[IM] Up to Doyth.. maar 2 maanden mogen kennen helaas... RIP...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Up to Doyth.. maar 2 maanden mogen kennen helaas... RIP...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:45

Respect hoor en vooral ook heel veel sterkte; jij hebt je best gedaan en de verantwoordelijkheid van een ander op je genomen door de zorg voor dit paard op je te nemen. :) Dat heb je heel serieus opgepakt, maar helaas heeft dat deze keer niet mogen baten. Je hebt hem wel een paar respectabele maanden gegeven van goede zorg en veel liefde en het kan niet anders dan dat het paard je daarvoor innig dankbaar is, ook voor de beslissing die je op het laatst hebt moeten nemen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:34

Hey meid,

Ik mis Doyth ook al vanaf de eerste dag dat hij hier niet meer is. Ik had echt gehoopt dat jij hem kon geven wat ik niet kon. De 24 uur weidegang met vriendjes die ook bij hem konden blijven. En heb ook echt gehoopt dat hij bij jou er weer bovenop zou komen.. Daarom had ik hem jou gegeven.

Heel erg bedankt voor alles wat je voor hem en mij hebt gedaan. Misschien had ik de beslissing voor hem eerder zelf moeten nemen. Maar ik had echt het gevoel dat het wel weer op zou knappen. |(

Lieve Doyth, ik mis je.. Bedankt voor je fijne jaren samen. Y;(

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 21:42

Lante: Dank je voor je lieve bericht.

Yvonne: Heel erg bedankt voor je berichtje in Doyth zijn topic.
Doyth was een topper die nooit vergeten zal worden, het gemis is heel héél erg groot.
Ik had ook gehoopt hem er bovenop kunnen krijgen of iig een stabiel leven willen geven.
Helaas verslechterde hij zo erg dat er geen andere uitweg was.

Jij ook veel sterkte met het verlies van Doyth en van Bentley... 2 die veel te kort na elkaar zijn gegaan. Y;(

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:32

ooh wat klinkt dit vreseijk bekend. Mijn paardje is ook door val atactisch geworden en is precies zo gegaan.

Wil je veel sterkte wensen. Je hebt dit paard gelukkig nog ontzettend veel liefde gegeven en een mooi einde.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:35

ach jeetje meisje toch!

ik zit met tranen hier, jou topic te lezen...

heel veel sterkte!
heb er geen woorden voor

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:39

Agyhh Sterkte! :(:)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:39

Respect voor je wat je gedaan hebt voor dit paard!
Maar wat ik niet begrijp als ik het verhaal van de vorige eigenaar lees is dat hij vrij weinig zou mankeren. Was je hierop voorbereid?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 21:46

Wat ben jij toch iemand met een goed hart op de juiste plek :) . Ik heb veel respect voor wat jij allemaal voor je paarden doet, je gaat voor ze door het vuur en vecht tot het laatste moment en je maakt op het juiste moment de beslissing die voor hun goed is en denkt daarbij niet aan jezelf maar aan je paarden. Petje af.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:43

annebe schreef:
Respect voor je wat je gedaan hebt voor dit paard!
Maar wat ik niet begrijp als ik het verhaal van de vorige eigenaar lees is dat hij vrij weinig zou mankeren. Was je hierop voorbereid?

Je mag de vorige eigenaar ook rechtstreeks aanspreken hoor..

Maar ik denk niet dat het zinvol is deze discussie aan te wakkeren. Mocht je
meer willen weten kan dat best per pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:49

Lieve Ans, ik kom per toeval je topic tegen en schrik er echt van...

Dit had ik je niet gegund!

Heel veel sterkte meid!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 23:54

ik vind dat je veel voor dit paard gedaan hebt..........

mijn respect!!

maar als ik eerlijk moet zijn had het paard nooit naar jou toe moeten gaan, en het lijden bespaard moeten wezen........

Ik vind het buitengewoon wat je gedaan hebt......maar ik vind dat dat vorige eigenaren hun verantwoordelijkheden hadden moeten nemen to dit paard........

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:06

Doyth!! Ik schrik er ook van! Ik zag dit topic en ik dacht "ah nee toch he?". Ik wens je heel veel sterkte met de verwerking hiervan! Je hebt ontzettend veel voor hem gedaan en eerlijk zijn is soms moeilijk maar toch het beste!! Heel veel sterkte!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 00:45

KiWiKo schreef:

mijn respect!!

maar als ik eerlijk moet zijn had het paard nooit naar jou toe moeten gaan, en het lijden bespaard moeten wezen........

Ik vind het buitengewoon wat je gedaan hebt......maar ik vind dat dat vorige eigenaren hun verantwoordelijkheden hadden moeten nemen to dit paard........

