[IM] In loving memory: Z.A. Valencia

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annikab

Re: In loving memory: Z.A. Valencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:18

Weer kippenvel, heel veel sterkte met het verlies van je mooie meisje!

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:07

Jeetje wat erg voor je zeg. Heel veel sterkte met je verlies.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:13

Zo erg... Dat zijn dingen die je niemand toewenst. Veel sterkte bij dit verlies.

Rianne_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 16:38

Vreselijk om je paard op zo'n manier te moeten verliezen. ;(

Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit zware verlies en hoop dat je over een tijdje met een glimlach terug kan denken aan je mooie merrie en alles wat je met haar hebt meegemaakt.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:22

Jemig wat een vreselijk verhaal zeg. Heel veel sterkte!!!!!!!!!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 08:54

AndreaB @ Hyves - Maandag 16 november 2009 schreef:
Bedankt voor alle lieve berichten! Ze doen me stuk voor stuk goed.

Gisterenmiddag zijn de staleigenaren even bij me langs geweest om te praten. Ze heeft echt op de meest onmogelijke manier vast gezeten op de brug. Heel anders dan ik in eerste instantie begrepen had. Aan de randen van de betonplaten van de brug staat een opstaande rand, zodat je er niet af kan glijden. Deze stalen plaat staat echter enkele centimeters van de betonplaat verwijderd waardoor er een kleine spleet tussen beide zit. Alsnog veels te klein om tussen te kunnen komen, maar waarschijnlijk is Valenc er met zo'n klap tegenaan gekomen dat de plaat is meegebogen, waardoor er de ruimte ontstond om er tussen te komen. Het is ook echt iets wat alleen mijn lompe koe voor elkaar zou kunnen krijgen!

De mensen die er bij stonden hebben van alles geprobeerd om de plaat opzij te krijgen, maar zelfs met een paal met hefboomwerking kregen ze hem niet van de plaats. Op de een of andere manier heeft Valenc op dat punt zelf haar been los weten te krijgen, geen idee hoe! Maar ik denk dat ze door het terug trekken van haar been zelf de hele boel aan gort heeft getrokken. Anders kan ik er gewoon niets voor bedenken hoe ze in godsnaam los heeft weten te komen

De eigenaren snappen ook niet hoe ze aan de verwondingen aan de overige benen is gekomen. Inmiddels ben ik zelf ook bij de brug wezen kijken en ik moet zeggen dat ik ook niets zie waaraan dat heeft kunnen gebeuren. Ik heb ze de foto's laten zien van haar benen op de operatietafel en haar benen zagen er hier op het erg heel anders uit. Ze hadden niet gedacht dat de schade zo groot was. Valenc heeft zich hier op het erf ook nog heel stoer gedragen! Ze heeft nog gewoon op haar been gelopen hier, ze is alle tijd rustig gebleven en uiterst braaf geweest. Precies mijn meissie zoals ik haar ken!

Door haar attitude hadden de eigenaren ook absoluut niet gedacht dat het zo af zou lopen. Ze hield zich zo groot dat ze hadden verwacht dat het wel goed zou komen. In de kudde wordt ze ook al door haar nieuwe vriendjes gemist, de hartendief!

Vanmiddag zijn ze wederom naar mij toe gekomen met een plantje. Voor de troost en ook alvast voor mijn verjaardag morgen. Erg lief van ze! Ze zijn zelf ook erg aangedaan door het hele gebeuren.

Vandaag ben ik ook terug op de faculteit geweest. Ik moest daar zijn voor school en het viel me gelukkig alles mee. Ik moest ook in een ander gebouw zijn dan waar Valenc is geweest. Heel even wilde ik gaan vragen of ik misschien nog even bij haar mocht gaan kijken, maar uiteindelijk heb ik dit toch maar niet gedaan.

Vanacht heb ik ook eindelijk weer kunnen slapen! Vorige week heb ik namelijk ook al hele avonden wakker gelegen. Zou ik het toen misschien al geweten hebben?! Vandaag ben ik zo ontzettend moe dat ik denk vanavond ook wel weer in slaap te kunnen komen.

Voor ik straks naar bed ga toch nog maar even voor school leren. Vrijdag heb ik namelijk mijn eerste examen en door het hele gebeuren heb ik nog bijna niet kunnen leren.

Nadat Valencia zaterdag is ingeslapen hebben de mensen van de faculteit nog wat foto's voor mij gemaakt van haar benen. Voor de mensen die ze willen bekijken zal ik ze hieronder plaatsen.

Dit is haar linkerachterbeen. Het been dat het ergst beschadigd was. Op het spronggewricht, bij de kogel en ook nog op haar hoef is het helemaal kapot. Het gewrichtsvocht was al troebel wat duidt op een infectie.
http://www.flickr.com/photos/42644319@N03/4104739079/

Dit is haar rechterachterbeen. Het been waar ze ook het litteken van de heftruck op heeft zitten. Het driehoekje wat je ziet is de wond die doorliep tot aan haar gewricht. Ook hierin was het vocht al troebel.
http://www.flickr.com/photos/42644319@N ... otostream/

Haar linkervoorbeen. Hier betreft het enkel oppervlakkige wonden, maar desondanks ziet het er nog steeds enorm pijnlijk uit.
http://www.flickr.com/photos/42644319@N ... otostream/

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:59

Pffff... kippenvel meid... Tjeeej... Zijn schokkende foto's. Je verwacht het ergste, maar dit is een verschrikking. Onbegrijpelijk hoe ze er nog op heeft kunnen lopen.

