[IM] M'n topper aangereden door een vrachtwagen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jua32

Re: M'n topper aangereden door een vrachtwagen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:36

Ik wil je heel veel sterkte wensen met het verwerken van je verdriet.
Je hebt een goede, misschien wel beste vriend verloren.
Dit wens je echt niemand toe.

Mvg Juanita

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:14

Hey meis,

Ik hoorde het vanmorgen in de klas van Nienke.

Wat vreselijk voor je.
Wens je veel sterkte ook al kennen wij elkaar niet echt.

Groetjes Judith

1Sigrid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:13

ik kreeg tranen in mn ogen toen ik dit las, echt verschrikkelijk !
heel veel sterkte ermee!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:38

marco_anne schreef:
Hee..

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties en steun..!! Heeft tot nu toe erg geholpen.. Vooral de zin: Liefde is loslaten blijft erg door mn hoofd gaan.

Ik ben vandaag voor aangifte en verklaring naar het politieburo geweest. Nu gaat het naar de officier van justitie, hoogstwaarschijnlijk krijgt de chauffeur de zwaarst (mogelijke) straf! Ze pakken hem vooral op doorrijden na een ongeluk en dat hij niks gemeld heeft van de schade enz. En dat hij dat direct gemaakt en schoongemaakt heeft.
De vrachtwagen is over het been van mijn pony heen gereden.. Verdrietig Huilen Dus dat moet hij wel gevoeld hebben..

Dit vind ik gewoon echt onbeschoft...
Hij wist het echt wel anders wis je de sporen niet uit..
Hoop dat ze hem daadwerkelijk de zwaarste straf geven.

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies.. Ach gut

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:47

Sterkte! Ik krijg er tranen van in mijn ogen Ach gut

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:00

marielleaartsen schreef:
marco_anne schreef:
Hee..

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve reacties en steun..!! Heeft tot nu toe erg geholpen.. Vooral de zin: Liefde is loslaten blijft erg door mn hoofd gaan.

Ik ben vandaag voor aangifte en verklaring naar het politieburo geweest. Nu gaat het naar de officier van justitie, hoogstwaarschijnlijk krijgt de chauffeur de zwaarst (mogelijke) straf! Ze pakken hem vooral op doorrijden na een ongeluk en dat hij niks gemeld heeft van de schade enz. En dat hij dat direct gemaakt en schoongemaakt heeft.
De vrachtwagen is over het been van mijn pony heen gereden.. Verdrietig Huilen Dus dat moet hij wel gevoeld hebben..

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies.. Ach gut

Hopelijk is hij hoog genoeg!

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:34

Echt ik vind het vreselijk wat hier gebeurd is, maar denken jullie nou werkelijk dat een chauffeur van een GELADEN vrachtwagen (voelt) dat hij een paardenbeen raakt, nou niet dus het is rechtsachter de wagen gebeurd en dat voel je als chauffeur echt niet ,en dan nog wat, een wagen van Rendac komt op veel plaatsen waar normaal geen vrachtwagen komt, maar de dode dieren zullen ongeacht waar ze liggen toch moeten worden opgehaald, dus dat hij daar niet mocht komen klopt niet.
Maar de schijf van de chauffeur laat wel blijken of hij te hard heeft gereden of dat hij wel of niet heeft geremd.
Desondanks veel sterkte met het verlies van je pony.

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 09:31

froukje2 schreef:
Echt ik vind het vreselijk wat hier gebeurd is, maar denken jullie nou werkelijk dat een chauffeur van een GELADEN vrachtwagen (voelt) dat hij een paardenbeen raakt, nou niet dus het is rechtsachter de wagen gebeurd en dat voel je als chauffeur echt niet ,en dan nog wat, een wagen van Rendac komt op veel plaatsen waar normaal geen vrachtwagen komt, maar de dode dieren zullen ongeacht waar ze liggen toch moeten worden opgehaald, dus dat hij daar niet mocht komen klopt niet.
Maar de schijf van de chauffeur laat wel blijken of hij te hard heeft gereden of dat hij wel of niet heeft geremd.