Helemaal mee eens. De liefde van jou en je dochtertje vind ik hartverwarmend en ik heb respect voor wat je voor hem hebt gedaan.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:14

Citaat:
Maar ik denk niet dat het zinvol is deze discussie aan te wakkeren. Mocht je
meer willen weten kan dat best per pb.

Bij deze.. ik wil geen discussie aanwakkeren en hoef verder ook niet meer te weten.
Alleen maar fijn dat dit paard bij zijn laatste maandjes zo heeft kunnen volbrengen.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 10:38

Lieve Ans,
Lees altijd met veel belanstelling je topics en volg het allemaal,ben na al die tijd nog steeds onder de indruk van je verhalen,Kas,Reus en Doyth o.a. Ik wens je ontzettend veel sterkte met het verlies van je Doyth,ook de vorige eigenaresse van hem wil ik heel veel sterkte wensen,
lieve groetjes Linda

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:11

Bedankt voor alle lieve reacties!

annebe: Om even antwoord op je vraag te geven, is geen discussie maar gewoon een vraag van je.
Aan de hand van de advertentie en het pb contact schrok ik wel even toen Doyth me gebracht werd wat ik ook in de beginpost heb aangegeven.
Het hele wijdbeense lopen, het ene been nog meer buiten de massa als de ander.
Het slappe.. als hij draafde ging zijn ene heup veel hoger als de andere en met de sneeuw is ie een paar keer gevallen in een dolle bui.
Hij moest nog naar de smid toen hij werd gebracht wat ze me ook van te voren verteld hadden, hij had alleen vreemde verticale scheuren in de hoeven en bij de smid was echt een totale ramp hoe rustig en met beleid de smid het ook probeerde.

Dus nee echt voorbereid was ik niet en dat komt meer doordat ik van te voren niet ben wezen kijken en het dus een complete verrassing was wat er mij gebracht zou worden.
Heb me van te voren wel zoveel mogelijk ingelezen en laten informeren over ataxie.

Maar wie A zegt moet B zeggen en heb mijn uiterste best voor hem gedaan maar hij takelde zo snel af dat er maar 1 oplossing was helaas ;(

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:15

KiWiKo schreef:

mijn respect!!

De dierenarts gaf hem 50& kans tot herstel. En op dat moment zat hij in een opgaande spiraal. En dat heeft nog even doorgezet toen hij bij ans was. Maar later is het helaas toch weer minder geworden.

Ik had hem inderdaad ook direct weg kunnen brengen, maar vanwege zijn karakter en de verloop leek het er niet op dat het zo zou worden! Anders had ik zeker direct de beslissing genomen! Ik had gehoopt dat ans er een fijn recreatie paard aan zou krijgen. Daarom heb ik hem ook aan haar gegeven en naar haar toe gebracht.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:21

Aaah ik begrijp nu Yvonniej dat jij de vorige eigenaar was?!
Aan het begin stond namelijk een topic verwijzend naar hoe het begon met de naam krol.
Dus de link naar jou was nog niet gelegt.
Laatst bijgewerkt door annebe op 23-02-10 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 11:23

Ja de advertentie was onder die naam geplaatst maar wel door Yvonniej :j

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:56

Hij was van mij en mijn vriend, hij is ook bokker. :)

Maargoed. Ik ben wel zo rieel dat als een paard geen kans meer heeft, dat ik wel de beslissing zou nemen ipv toch een tehuis te zoeken die wel hem de juiste aandacht kan geven.

Al met al vind ik het al erg genoeg, ik had het namelijk echt niet verwacht ;(

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:07

Ik had door Krol de link ook niet gelegd inderdaad.

Hoe dan ook; beide heel veel sterkte; dit is natuurlijk nooit de bedoeling geweest dat het zo af zou lopen; dit paard zou gewoon lekker op de wei moeten staan en opknappen, waarna hij nog een leuk leven tegemoet was gegaan als recreatiepaard. Helaas heeft het niet zo mogen zijn...

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:49

Jammer dat op bokt sommige mensen zo snel met hun mening komen, terwijl ze geen zicht hebben op de situatie en het al helemaal geen zin heeft.
Ik weet zeker dan ierdereen de juiste keuzes op het juiste moment heeft gemaakt en dat iedereen veel om Doyth gaf!!!
Ik kan dan ook niet meer zeggen dan heel veel sterkte!!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 20:53

Dank jullie wel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:45

Jeetje.. Wat jammer dat het zo is gelopen. Ik vind het wel weer heel bijzonder zoals jij ook dit paard een kans wilde geven. Je bent een goed mens, Ans.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:21

Lieve schat!

Ik wens je héééél veel sterkte, je hebt zoveel moeten afgeven al |(

Hele dikke zoen van mij en warme knuffel!!!!!!!!!