[IM] Pas twee weken bij ons en nu al weg..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zirkonia

Re: Pas twee weken bij ons en nu al weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 21:21

Godsame, ik zit hier gewoon met tranen in m'n ogen dit typen!
Ik ben een van de verzorgsters van Ils. Zoals bovenaan dit topic te lezen is hoorde ik hier pas van toen ze al weg was..
Het was niet mijn keuze, en jullie hebben net als mij het paard niet gezien en weten ook niet hoe en wat verder. De eigenaar durfde het niet aan om met haar naar Utrecht te gaan omdat het risico te groot was dat ze onderweg al zou overlijden. Ik weet verder niks over wanneer ze ingeslapen is.. Ook ik zou dat graag zelf willen weten, maar dat is onmogelijk.
Bijdeze: Als het mijn eigen paard zou zijn dan hadden mijn ouders en ik het niet zo gedaan. Maar dan was het zeker niet zo gegaan.
Negatieve reacties via PB!

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:27

Je laat je paard toch zo en zo niet op een lang transport gaan als het gewond is en blijkbaar zo erg dus dat het afgemaakt moet worden.
Ik vind het nogmaals heel erg voor jullie verzorgsters Ellee, maar kan echt niet tegen die egoistische mensen die zeggen veel om paarden te geven en vervolgens op deze manier met ze om te gaan.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:28

Heey Ellee, leg het even uit met wat je bedoelt over dat zinnetje over Belgie. Is ze daarheen vervoerd toen ze al dood was? Dan begrijpen mensen het wellicht beter Ach gut

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:34

Tallie_Ho schreef:
Heey Ellee, leg het even uit met wat je bedoelt over dat zinnetje over Belgie. Is ze daarheen vervoerd toen ze al dood was? Dan begrijpen mensen het wellicht beter Ach gut

Inderdaad wij willen jouw echt nergens van beschuldigen.
Mocht je er de moed voor kunnen opbrengen zodra je over je verdriet heen bent, leg het dan even netjes uit waarom dat vervoer naar Belgie toe.

Nogmaals niemand neemt jullie verzorgsters iets kwalijk echt niet meid Ach gut

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:36

Nouja ze zegt dat de eigenaresse het niet durfde om haar op transport te zetten naar utrecht omdat ze niet wist of ze dat wel zou halen, tja dan begrijp ik eruit dat belgie dichterbij was en dus dat ze levend op transport is geweest naar belgie.
Kan het helemaal verkeerd hebben, maar dan is het erg onduidelijk neergezet!!!
Nogmaal Ellee wil jou niet erger laten voelen, dan dat je al doet en neem jou niks kwalijk!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 21:47

Ik zei Negatieve reacties via pb. Maar goed.
De eigenaar is een hij. Om precies te zijn een man van 73 die voor zijn hobby al bijna zijn hele leven paarden heeft. Hij heeft
veel paarden gehad, en dit is het eerste paard dat verongelukt is en meteen zo erg. Ilskadance is niet op rechtstreeks transport naar Belgie gegaan, maar eerst naar apeldoorn. Om precies te zijn Wenum Wiesel; Naar de handelaar waar ze vandaan kwam. Ik hoop/denk dat ze daar ingeslapen is en toen verder op transport gegaan naar Belgie. Ik weet zoals ik net al probeerde duidelijk te maken verder niks over wanneer ze is ingeslapen, maar ik weet wel dat ook de eigenaar dit liever niet zo gedaan zou hebben. Maar de verwondingen zouden zo erg zijn geworden dat ze dan alsnog binnen 5 dagen dood zou zijn. En begrijp me niet verkeerd dat ik hier zo hard en kort over ben. Tuurlijk mis ik Ils. Ze betekende even veel voor mij als Zirkonia, maar alsnog is het niet mijn keuze. En wat zou je zelf gedaan hebben.. Je paard met veel pijn(levend dus) naar Utrecht brengen, terwijl je weet dat er niks gedaan kan worden aan de verwondingen? En je het paard op deze manier waarschijnlijk alleen maar meer laat leiden..

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:51

Na een of twee keer weet Elle het denk ik ook wel hoor, dat mensen het liever
anders hadden gezien. Maar zoals zij al zei 'Bijdeze: Als het mijn eigen paard zou
zijn dan hadden mijn ouders en ik het niet zo gedaan. Maar dan was het
zeker niet zo gegaan.' en wat doen jullie? Jullie gaan er nog op in. Het is toch al erg genoeg dat
ze een van haar diertjes kwijt is? Kom op zeg mensen, dit vind ík pas onrespectvol.
Mijn mening, commetaar? PB maar maar stapel Elle er in dit discussie er niet mee op.