Ik denk niet dat jij bij het ongeluk en alles aanwezig bent geweest.. hij is OVER de hoef/koot van mijn paard heen gereden, en ja dat voel je echt wel.. Als je ene stoeprand op rijdt, voel je ook.. Ook is er precies uitgezocht waar hij moest wezen om dode dieren op te halen, en nee dat was niet hier in het dorp. Hij moest van Buitenpost naar Suameer, dus hij mocht hier gewoon níét komen! Hij is gewoon even snel binnendoor gegaan, wat dus niet mag..

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 09:34

Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve reacties!

Het is al weer een week geleden, maar kan het nog steeds niet beseffen.. Denk elke dag weer dat hij gewoon in zn stal staat als ik er binnenkom, maar nee.. Verdrietig
De straf kan helaas nog wel ene tijdje duren.. De officiers van justitie schijnen het enorm druk te hebben...

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:40

Helaas denk ik dat Froukje2 gelijk heeft over het voelen van het eroverheen rijden. Een paardenvoetje is helaas geen stoeprand. Echter, hij is dus wel gaan kijken naderhand en heeft de spullen gefixt. Toen moet hij geweten hebben dat er iets was. Ook toen had hij kunnen teruggaan of het minstens bij zijn baas melden. Maar dat kost moed, want dan neem je niet de makkelijkste weg (lijkt mij dat dat repareren en hopen dat je niets hoort is). Het is en blijft gewoon rot, vooral omdat hij er niet eens mocht rijden. Zucht...hopen dat hij er iets van geleerd heeft om mee te beginnen? En dus zijn collega's? Ik hoop het maar....

Over die straf...ja dat zal nog wel even duren gok ik, wij hebben ook gehoord dat er dit jaar zowiezo niets meer gebeurd, alles zit vol...zal wel niet voor februari worden. Alleen dat is al zo frustrerend, zo kan je het ook niet afronden voor jezelf.

Sterkte er nog mee heh....een week is nog maar heel kort hoor....

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:43

[/quote]

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies.. Ach gut[/quote]
Hopelijk is hij hoog genoeg![/quote]

Zijn baan kwijtraken...............dat is de enige straf die helpt tegen zulke chauffeurs!!!! Boos!
Een voorbeeld voor anderen dat die weten dat ze hun baan kwijtraken door zulk rijgedrag!!!!! Tong uitsteken

Nogmaals sterkte meisje!! Ach gut

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:32

marco_anne schreef:
Iedereen nog heel erg bedankt voor de lieve reacties!

Het is al weer een week geleden, maar kan het nog steeds niet beseffen.. Denk elke dag weer dat hij gewoon in zn stal staat als ik er binnenkom, maar nee.. Verdrietig
De straf kan helaas nog wel ene tijdje duren.. De officiers van justitie schijnen het enorm druk te hebben...

Ik zie je telkens nog staan op de startlijst in Sneek, Z1 dressuur... Vind het echt sneu Boos! Huilen
En hopelijk is die vrachtwagenchauffeur zich nu bewust van wat er gebeurd is, en wat er verder nog zal komen dat komt vanzelf wel....

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:40

Wat verschrikkelijk!
De tranen stromen hier zelf ook over mijn wangen wat een verschrikkelijke nachtmerrie!
Sterkte ermee Ach gut

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:47

Elpharo schreef:
Helaas denk ik dat Froukje2 gelijk heeft over het voelen van het eroverheen rijden. Een paardenvoetje is helaas geen stoeprand. Echter, hij is dus wel gaan kijken naderhand en heeft de spullen gefixt. Toen moet hij geweten hebben dat er iets was. Ook toen had hij kunnen teruggaan of het minstens bij zijn baas melden. Maar dat kost moed, want dan neem je niet de makkelijkste weg (lijkt mij dat dat repareren en hopen dat je niets hoort is). Het is en blijft gewoon rot, vooral omdat hij er niet eens mocht rijden. Zucht...hopen dat hij er iets van geleerd heeft om mee te beginnen? En dus zijn collega's? Ik hoop het maar....

Over die straf...ja dat zal nog wel even duren gok ik, wij hebben ook gehoord dat er dit jaar zowiezo niets meer gebeurd, alles zit vol...zal wel niet voor februari worden. Alleen dat is al zo frustrerend, zo kan je het ook niet afronden voor jezelf.

