtje!
amazingstar
Geplaatst: 14-03-11 21:12
stekte op 11 maart jl waren er ook veel bokkers in Nijkerk...daar waar ik verwacht dat jij je paardje heb uitgeladen voor de laatste x...
Heel veel sterkte meis.. Enorm moedige beslissing.. Super dat je naar nijkerk bent gegaan. Jan is een enorm fijne man, met respect vooor jou en voor je paard...
Kippenvel op m'n armen.. wat naar zeg! Heel veel sterkte met dit goede maar o zo moeilijke besluit! Het is uit liefde voor het paard, erg veel respect!