[IM] het mocht niet zo zijn.. R.I.P. edelweiss!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shivatjuh01

Re: het mocht niet zo zijn.. R.I.P. edelweiss!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:28

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis.
Mij springen de tranen in de ogen als ik dit lees.
Je verhaal is ontroerend, en de foto's laten precies
zien wat jij beschrijft. Heel veel sterkte ermee!

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:00

Wat een verschikkelijk verhaal zeg. Ik heb hetzelfde meegemaakt, woensdag is mijn veulentje ook dood geboren. Gelukkig was bij ons de dierenarts erbij maar ik zou niet weten of ik hetzelfde had gekund als jij! Het was echt verschikkelijk om mee te maken. Je hebt al zoveel plannen met het veulen en dat gaat allemaal niet door... Hoe is het met de merrie?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:07

Jeetje wat erg....heel veel sterkte....

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:53

JoycexLynn12 schreef:
waarschijnlijk word ze nog een keer gedekt maar we weten nog niet wanneer. ;)

Helga, het is helemaal nog niet zeker hoor of ze gedekt wordt!! dat heeft daphne zeker gezegd?

joycexLynn12:
we willen wel heel erg graag een veulen van haar, ze heeft een topkarakter en kan geweldig lopen!
maar we zijn nog aan het twijfelen, je hebt kans dat het weer misgaat, maar dat zou wel heel erg toevallig zijn.
dus het risico zouden we wel nemen, maar misschien gaan we eerst weer lekker aan het werk met haar.

dat lijkt me inderdaad heel erg! dan leeft het veulen, maar dan moet je het in laten slapen. dat is helemaal vreselijk![/quote]

Ja, dat veulentje heeft maar even geleefd.
De merrie had al meerdere veulens gehad waarbij het echt niet lukte.
De eerste keer dachten ze dat ze drachtig was, bleek niet zo te zijn maar ze was wel heel dik.
Het 2e veulen had dat met die ogen en het afgelopen veulen waren de longen niet van open gegaan en het had een scheve hals.
Zo zie je maar, met een veulen moet je heel veel geluk hebben..
Ik heb ook een merrie en zou er een veulen uit willen halen maar als ik jullie verhaal zo lees!
Soms heb je zoveel pech.. je gunt het niemand!
Je hebt aan de hand van de foto's een leuke merrie ja, en ik denk ook wel met een leuk karakter..
Van welke hengst kwam dit veulen, want het was een plaatje hoor!
Je mag er trots op zijn!
Ik zou, wat je al zei, eerst even weer aan het werk gaan.. zij moet het natuurlijk ook verwerken, haar baby is opeens weg gegaan!
Als de tijd weer een beetje komt kun je het altijd proberen, duimen voor je dat het lukt![/quote]

jeetje, dan lijkt het ook of je gewoon geen geluk mag hebben! wij hebben vorig jaar ook een dood veulen gehad, maar dat kwam omdat de merrie de ziekte van cushing had. daar waren we achter gekomen toen ze drachtig was. helaas is het met het veulen toen ook verkeerd gegaan. een paar maanden later hebben we de merrie ook in moeten laten slapen omdat ze op was. de vader van het veulen was Rubiquil! we hebben al 4 zoons van hem gehad! voor foto's kijk maar in mijn profiel. dat zijn ook echt super paarden! (vind ik dan :o )

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:55

Marlien schreef:
Wat een verschikkelijk verhaal zeg. Ik heb hetzelfde meegemaakt, woensdag is mijn veulentje ook dood geboren. Gelukkig was bij ons de dierenarts erbij maar ik zou niet weten of ik hetzelfde had gekund als jij! Het was echt verschikkelijk om mee te maken. Je hebt al zoveel plannen met het veulen en dat gaat allemaal niet door... Hoe is het met de merrie?

met de merrie gaat het gelukkig weer helemaal goed nu! de eerste dag was ze wel erg gestressed en zocht ze overal haar veulen, maar nu is het weer de oude Walzer. we hebben haar nu weer een paar keer heel even gelongeerd aan haar halster. ze had er echt weer plezier in!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:59

Ik kreeg ook echt tranen in mijn ogen, wat verschrikkelijk zeg!
Maar gelukkig gaat het goed met de merrie :)
Veel sterte!