Sterkte er nog mee heh....een week is nog maar heel kort hoor....

Inderdaad kan het zijn dat je er niets van merkt dat je over een paardenhoef heen rijdt of "iets" raakt. Het feit dat het paard niet gevallen is, verteld mij dat ie dan inderdaad over het smalste stukje gereden moet zijn. De vrachtwagen schoonmaken en repareren, doe je inderdaad uit angst om van je baas op de kop te krijgen.

Toch wist hij waar het gebeurd was..... ook dat is uit te leggen. Als hem wordt verteld dat hij een paard heeft aangereden dan weet hij nog wel waar hij paarden ontmoet heeft op de weg. Dus dat is ook te verklaren. Als tractor/vrachtwagenchauffeur kijk je meestal (automatisch) in de spiegel nadat je ruiters/fietsers gepasseerd bent. Jouw paard heeft op dat moment gestaan en niet gelegen. Onbewust neem je dan op dat je er "goed" voorbij bent gekomen.

Het feit dat hij na de tijd excuus is aan komen bieden, getuigt in mijn ogen van moed. Ik weet niet of ik het gedurfd zou hebben.

Wat wel duidelijk overeind blijft is dat hij beschuldigd zal worden van roekeloos rijden en doorrijden na een ongeluk.
Toch zou ik mijn hoop er niet op richten dat hij heel zwaar gestraft gaat worden.

Het lijkt misschien hard wat ik nu schrijf maar van de andere kant blijft het paard een dier en het zal ook zo beoordeeld worden. Hoeveel mensen rijden er niet rond die een hond/poes/loslopend paard etc doodgereden hebben en daar niet bestraft voor worden/zijn ? Net zo'n grote emotionele waarde voor mensen als dit paard. Het enige wat dit bestrafbaar maakt, is dat er ruiters bij betrokken zijn.

Nogmaals heel veel sterkte.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:56

Allemensen,machtig, t*ring, wat ontzettend heftig en verdrietig dit, wat zuur, wat stom, wat oneerlijk, en wat een K*Tchauffeur, meisje, heel veel sterkte, hoe afgezaagd, er zijn toch geen woorden voor?.. Ach gut
Ach gut
Ik hoop dat ze die kerel pakken en dat jij je rust vindt, hoor, vreselijk, wat oneerlijk... Ach gut

Heel veel kracht , wijsheid en warmte toegewenst.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:42

hoi elbrig hoe gaat het ,ik krijg er nog steeds tranen van in de ogen,het is niet te bevatten,en al helemaal niet dat die vrachtwagen chauffeur zo ombeschoft is.ik hoop dat justitie er gauw wat aan doet.en dat hij een flinke hoge straf krijgt.ik leef heel erg met je mee.het is erg moeilijk zo,n lege stal.ik hoop dat je het een beetje kan verwerken.en ik wens je nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je allerliefste maatje groetjes heidi

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:11

marco_anne schreef:
froukje2 schreef:

Ik denk niet dat jij bij het ongeluk en alles aanwezig bent geweest.. hij is OVER de hoef/koot van mijn paard heen gereden, en ja dat voel je echt wel.. Als je ene stoeprand op rijdt, voel je ook.. Ook is er precies uitgezocht waar hij moest wezen om dode dieren op te halen, en nee dat was niet hier in het dorp. Hij moest van Buitenpost naar Suameer, dus hij mocht hier gewoon níét komen! Hij is gewoon even snel binnendoor gegaan, wat dus niet mag..

Oke en dan mag jij me uitleggen hoe een vrachtwagen over een koot van een staand paard kan rijden, als je weet hoe een vrachtwagen is gebouwd is dat vrijwel onmogelijk, en waar moest de chauffeur in buitenpost zijn en waarom mocht hij daar niet binnendoor, en dan nog het achterlicht.
Chaufffeurs hebben zowiezo geen achterlichten in hun wagen liggen, wel een lampje voor als dat stuk gaat maar echt geen complete achterlichten.
Sorry dat ik misschien wat bot overkom maar ik vindt het niet helemaal kloppen en dan is het heel makkelijk om alleen de chauffeur de schuld te geven.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:14

Als hij het dan niet heeft gevoeld, hij heeft het wel schoongemaakt. Dus hij heeft wel degelijk iets door gehad..

