[IM] Spullen van je overleden pony gebruiken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Championn

Re: Spullen van je overleden pony gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:02

Nee,ik gebruik het niet.
Omdat het gewoon zíjn spullen waren. Bloos

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:04

Het hoofdstel wordt nu wel gebruikt voor nieuwe paard om te longeren en eigk ben ik het daar totaal niet mee eens Bloos

Zijn halster heb ik meteen mee naar huis genomen, die komt nooit meer op een ander paard..

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 15:09

Zijn halster met touw ligt netjes in mn kast die gebruik ik echt niet voor een ander paard! En ik heb nog 2 hoofdstellen liggen die nu aan het wegrotten zijn, maar ik kan t nog niet over mn hart verkrijgen om ze te gebruiken!

Eigenlijk gebruik ik nog niks wat van mn overleden paardje was al heb ik pas geleden wel een paar dekjes en dekens weggegooit omdat ik die gewoon nooit gebruik en het veel ruimte in beslag neemt

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 20:16

ja en nee.. ik heb ook dingen van mij eerste pony gehouden dr frontriempje en dr halster heb ik op geborgen en gebruikt ook nooit iemand meer , maar de rest , het is net hoe jij je dr bij voelt.
maar als je dr maar geen spijt van krijgt want mijn moeder heeft de peesbeschermers een keer weg geven omdat ze er toch maar lagen maar daar heb ik het heeel erg moeilijk mee gehad ! ( mijn pony was trouwens verkocht toen )

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:03

Ik gebruik de meeste spullen wel gewoon, alleen zijn halster niet die hij tijdens het inslapen om had niet, die hangt in mijn kamer.

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:09

ik heb dr wel veel moeite mee, en zal niet alles even snel weer gaan gebruiken.
zoals de bak waar ze uit at, gebruik ik zeker niet nog een keer.

_doucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:23

De spullen die voor mij heel veel waarde hebben, zoals het halster die ik al vanaf de eerste dag dat ik haar kreeg tot haar dood heb, en die zij bijna elke dag heeft gedragen heb ik op mijnkamer aan de muur gehangen. dit samen met haar hoofdstel.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:25

Enkele spullen gebruik ik voor mijn paard. Ja De eerste paar keer had ik het er moeilijk mee, maar nu weet ik dat het goed is zo en horen ze bij Tenuta.

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:09

het meeste gebruik ik gewoon...maar ik weet gewoon precies wat voor mij emotionele waarde is en wat niet...zuinig op zijn

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:10

ik hergebruik het ook gewoon. spullen zijn spullen, om alles dan maar dubbel te kopen is ook wat kolder natuurlijk.
misschien het vaste halster bewaren, dat wel, maar dingen als dekjes, borstels, dekens of tuig? gewoon op de andere dieren leggen en gebruiken Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:12

Van het jaarling-zusje van mijn pony die overleden is heb ik het halster nog steeds thuis hangen. Die gaat nooit weg en ga ik ook niet voor andere pony's gebruiken. Er zit te veel emotionele waarde aan.

Maar ja, dat is 1 halster, ik weet niet wat ik zou doen als pony/paard overlijdt en ik met heel veel spullen blijf zitten. Zou het wel heel moeilijk vinden om iets dan weg te doen of voor een ander paard te gebruiken.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:39

Moet toegeven dat ik er ook meer moeite mee heb om haar spullen te gebruiken dan ik had verwacht
Haar laatste halster met kaartje eraan waarop de datum dat ze in de kliniek is gebracht zou ik niet snel meer gebruiken voor een ander paard haar eigen borstels ook (nog?) niet.
Het bruine KN zadel dat helemaal bij haar hoorde maar niet meer paste had ik net verkocht en haar nieuwe zadel heeft ze twee keer opgehad dus daar heb ik geen moeite mee.
Met het bruine zadel op een ander paard had ik denk wel moeite gehad

Verder heb ik meerdere touwhalsters maar één was echt die van haar dus die zou ik nu in elk geval niet voor een ander paard kunnen gebruiken,die andere maakt me niet heel veel uit

Het ligt er net aan welke herinneringen ik eraan heb en misschien heb ik er over een jaar minder moeite mee...