Nogmaals Elle, sterkte ermee. Vriendjes zijn?

Edit; sorry Elle, had je bericht nog niet gezien.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:57

Sterkte Elee!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:01

Ts heeft hier absoluut geen schuld aan en voor de meiden die hem verzorgden dan ook HEEL VEEL STERKTE!
De eigenaar van het paard heb ik geen goed woord voor over!
Schande om een paard niet naar Utecht te sturen, omdat je denkt dat hij dat niet gaat halen, maar wel de lange weg naar Belgie omdat daar de slachtprijs hoger is. Hoop dat deze persoon nooit meer een dier neemt, want als dit allemaal echt waar is, dan is hij geen dieren waard!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:52

Moderatoropmerking:
Graag de discussie over het transport achterwege laten, daar is dit In Memoriam topic niet voor bedoeld! Een discussie over transport kan via PB worden gevoerd of elders op Bokt. Een topic als dit is hiervoor niet de plaats.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:42

Aah Elle! Ach gut
Ik zal er altijd voor je zijn, zulke grote plannen en dan gebeurt dit..
Meis ik ben er voor je, en ik sms je zo snel mogelijk!
Je kan me altyd bereiken.
Heel veel sterkte met dit verlies lieverd..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 16:23

Ellee schreef:
De eigenaar is een hij. Om precies te zijn een man van 73 die voor zijn hobby al bijna zijn hele leven paarden heeft. Hij heeft
veel paarden gehad, en dit is het eerste paard dat verongelukt is en meteen zo erg. Ilskadance is niet op rechtstreeks transport naar Belgie gegaan, maar eerst naar apeldoorn. Om precies te zijn Wenum Wiesel; Naar de handelaar waar ze vandaan kwam. Ik hoop/denk dat ze daar ingeslapen is en toen verder op transport gegaan naar Belgie.

LEES DAN OOK EENS. De man heeft weinig geld, maar bijna al zijn geld gaat naar zijn paarden. Van een deskundige heeft hij
het advies gehad het paard het niet aan te doen om er mee naar Utrecht te rijden. En ze is niet LEVEND op transport naar belgie.
Dat doen we haar niet aan. En báh, wat hebben een aantal mensen op bokt weinig respect. Valt me zwaar tegen. Ik opende dit topic uit respect voor deze lieve merrie en ik krijg alleen maar negatief commentaar over wat de eigenaar doet.. Op een paar uitzonderingen na gelaten, dankje voor jullie lieve reactie.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:27

Je hoort zoveel over paarden dioe op transport gaan terwijl ze ziek of gewond zijn, natuurlijk kan je dan reacties erop verwachten als het niet duidelijk neergezet wordt.
Wat ik alleen niet snap is dat het paard is naar de vorige eigenaren terug is gegaan om vervolgens daar ingeslapen te worden, waarom dan niet op de huidige stal?
En jij wist ook niet zeker of ze levend of niet naar belgie getransporteerd werd.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:28

Ik heb zeker wel respect .... voor paarden.
En mijn berichten zijn tevens niet bedoeld als aanval op jou, maar stop er nou over.
In ieder geval veel sterkte met het verlies!!!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 18:35

Jij hebt geloof ik als enige door wat ik duidelijk probeer te maken.
[quote=sabrina85]En jij wist ook niet zeker of ze levend of niet naar belgie getransporteerd werd.[/quote]
En waarom ze mogelijk daar pas ingeslapen weet ik niet. Vorige eigenaar was een handelaar.
Voor de duidelijkheid dan nog maar een keer;
Ik weet verder niks over hoe en waar ze ingeslapen is, en de keuze waarom ze naar Belgie moet is mij ook niet duidelijk.
Zoals ik al meerdere keren heb gezegt zou ik hier zelf graag ook meer informatie over willen hebben, maar er is niemand die me dat geven kan. Dus ik kan zowel voor mezelf als voor jullie de boel niet duidelijker maken als dit. En zou graag willen dat er nu gestopt word met deze discussie in dit topic. Denk aan Ils..

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:38

Tja deze discusie doet idd niet ter zaken.
Heel veel sterkte he meisje... nooit leuk dat er een paard gewond geraakt.
En het is ook erg voor je dat je niet weet wat er met haar is gebeurt op het transport enz...
Ik hoop voor je dat je dit teweten gaat komen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:45

Wat ontzettend rot voor je! Heel veel sterkte met het verwerk hiervan!

Naar mijn idee..................dood transport is inprincipe verboden toch en een dier wat ingeslapen is mag niet meer voor menselijke consumptie worden gebruikt! Ze is dus of levend naar België gegaan of in Nederland gebleven.

