Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AndreaB @ Hyves - Maandag 16 november 2009 schreef:Bedankt voor alle lieve berichten! Ze doen me stuk voor stuk goed.
Gisterenmiddag zijn de staleigenaren even bij me langs geweest om te praten. Ze heeft echt op de meest onmogelijke manier vast gezeten op de brug. Heel anders dan ik in eerste instantie begrepen had. Aan de randen van de betonplaten van de brug staat een opstaande rand, zodat je er niet af kan glijden. Deze stalen plaat staat echter enkele centimeters van de betonplaat verwijderd waardoor er een kleine spleet tussen beide zit. Alsnog veels te klein om tussen te kunnen komen, maar waarschijnlijk is Valenc er met zo'n klap tegenaan gekomen dat de plaat is meegebogen, waardoor er de ruimte ontstond om er tussen te komen. Het is ook echt iets wat alleen mijn lompe koe voor elkaar zou kunnen krijgen!
De mensen die er bij stonden hebben van alles geprobeerd om de plaat opzij te krijgen, maar zelfs met een paal met hefboomwerking kregen ze hem niet van de plaats. Op de een of andere manier heeft Valenc op dat punt zelf haar been los weten te krijgen, geen idee hoe! Maar ik denk dat ze door het terug trekken van haar been zelf de hele boel aan gort heeft getrokken. Anders kan ik er gewoon niets voor bedenken hoe ze in godsnaam los heeft weten te komen
De eigenaren snappen ook niet hoe ze aan de verwondingen aan de overige benen is gekomen. Inmiddels ben ik zelf ook bij de brug wezen kijken en ik moet zeggen dat ik ook niets zie waaraan dat heeft kunnen gebeuren. Ik heb ze de foto's laten zien van haar benen op de operatietafel en haar benen zagen er hier op het erg heel anders uit. Ze hadden niet gedacht dat de schade zo groot was. Valenc heeft zich hier op het erf ook nog heel stoer gedragen! Ze heeft nog gewoon op haar been gelopen hier, ze is alle tijd rustig gebleven en uiterst braaf geweest. Precies mijn meissie zoals ik haar ken!
Door haar attitude hadden de eigenaren ook absoluut niet gedacht dat het zo af zou lopen. Ze hield zich zo groot dat ze hadden verwacht dat het wel goed zou komen. In de kudde wordt ze ook al door haar nieuwe vriendjes gemist, de hartendief!
Vanmiddag zijn ze wederom naar mij toe gekomen met een plantje. Voor de troost en ook alvast voor mijn verjaardag morgen. Erg lief van ze! Ze zijn zelf ook erg aangedaan door het hele gebeuren.
Vandaag ben ik ook terug op de faculteit geweest. Ik moest daar zijn voor school en het viel me gelukkig alles mee. Ik moest ook in een ander gebouw zijn dan waar Valenc is geweest. Heel even wilde ik gaan vragen of ik misschien nog even bij haar mocht gaan kijken, maar uiteindelijk heb ik dit toch maar niet gedaan.
Vanacht heb ik ook eindelijk weer kunnen slapen! Vorige week heb ik namelijk ook al hele avonden wakker gelegen. Zou ik het toen misschien al geweten hebben?! Vandaag ben ik zo ontzettend moe dat ik denk vanavond ook wel weer in slaap te kunnen komen.
Voor ik straks naar bed ga toch nog maar even voor school leren. Vrijdag heb ik namelijk mijn eerste examen en door het hele gebeuren heb ik nog bijna niet kunnen leren.