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 23:35

Het hoofdstel van mijn overleden paardje hangt mooi op zijn plek in de kast, en wordt niet gebruikt zolang dat niet nodig is.
Het halster dat hij omhad toen hij ingeslapen werd, wil ik liever ook niet meer gebruiken en hangt mooi in de kast..
Zijn singel kan ik voor mijn andere paarden niet gebruiken, want die is te klein, dus die ligt nog steeds op hetzelfde plekje.
Zijn dekens en dekjes gebruik ik wel, maar enkel voor de paarden die voor mij veel betekenen. Ook al is het soms moeilijk om die spullen op een ander paard te zien.

Kirsten1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:54

IK weet het niet..
Ik heb het wel megemaakt met een veulentje maar die had nog niks geen halstertje ofzoo.
Maar ik denk dat ik het niet snel doe Tong uitsteken

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:56

Ik gebruik sommige spullen van Lisanne niet meer.
Haar eerste dekje, peesbeschermers, halster en hoofdstel zitten in een doos, samen met haar 'activiteitendagboek' wat ik toen bij hield.

Haar dekens, andere dekjes etc liggen gewoon nog in mn kast te wachten, tot het moment dat haar dochter klaar is om ingereden te worden.

marijkje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:58

Dekje touwhalster en de 2 halsters die ik voor Nynke had heb ik nog en gebruik ik nog. Haar halsband ligt er nog wel, maar word niet meer gebruikt, vind het alleen jammer dat haar hoofdstel en zadel is verkocht, had het graag over willen kopen van de eigenaar,maar daar denk je natuurlijk niet aan in de eerste weken.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:10

Eigenlijk gebruik ik gewoon alles weer voor mijn Nieuwe paardje ( geld ook bij mijn hond ) maar ik heb een halster met me pony's naam erop dus die zal waarschijlijk niet verder meegaan, mischien in nood ofzo. de penning van mijn hond en zijn halsband blijven ook altijd van hem, maar verder gaat de rest gewoon een tweede leven in.

Zonde om alles te laten liggen, kies een ding dat echt bijzonder was voor je oude pony en die dus nu bijzonder is voor jouw. de rest gewoon gebruiken lijkt me

''edit'' foutje

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:08

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken uiteraard, maar mijn merrie is in maart overleden, ik had ze van toen ze net zadelmak was en ze moest net 11 worden. Ik heb er een 3jarige dochter van, en ze was opnieuw drachtig voor in juli.

Haar halster heb ik niet. Ze hadden me s avonds in de dierenkliniek naar huis gestuurd, omdat ik toch niets vr haar kon doen, en gingen me bellen s nachts als de toestand verslechte. Toen ze me de volgende dag om 8u belden, met de mededeling dat ze al een paar uur overleden was, was ik zo razend kwaad, dat ik die mevrouw afgesnakt heb en de telefoon toegesmeten heb...

Het zadel heb ik verkocht... dat lukte me niet meer.
Haar kopstuk, 1 onderlegger en zweetdeken - tja - worden niet meer gebruikt, ik ben zelf al kwaad geworden op mijn vriend & een andere vriendin, omdat ze het eens op een ander paard gelegd hadden. Die kleuren en motieven waren zo echt vr haar gekocht. en zullen me altijd aan haar doen denken. Ik kan het echt niet verdragen dat het op een ander paardje ligt.

Het winterdeken en regendeken en enkele gewone onderleggers herbruik ik op andere paarden, want kosten véél geld en daar heb ik minder herinneringen aan.

