Wat ontzettend erg voor je! Heel erg veel succes met het verwerken van dit verlies.. En het gedicht heb ik niet eens af kunnen lezen want de tranen sprongen in mijn ogen. Sterkte meis
lizzy1
Geplaatst: 26-05-09 15:09
Oh, wat erg! Ik moet er niet aan denken. Wij hebben ook ooit een veulen gehad wat helemaal verkeerd lag en is overleden. Ze kregen het veulen er niet uit en het was toen ook de vraag of de merrie het zou halen. Gelukkig is dat toen met de merrie goed afgelopen.
Een kennis van ons heeft 2 jaar geleden een veulen af moeten geven en vorig jaar zijn merrie.
Fokken is gokken en blijft altijd risicovol, maar als alles goed gaat en je hebt zo'n mooi koppel in de wei lopen, ben je de risico's snel weer vergeten.
jou ogen ze kijken mij aan vol liefde&trots maar ook met pijn ze vroegen mij, laat me gaan baasje het mag voor mij echt niet meer zo zijn en ik vraag je het maar 1 keer ik deed zoveel voor jou met heel mijn hart baasje toe nou en accepteer en vecht voor een nieuwe start jij hebt nu jou beslissing genomen en je knikt naar de dierenarts ik zie jullie dichterbij mij komen baasje mag ik je bedanken voor alles wat je deed ik hoor jullie droevige klanken en ik hoor jou nog snel zeggen iets wat je erg speet maar ik ga nu en zal altijd naast jou lopen en je een drukker geven met mijn neus als jou ogen weer met tranen zijn vol gelopen
Heel veel sterkte met dit enorme verlies, wij hebben 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Alleen heeft mijn merrie nog een paar uur gevochten voor haar leven. Toen heb ik de keuze moeten maken haar uit haar lijden te verlossen. Het is niet zomaar wat, en het duurt lang voordat je het een plekje kan geven. Ik wens je veel sterkte en praat er vooral over, dat is voor mij echt heel goed geweest om het te verwerken.
dankjee.. ja het duurt zeker lang voor je het een plekje geeft, we hebben gewoon 7 jaar lang haar zo verzorgt dat ze echt het beste had, je hebt dan een andere band met der dan je met je andere paarden hebt.. het ergste is nog elke dag weer die lege stal, waar je lang heen moet.. en haar halster die blijft hangen als de andere het land op gaan..
Daisyxx
Geplaatst: 04-06-09 19:13
Òh, wat sneu voor je! Sterke met het verwerken.
HRE
Geplaatst: 29-06-09 22:47
by die andere ging het wel goed ja. waarom zou je het dan niet proberen? zoiest verwacht je natuurlijk NOOIT
Dreeke
Geplaatst: 30-06-09 12:08
Verschrikkelijk dit..... je kijkt uit naar iets moois, en het eindigt in een vreselijke nachtmerrie.... Geen woorden voor.... sterkte met dit grote verlies.
Ik wil je ook heel veel sterkte wensen, dit gun je niemand.
Wat betreft de problemen van je paard met de bekken, hier zou ik me inderdaad niet te druk over maken. Mijn merrie heeft zelf haar bekken waarschijnlijk een keer gebroken gehad, of in iedergeval zwaar gekneusd. Toch had ook bij haar de dierenarts aangegeven dat hem in zijn ogen ( 2 dierenartsen trouwens ) totaal geen probleem hoefde te zijn bij een eventuele bevalling, geen groter risico als bij een ander paard. Maar ik heb haar toch nooit laten dekken omdat je altijd dat risico hebt en dat durfde ik niet te nemen.
we spraken vorige week de dierenarts weer, die toen het zei dat dit geen enkel verhoogde risico zou brengen, en hij schrok er ook van maar het veulen lag in de honden zit, dit overleven vrijwel weinig merries dit jaar zijn er in deze regio al 3 geweest die dit hadden waarvan 1 het overleefde ma de volgende dag alsnog hebben in moeten laten slapen.. omdat het dier echt niet meer in de benen kon komen..
ja risico nemen heb je zelf in de hand, ma goed dit zou der 4e veulen al worden, dus je houd gewoon goed in je hoofd dat het zonder het bekkenprobleem ook mis was gegaan..
maar het blijft rot..
_Knofje
Geplaatst: 03-07-09 13:57
je hebt gelukkig een beetje van lucky afscheid kunnen nemen, en een super tijd gehad.. die neemt niemand meer van jullie af.. hadden jullie eigelijk het veulen nog een naam gegeven?
Droog je tranen, ga nu verder want je moet erdoor heen. Houd je sterk, je bent niet alleen..
Coco_Endiamo
Geplaatst: 08-07-09 14:06
wat een nachtmerrie ! echt vreselijk !! sterkte ermee !
Rosebud
Geplaatst: 08-07-09 14:18
Echt heel erg veel sterkte toe gewenst Wat lijkt mij dit vreselijk om mee te maken. Mijn staleigenaren hebben dit ook mee gemaakt maar dan doordat ze beide door de bliksem werden geraakt! Het is nu al een paar jaren terug maar ze vinden het nog steeds moeilijk... echt heel veel sterkte!
wakiekie
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-09 18:05
dankje, het blijft nog wel moeilijk net was ik nog even weer bij een nakomelind van der kijken en gewoon die blik in de ogen presies als haar, en dan moet je toch even weer slikken..
ja leonie daar heb je gelijk in, een super tijd dat wel.. ik noem der memorie