P.S. wordt er nu ook wat aan het kraantje gedaan?

inge_0rland0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 20:50

nog maar zo kort en dan al heengegaan...
zag er als een heel leuk lief paard uit

heel veel sterkte Ach gut

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 20:53

linda_arnold schreef:
Wat ontzettend rot voor je! Heel veel sterkte met het verwerk hiervan!

Naar mijn idee..................dood transport is inprincipe verboden toch en een dier wat ingeslapen is mag niet meer voor menselijke consumptie worden gebruikt! Ze is dus of levend naar België gegaan of in Nederland gebleven.

P.S. wordt er nu ook wat aan het kraantje gedaan?

Dankje. Ik zou het eerlijk gezegt niet weten hoe en wat, maar ik hoop dat ze geen extra pijn heeft gehad.
En of ze ook daadwerkelijk voor menselijke consumptie gebruikt gaat worden weet ik niet.

De andere 2 paarden staan nu in ieder geval in een andere wei. En als het goed is gaat de eigenaar een
oplossing bedenken voor de kraantjes.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 21:06

Citaat:
Dankje. Ik zou het eerlijk gezegt niet weten hoe en wat, maar ik hoop dat ze geen extra pijn heeft gehad.
En of ze ook daadwerkelijk voor menselijke consumptie gebruikt gaat worden weet ik niet.

De andere 2 paarden staan nu in ieder geval in een andere wei. En als het goed is gaat de eigenaar een
oplossing bedenken voor de kraantjes
.

Dat is in iedergeval al fijn om te horen! Dan blijft het bij dit ongeluk.........

Wens je nogmaals heel veel sterkte! Vriendjes zijn?

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 22:49

Ik heb er niet bij vermeld dat die andere 2 paarden(die nu dus nog aanwezig zijn) al ong 2½ jaar hier staan en de weides door en door kennen. Maar dat wil niet zeggen dat een ongeluk niet meer in een klein hoekje zit.

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:08

sabrina85 schreef:
Je laat je paard toch zo en zo niet op een lang transport gaan als het gewond is en blijkbaar zo erg dus dat het afgemaakt moet worden.
Ik vind het nogmaals heel erg voor jullie verzorgsters Ellee, maar kan echt niet tegen die egoistische mensen die zeggen veel om paarden te geven en vervolgens op deze manier met ze om te gaan.

sorry moes het even plaatsen

Als twee lieven ogen zeggen
Help me, ik heb te veel pijn
Mag je dan omdat je weet dat dit het einde is
Egoïstes zijn?

Als je van de dierenarts hoort
Dit komt nooit meer goed
Hij heeft te veel pijn
Mag je dan omdat je hem niet kan missen
Egoïstes zijn?

Als de twee liefste ogen zich sluiten voorgoed
En je zonder hem naar huis toe moet
Met een halster in je hand en een hart vol verdriet
Je blijft maar zeggen
Ik mocht niet egoïstes zijn..

In al die jaren
Waren wij samen
Altijd hadden wij plezier
En in al die jaren
Is hij zelfs niet een keer
Egoïstes geweest,,,,

heel veel sterkte toegewenst van ons allen hier!!

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:18

als het die ´´paardeman´´ is wie ik denk dat ie is,,,, dan weet ik meer dan genoeg Misselijk Misselijk

er zitten er overigens twee in wenum wiesel.

vind het wel heel rot voor jou,, en het paard natuurlijk.

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:35

santotje: ten eerste dat gedicht heb ik al eens gelezen en vind het echt mooi, maar wat bedoel je ermee met mijn bericht erbij te plaatsen?
Even voor de duidelijkheid als mijn bericht verkeerd begrepen is:
Ik vind dat je zo egoistisch mag zijn een paard te laten leven terwijl het lijdt!
Ten alle tijden moet er naar het welzijn van het paard gekeken worden, ben ik van mening en tja.... dan moet er weleens een ongelovelijke keuze gemaakt worden het dier in te laten slapen (Heb nog steeds iets tegen slacht, principe kwaaltje).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:36

Bij nader inzien wil ik dit topic sluiten:
Op IM mag je alleen een topic openen over een overleden paard of pony wanneer je zelf eigenaar bent van het dier, of wanneer je duidelijke toestemming hebt van de eigenaar. Die toestemming zie ik in dit topic niet terug.
Bovendien zijn alle speculaties en aannames die worden gedaan in dit topic niet erg prettig voor de betrokkenen. Er wordt nog steeds over doorgegaan.
Al met al gaat dit topic op slot.