En nu ik met Flinte, haar dochter aan het rijden ben, kijk ik stiekem wel es, naar die oudroze onderlegger. En haar babyblauwe zweetdekentje heeft ze wel al es opgehad. Van Flinte kan ik het net aan, zij is het enige wat ik overheb van Ulana, behalve de foto's en uiteraard de ontelbare herinneringen.

Maar zoals gezegd, da's elk voor zich. Volgens mij zijn sommige spullen echt persoonlijk, en andere vrij algemeen.
Het is aan jezelf om ermee om te gaan & te beslissen, wat hou je, wat bewaar je echt & wat gebruik je gewoon.

Het leven gaat wel verder uiteraard... maar het gemis zal altijd blijven.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:16

Ik denk dat het voor ieder heel verschillend is.
Mijn paard is in januari overleden. In februari liep ik tegen een ander paard op die mijn hart toen stal. Zo lief! Voor mijn overleden paard had ik net een nieuw hoofdstel gekocht, die heeft hij misshien 5 keer gedragen. Het zadel had ik meegenomen om op mijn nieuwe paart te passen en ligt prima. Ik vind het niet vervelend om deze spullen voor mijn nieuwe paard te gebruiken.
Dekens heb ik meer moeite mee gehad en die zijn allemaal weg op een net nieuwe zomerdeken na. Dat heb ik allemaal nieuw gekocht. Maar verder gebruik ik bijvoorbeeld ook nog de poetsspullen van toen en mijn nieuwe paard staat op de manege in dezelfde stal als mijn overleden paard.

Maar het hangt volgens mij heel erg van jezelf en je gevoel erbij af!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 15:51

Heb ik je profiel zitten snuffelen maar wat was Joery een knappe fjord! Ik heb mijn fjordenmeisje 13 mei moeten laten gaan. Wat is er met Joery gebeurd? Was het koliek?

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:15

Ik gebruik de spullen van mijn overleden paard gewoon op mijn huidige paard. Bijna alles past (dressuurzadel, hoofdstellen, halsters, dekens) en wordt dus ook gebruikt. Ik vind het zonde van mijn geld om alles nieuw te kopen. Het enige wat niet op mijn huidige paard past was het westernzadel, deze heb ik dan ook verkocht en een ander westernzadel er voor weer gekocht.

Ik heb hier totaal geen moeite mee en zo heb ik iedere keer weer een herinnering aan mijn vorige paard als ik met mijn huidige paard bezig ben.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:23

Ik gebruik de meeste spullen van Max (verkocht) gewoon nog. Alleen de spullen die ik met hem heb weggedaan natuurlijk niet.

Ik zie het nut er ook niet van in om die spullen weer weg te doen en dan nieuwe spullen te kopen. Sterker nog: Achteraf baal ik wel dat ik mijn Wintec zadel heb mee verkocht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:26

Toen toeter overleden is en ik wobbe kocht (na +/- 3,5 week)
heb ik een tijdje toeter zijn blauwe halster niet gebruikt.
maar nu gebruik ik die wel gewoon.
zijn borstels heb ik vanaf het begin wel gebruikt.
al had ik er wel een raar gevoel bij.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:30

ik gebruik sommige dingen nog wel voor mn ander paard maar hun waren beste vriendjes en dan ook echt dingen die mn pony niet vee gebruikt heeft. zoals dekje enz. met de stal had ik het wel erg moeilijk. sinds 2 weken staan er wer een weidemaatje bij en heb maar 2 stallen maar heb mijn egien paard verhuisd naar de oude stal van mijn pony. daar zal nooit te nimmer een ander paard inkomen dan haar vriendje.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:35

Ligt eraan wat voor spullen het zijn.

Halster en hoofstel waren 'van hem', die zijn ook niet doorgeschoven naar onze andere pony. Met sjabrakjes kon dat prima. Zadel heb ik nog een tijdje gehouden maar uiteindelijk verkocht. Borstels ongeveer 50/50. Je merkt vanzelf wel welke voorwerpen emotionele waarde voor je hebben en welke niet.