Veel sterkte meis en probeer desondanks er toch een klein beetje een leuke dag van te maken met je familie... xxx

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:07

oh, jeetje meid, wat verdrietig :(:) sterkte de aankomende tijd.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 09:09

Hier ook bedankt voor de enorm lieve berichten! Ze doen echt goed.

Op het moment is mijn hoofd 1 grote gatenkaas! Gisteren kon ik er niet eens op komen hoe oud mijn vader ook alweer was :? Ik heb zoveel herinneringen aan mijn mooie meisje, maar op de een of andere manier lukt het maar slecht om te boven tafel te krijgen. Misschien dat ik het over een tijdje weer weet.

Chocobroodje, de chirurg was hier helaas niet zo duidelijk in de kansen die ze Valencia gaf. Ze was erg ruim in haar begrippen. Het had de keuze wellicht iets makkelijker gemaakt. Van het meisje dat bij mij is geweest tijdens de operatie heb ik ook gehoord dat iedereen in de zaal, vlak voor mijn binnenkomst, heeft gezegd dat zij zouden stoppen. Ik snap heel goed dat zij de beslissing voor mij niet kunnen maken om wel of niet verder te gaan, maar zo was het best lastig om in te schatten waar we goed aan deden.

Alize, het is inderdaad de brug bij de paardenmelkerij. De brug loopt van de stal naar het weiland. Vanaf het ruiterpad is hij geloof ik ook bijna niet te zien.

Liz, het hele gebeuren rondom Yusta destijds heeft ook echt een diepe indruk op mij achter gelaten. Ik moet nog steeds regelmatig even aan haar denken. Als het goed is het ik nog ergens een wegwerpcamera liggen met daarop wat foto's van Valenc en Yus samen op het strand. Ik zal eens kijken of ik die nog ergens kan vinden. Misschien zijn die 2 nu weer samen :)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:32

Wow wat een verhaal en foto's. Ik had gister al een klein stukje van het bericht gelezen, maar moest helaas weg. Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 09:45

Jemig meid wat sterk van je dat je de foto's laat zien !!! zo te zien moet je beesje idd veel pijn hebben gehad !!! je hebt een wijs besluit genomen heel knap !!!

Sterkte !! Liefs Dowie

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:56

Lief van je Dre, Ik zou ze graag eens willen zien.
Laten we idd hopen dat die 2 samen hier boven zijn ;) .

Zo zie je maar hoe je leven in 1 sec kan veranderen, zo bizar.
Ineens zijn ze weg!Heb er nog steeds geen vrede mee.
Mensen zeggen vaak dat alles een reden heeft, alleen ga ik die van Yus nooit vinden en ik denk jij die van Valenc
ook niet.
Wel mogen we blij wezen, dat ze bij ons hebben mogen zijn.

sterkte :(:)

DaanBanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:26

Wat erg.. Heel erg veel sterkte gewenst!

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:30

Jeetje meis, wat erg!!!!
Heel heel heel erg veel sterkte
Vreselijk dat het juist jullie moet overkomen!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:34

Wat een vreselijk verhaal... heel veel sterkte gewenst!!

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:47

He meisje toch.. Jullie hebben een erg goede beslissing genomen.. Ik wil iedereen erg veel sterkte wensen met dit verlies..

Fijn voor je paard dat je haar staart hebt behouden.. Durfde ik bij mijn paard ook niet in te knippen.. Dat hoorde bij hem. Wel heb ik een on opvallen stuk tussen zijn manen weg geknipt..

Jullie hebben goed gehandeld.. maar het was het beste.. Sterkte..

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 21:13

hee meis,

ik lees je verhaal nu pas.. en met tranen in mijn ogen. Kan er weinig woorden voor vinden, maar wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd... kan me een heel klein beetje voorstellen hoe erg dit moet zijn, heb voor dezelfde keuze gestaan vorig jaar. Echter is dat toen alsnog gecanceld, maar dat is een ander verhaal waar jij nu niets aan hebt.

Je paardje heeft nu gelukkig geen pijn meer... die wonden zien er ook vreselijk uit..

sterkte Y;(

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 16:21

Wat gaat de tijd snel zeg! Alweer een week voorbij... vorige week om deze tijd zat ik nog met mijn zus in de auto, onderweg maar België.

De ergste schrik ben ik inmiddels weer te boven. De grootste tranen hebben hun weg kunnen vinden. Toch blijft het raar dat ze er niets is.

Myrthe, jammer dat we niet meer samen hebben kunnen rijden. Ik had graag nog eens de omgeving wat beter leren kennen. De mooiste paden heb ik geloof ik nog niet gezien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:24

Niet te geloven hoe snel het gaat andrea... als je eens zin hebt om bij de paarden te toeven of eens te rijden ben je altijd welkom hoor!

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:47

prachtig paardje :)
Ontzettend veel sterkte :(:)

YurikoB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:55

Dat het zo moest zijn, Wat erg! ontzettend veel sterkte!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:59

O, wat is dit erg. Ik ben enorm geschrokken van de foto's.
Heel veel sterkte nog de komende tijd.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 20:15

Wat een vreselijk nare verwondingen had je paard opgelopen. Als je die foto's ziet :n . Je hebt een hele eerlijke beslissing voor je paard genomen en haar heel veel pijn bespaard. Dat rare, onwezenlijke, lege gevoel zul je nog wel een tijd houden. Heel veel sterkte :(:) .

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 12:08

Heel, heel veel sterkte alsnog.
Wat heb jij een vreselijk moedige beslissing gemaakt, ik heb je post met tranen in mijn ogen gelezen. Vooral het stuk van, weggaan zonder je vriendinnetje vond ik erg moeilijk omdat het zo herkenbaar is.
Sterkte!!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:19

Om kippevel van te krijgen !
Sterkte met dit enorme verlies.
Respect(L)