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:00

ik heb trouwens nog super nieuws! ik heb een poosje niet gereageerd in dit topic omdat ik de hele week bij de paarden geslapen heb! er was namelijk nog een merrie drachtig van Rubiquil en na een super lange dracht van 12 maanden en 2 weken is er vrijdagavond eindelijk een prachtig zwart hengstje geboren met een bles en 3 witte voetjes! echt een plaatje, ik ben er helemaal verliefd op! ik zal snel nog een paar foto's plaatsen, maar mijn camera krijg ik pas morgen, die heb ik laten liggen..

na al die gebeurtenissen met het dode veulen, nu weer een gezond veulen! dat maakt alles weer een beetje goed.
alleen de gedachte dat er twee gezonde veulens hadden kunnen zijn, dat maakt het weer moeilijker..

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:04

Walzer schreef:
ik heb trouwens nog super nieuws! ik heb een poosje niet gereageerd in dit topic omdat ik de hele week bij de paarden geslapen heb! er was namelijk nog een merrie drachtig van Rubiquil en na een super lange dracht van 12 maanden en 2 weken is er vrijdagavond eindelijk een prachtig zwart hengstje geboren met een bles en 3 witte voetjes! echt een plaatje, ik ben er helemaal verliefd op! ik zal snel nog een paar foto's plaatsen, maar mijn camera krijg ik pas morgen, die heb ik laten liggen..

na al die gebeurtenissen met het dode veulen, nu weer een gezond veulen! dat maakt alles weer een beetje goed.
alleen de gedachte dat er twee gezonde veulens hadden kunnen zijn, dat maakt het weer moeilijker..

Dat is héel fijn om te horen.
Nog veel plezier met het beestje en het klinkt als een beauty!

Steefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:50

echt afschuwlijk.
de foto's laten duidelijk zien hoe erg het was.

sterkte

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:55

sterkte
en wat was ze mooi :(:)

en ook gefeliciteerd dat er een ander veulen is geboren :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:01

Petje af hoor, menig mens zou in paniek geraakt zijn.
Heel veel sterkte, maar gelijk ook proficiat met het nieuwe veulen.

Ik zou die merrie lekker aan het werk zetten, en niet mee fokken. Stel ze maakt het dalijk weer me....

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:06

Wat een verhaal. De foto's van de merrie met haar veulen doen me pijn om te zien! Ze reageert zo lief op haar kind.

Je hebt super je best gedaan als ik het zo lees, meer zou je nooit gedaan kunnen hebben! Dat moet je niet vergeten hé.

Leuk dat er nu een gezond veulen huppelt! :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:06

Wat erg.
Zelf ik (heb het niet snel) had tranen in mijn ogen.

Walzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 23:17

bij deze een paar foto's van onze hengst. het is echt een joekel, maar wat wil je met een dracht van 12 maanden en 2 weken?! hij is wel super gaaf en zo lief! hij vindt alles best. een naam hebben we nog niet.

net geboren, wat moet ik nou met die lange stelten??
Afbeelding

en droog!!:D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog 2 fotootjes van walzer, gelukkig ziet ze er super uit en heeft ze lichamelijk niet veel te lijden gehad van de bevalling!

Afbeelding

Afbeelding

coxietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 20:14

ze ligt er mooi bij!
xx veel sterkte

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 16:51

Je hebt jezelf echt niets, maar dan ook niets te verwijten.
je hebt je best gedaan, maar het blijft natuurlijk heel erg jammer...
heel veel sterkte...
trouwens ook proficiat met het hengstje ;)

ske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:34

pff wat vreselijk allemaal
heel veel stekte met het verlies van die mooi kleine :(:)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 22:27

Wat erg zeg ;(
Wat een mooi veulen is het..
Echt heel erg veel sterkte!