[IM] Delilah gestorven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Delilah gestorven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:33

Ach wat erg voor je en voor de merrie. Heel veel sterkte. 2 maanden is nog zo jong.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:00

Wat enorm triest voor je, helaas zit een ongeluk in een klein hoekje. Het is makkelijk om achteraf te zeggen dat je het veulen niet alleen had moeten laten maar de vorige keer is het ook goed gegaan. Heel veel sterkte.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:04

dat is erg zeg!!! Veel sterkte, ook voor je merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:04

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:06

Het is moeilijk uit te leggen, maar in wij hebben een paardencontainer. In de hoek zit een stalen stukje die de hoek een beetje bij elkaar houd. Er hebben al eerder veulens in gestaan en ook kleinere pony´s. Ook is Delilah eerst gaan steigeren want het was te hoog om er zo in te komen. Natuurlijk gaan we direct wat eraan doen. We hadden alleen nooit gedacht dat dat problemen zou geven, want er paste volgens ons niets tussen. Maar dus wel zo´n klein hoefje. Ik zit me nog steeds op te vreten terwijl ik ook wel een beetje weet dat ik er niets aan kan doen, maar toch! denk ik dan.

Dank jullie wel voor jullie reacties! Jij ook judith! Lachen

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:07

sterke met het verlies van je veulen

je moet je vooral geen verwijten maken
een ongeluk zit meestal in een klein hoekje

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:09

Het enige waar ik mee in mij maag zit is dat Delilah mij misschien de schuld geeft. Ik heb wel eens gehoord van die readers en ik ben bang dat ze mij de schuld geef dat ik haar niet heb geholpen. Maar het wou gewoon niet. Of erger nog, dat Larony mij ook de schuld geeft.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:16

he meis, paarden denken niet in termen zoals schuld! je hebt dit echt nooit gewild en geen enkel paard die om deze reden boos op je zou zijn. maak jezelf niet gek, je verdriet is al genoeg. kun je niet even met een vriendin of iemand anders wat afspreken/kletsen...sterkte!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 20:17

Heb mijn verhaal al heel vaak verteld aan vriendinnen. Gelukkig zijn twee into de paarden en weten wat ik doormaak. de rest leeft met me mee maar kan me nooit helemaal begrijpen. Ik hoop dat je gelijk hebt wat betreft schuld!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 21:26

Wat vreselijk! Veel sterkte ermee. Ach gut
Ik verplaats je topic wel even naar IM.

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:53

Sterkte! dat kan altijd gebeuren het is een ongeluk, daar kon jij ook niets aandoen!

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:59

je paard zal je echt niet als de schuldige aanwijzen, dit is gewoon een heel vervelend ongeluk geweest! Ik ken behoorlijk wat mensen die hun veulen op stal laten staan als ze gaan rijden. Heel veel sterkte, en dat schuldgevoel is echt niet nodig hoor! Wel zou ik ervoor zorgen dat dat vervelende hoekje weggewerkt wordt, zodat het nooit meer kan gebeuren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:35

Mloei schreef:
Het enige waar ik mee in mij maag zit is dat Delilah mij misschien de schuld geeft. Ik heb wel eens gehoord van die readers en ik ben bang dat ze mij de schuld geef dat ik haar niet heb geholpen. Maar het wou gewoon niet. Of erger nog, dat Larony mij ook de schuld geeft.

Lieve meid,

laat je niet gek maken door readers. Knipoog Jouw veulen neemt jou echt niks kwalijk, echt niet. Readers kunnen soms dingen in dieren leggen die hun eigenaar net uitkomt. Bloos Ach gut

Jouw veulen is dan wel in paniek geweest en uiteraard overstuur zonder mama, maar probeer er vanuit te gaan dat ze op een plek is, in de sterren of hemel, waar ze het super goed heeft, geen pijn of angst kent, etc. Ach gut

Jouw gemoedsrust en je verwerking kun je nl enorm in de weg liggen door jezelf verwijten te maken of te denken dat het diertje jou iets verwijt. Ach gut

Niet rot bedoeld, maar probeer je eens af te vragen of het veulen het vermogen zou hebben gehad om een link te kunnen leggen tussen jou en het ongeluk. Een wetenschapper zou dit denk ik ontkennen. Knipoog

Hert is gebeurt, meid, en weet je? Dit soort dingen doe je toch niet met opzet? In die zin: Don't be too hard on yourself!!
Zorg lekker voor mama, misschien kunnen jullie elkaar troost bieden. Heel veel sterkte!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:41

Zo dat is een bizar ongeluk, en helaas gebeuren die....
Om jezelf nu verwijten te maken hebben geen zin, als, als als.....ja als.....
Heel veel sterkte en probeer jezelf niet gek te maken met rare ideeen......
Wees lief voor je paard en voor jezelf.......