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:24

froukje, tuurlijk kan hij er wel overheen rijden...als jouw paard net aan het wegschieten is en hij heeft zijn voetje nog net op de grond. Ik denk ook niet dat deze discussie hier hoort, volgens mij is in het begin al vastgesteld dat wat gebeurd is is gebeurd, met getuigen enzo. Ik snap wel wat je bedoelt met dat hij het niet gevoeld zal hebben, maar dan nog is het vervelend genoeg allemaal. En ja het zijn als dingen- als hij er niet was geweest, als hij langzamer had gereden...maar het neemt niet weg dat de ts er kapot van is en dat ook al ben je het er misschien niet helemaal mee eens, dat het misschien wel leuker is om dit soort dingen wat minder hard (je zegt het zelf Knipoog) te brengen...

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:25

ladyisabelle schreef:
Als hij het dan niet heeft gevoeld, hij heeft het wel schoongemaakt. Dus hij heeft wel degelijk iets door gehad..

En wat is er schoongemaakt dan? Volgens het verhaal is hij met zijn achterwiel over het been gereden, toch ook vreemd dat dan zijn achterlicht stuk was.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:35

Zo kan je leven in 1 dag veranderen. Vreselijk, ik hoop dat de man een flinke straf krijgt.

Eigenlijk had hij jou moeten zien, naast je paard dat was ingeslapen. Mischien als hij zag was hij had gedaan dat hij het beter beseft. Ik vind het echt vreselijk!

froukje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:16

Elpharo schreef:
froukje, tuurlijk kan hij er wel overheen rijden...als jouw paard net aan het wegschieten is en hij heeft zijn voetje nog net op de grond. Ik denk ook niet dat deze discussie hier hoort, volgens mij is in het begin al vastgesteld dat wat gebeurd is is gebeurd, met getuigen enzo. Ik snap wel wat je bedoelt met dat hij het niet gevoeld zal hebben, maar dan nog is het vervelend genoeg allemaal. En ja het zijn als dingen- als hij er niet was geweest, als hij langzamer had gereden...maar het neemt niet weg dat de ts er kapot van is en dat ook al ben je het er misschien niet helemaal mee eens, dat het misschien wel leuker is om dit soort dingen wat minder hard (je zegt het zelf Knipoog) te brengen...

Weet jij wel hoe een paard gebouwd is die staat toch echt met zijn koot onder de massa en dat is dus bijna onmogelijk om een paard op zo,n manier te raken.
Zelfs met een personenauto ishet bijna onmogelijk.
Het hele verhaal van deze meisjes klopt niet, het is erg genoeg wat er is gebeurd niemand wil zo van zijn pony af, maar vertel in ieder geval de waarheid, ook tegenover je ouders en schuif de schuld niet af op een chauffeur die zijn werk doet.
Ik heb het verhaal wel heel anders gehoord, dat is ook de reden dat ik hier op reageer.
Weet je wat er gebeurd is, de pony is geschrokken en heeft van hem afgetrapt of gebokt en daardoor heeft hij met zijn onderbeen het achterlicht van deze chauffeur geraakt, daardoor is helaas ziin been gebroken, hoe komt anders het achterlicht kapot.
ontzettend jammer maar geef niet zomaar een chauffeur de schuld

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:23

Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat deze discussie hier niet gevoerd moet worden.

Een beetje respect tonen voor iemand die haar maatje kwijt is geraakt is, in mijn ogen, het minste wat wij hier kunnen doen.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:36

volgens mij zit TS hier nou niet echt op te wachten beetje respect tonen kan geen kwaad.en ook al heeft het paard getrapt hij mocht daar niet rijden.strekte met het verlies van je paard en maak je niet druk wat mensen hiet schrijven.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:41

Vind het ook wel een beetje respectloos om er hier een discussie over te voeren, wat maakt het uit hoe of wat ze is haar maatje kwijt en dat is al erg genoeg.
Denk dat de politie het echt wel goed uit zoekt voor ze stappen ondernemen