[IM] Vreselijker kan bijna niet!!!! En ook nog mijn schuld denk i

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Re: Vreselijker kan bijna niet!!!! En ook nog mijn schuld denk i

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 23:19

sterkte..... Ach gut

ik heb zoiets ook meegemaakt...
in een les waar ik reed begon een pony heeeeel sloom te doen. en toen zei een instructeur van hup pak m eens aan.
toen wei dat meisje, ''maar hij staat zo te trillen!'' dus ze moest er meteen af en toen ze hem de bak uit wilde halen, arme beest zakte in de bak bekant door zijn benen, ze hebben hem nog net naar de stal kunnen loodsen, de dierenarts was meteen gewaarschuwd maar het was te laat.... waarschijnlijk een interne bloeding gehad.

jildatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 10:05

linda_arnold schreef:
Aller eerst vind ik dat jezelf niet de schuld hoeft te geven van dit voorval. Maar ik vind dit verhaal wel een beetje merkwaardig.

Je zegt toestemming te hebben van de manege om dit te mogen plaatsen op bokt.nl, wellicht had je op dat moment ook kunnen vragen wat de kreupelheid van die kleine pony inhield en waardoor dit werd veroorzaak, want van 'iets' aan z'n voet gaan de meeste paarden niet zomaar dood.

Daarnaast zeg je dat je nog maar 1 maand rijdt op de manege, MAAR je hebt wel een 'eigen' pony? Ben ik nu de enige die de verbanden niet helemaal snapt? Meeste mensen rijden lessen met hun 'eigen' pony, indien deze in bezit en de meeste mensen met een 'eigen' pony kunnen misschien een situatie als deze ook 'medisch relativeren'.......

Citaat:
Voor de topicstarter: je hoeft jezelf de schuld niet te geven, hier kun jij niets aan doen. Geen gewoon gezonde pony loopt ineens kreupel omdat jij er op gereden hebt, er zal wel iets serieus mis zijn geweest wat al langer sluimerde en ineens de kop opstak.

Hier sluit ik me volledig bij aan

Maargoed heel erg off topic

Nou zal ik hier ff reactie op geven!
IK had ergens anders bij ons in de buurt eerst al 4 jaar les en toen ik er drie jaar reed kreeg ik een shetlandpony en daar kon ik toen nog mooi op rijden en ik ben nu een beetje tegroot maar ik kan nog wel op haar rijden maar niet een uur in de bak wand dat is tezwaar maar ik rij nu niet meer bij die ene manege wand die had volgensmij 4 newforesten maar het ging niet meer zo goed met de manege dus die moest ze verkopen en toen had ze alleen nog maar shetten en ik wou graag ook op wat grotere rijden dus daarom rijd ik daar nou maar hier! En die ene had als ik het me nog goed kan herrinneren koliek en die andere???? Nou dat weet ik nu niet meer even maar dan geloven jullie me maar niet maar die had egt iets ergst met haar voet en dat kon niet meer beter worden dus wat moeten ze dan?? Haar laten pijn lijden?

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:18

T'is niet jou schuld hoor, kan elk paard plotesling overkomen. Dus verwijt het jezelf niet! Heel veel stertke! Vriendjes zijn?

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:44

linda_arnold schreef:
Aller eerst vind ik dat jezelf niet de schuld hoeft te geven van dit voorval. Maar ik vind dit verhaal wel een beetje merkwaardig.

Je zegt toestemming te hebben van de manege om dit te mogen plaatsen op bokt.nl, wellicht had je op dat moment ook kunnen vragen wat de kreupelheid van die kleine pony inhield en waardoor dit werd veroorzaak, want van 'iets' aan z'n voet gaan de meeste paarden niet zomaar dood.

Daarnaast zeg je dat je nog maar 1 maand rijdt op de manege, MAAR je hebt wel een 'eigen' pony? Ben ik nu de enige die de verbanden niet helemaal snapt? Meeste mensen rijden lessen met hun 'eigen' pony, indien deze in bezit en de meeste mensen met een 'eigen' pony kunnen misschien een situatie als deze ook 'medisch relativeren'.......

Citaat:
Voor de topicstarter: je hoeft jezelf de schuld niet te geven, hier kun jij niets aan doen. Geen gewoon gezonde pony loopt ineens kreupel omdat jij er op gereden hebt, er zal wel iets serieus mis zijn geweest wat al langer sluimerde en ineens de kop opstak.

Hier sluit ik me volledig bij aan

Maargoed heel erg off topic

nou, ik ook even offtopic:

wat die 'eigen pony' betreft en het lessen,
toen ik 5/6 was, had ik ook een eigen pony, dora.
en ik reed ook bij een manege, maar niet met mijn eigen pony!
dus dat hoeft niet perse hoor!

on topic:

ik wens je heel veel sterkte, ben onlangs zelf ook eentje verloren, dus weet hoe het voelt Lachen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 21:48

Het is echt niet jouw schuld. Echt iedereen kan het overkomen Knipoog En idd, zoals al gezegd wordt, wil je wel op een manege rijden waar zo snel paarden worden afgeschreven? Ik heb ook op een manege gereden, en daar ben ik ook weggegaan met dezelfde reden. Als ik de ene week kwam en les had, Stond er bv een paard kreupel hooi te eten in zijn stal, en de andere week als ik weer les had, was ie er niet meer. Vroeg ik waar die was, kreeg ik dit antwoord: Ja, hij is ingeslapen. [Van andere mensen had ik gehoord dat ze gewoon allemaal lekker naar de slacht zijn gebracht] Zo ging het dus elke maand. Of zelfs wel 2x per maand. Echt niet fijn.