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:48

Meisje, maak jezelf geen verwijten, er is alleen sprake van schuld als je het expres hebt gedaan
en dat is niet zo.
En ik denk ook altijd bij mijn merries, waren de veulens er maar alvast af.
Heel veel sterkte

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 18:14

Jeetje wat erg! Voel jezelf alsjeblieft niet schuldig! Een ongeluk zit in een klein hoekje en je kon hier niets aan doen.
Ik weet precies hoe je je nu voelt. Mijn merrie heeft in maart haar been gebroken op het land en ik dacht ook, had ik haar maar op stal laten staan, had het maar geregend dan had ze binnengestaan en was het niet gebeurd. Maar zo werkt het echt niet.

Heel veel sterkte! Ach gut

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:28

Bedankt allemaal! Het is moeilijk maar ik heb steeds meer het idee dat het echt een ongeluk was. Ik durf larony (moeders) bijna niet meer alleen te laten want ben bang dat er weer wat gebeurd. Overdreven natuurlijk want ze heeft twee jaar in de stal gestaan en er is nooit wat gebeurd. Ik heb het hoekje nog eens nagekeken en mijn hand past er net in! Echt onmogelijk hoe ze daar is ingekomen. Gelukkig is larony best wel rustig en hebben we troost aan elkaar. We gaan opzoek naar een maatje voor larony erbij. Ik heb een lijst gekregen van een vriendin van mij en laat een foto van Delilah uitvergroten zodat ze altijd herrinerd zal blijven worden.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:30

Fijn dat de merrie errustig onder is.
Scheelt toch weer een beetje Lachen

Heb je er toevallig ook nog over nagedacht om op zoek te gaan naar een moederloos-veulen?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:39

Je moet je zelf niks verwijten, hier kan jij niks aan doen..
't is gewoon een ongeluk wat gebeurd is Ach gut
daarvoor is het een keer goed gegaan en dan gebeurd er dit,
sterkte met het verlies Ach gut

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 20:40

Ach, wat naar.
Sterkte.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 20:55

AndreaB schreef:
Fijn dat de merrie errustig onder is.
Scheelt toch weer een beetje Lachen

Heb je er toevallig ook nog over nagedacht om op zoek te gaan naar een moederloos-veulen?

Ja de veulencentrale is direct na het ongeluk gebeld. maar ze hadden geen veulen en als we niets binnen twee dagen zouden horen, dan was er ook niks binnengekomen. Dus denk dat we er geen veulentje meer bij vinden.

LoveFrisians

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:32

Wat een vreselijk gezicht moet dat zijn geweest. Sterkte ermee Vriendjes zijn?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:36

Wat verschrikkelijk! Jezelf verwijten heeft inderdaad totaal geen zin!
Heel veel sterkte!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:42

wat een vreselijk ongeluk, het was gewoon een ongeluk, verwijt jezelf niets.
zo'n ongeluk zit in een klein hoekje, het had mij vorige week ook kunnen gebeuren, er zijn zoveel mensen die hun veulen alleen in de box laten. dat dit jou moest overkomen is gewoon afschuwelijk, maar geef jezelf niet de schuld.
heel veel sterkte met het verlies en ik hoop dat je ook wat troost hebt aan de moeder Ach gut

en niet altijd is wat readers zeggen is waar hoor, noch het veulen noch de moeder zou jou verwijten aan het ongeluk, je hebt het veulen proberen te helpen, en gedaan wat je kon, dus het is echt niet jou schuld Ach gut

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:36

Bedankt allemaal! Ik heb ook nog geen reader gevraagt ofzo, maar je hoort wel eens van die verhalen dus werd al helemaal bang. Gelukkig gaat het steeds beter met larony